- 821 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DURU ŞİİRLİ HİKAYE : '' ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK ÖZLEMİ '' / Hikmet OKUYAR
Şiirli Hikayeler çok olsun diye dua ve dileklerde bulunurken? amatör ve usta güzel sanatlar öncüsü kültür sanat dostları da hikayelerin içinde canlı canlı yer alsın; tespitler de vurgular heyecan versin düşündürsün örnek olsun.. Menzure Duru imzalı bu şiirli hikaye de tavsiye ettiğim yazımlardan paylaşımlardan.. Özel yetenekli öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz başta olmak üzere tüm güzel sanatlar öncüsü canlar ile hayranları Özel Yetenekli Çocuk Özlemi ile yakından ilgilensinler o heyecanı o duyarlılığı okurken yaşasınlar dilerim.. On parmağında on marifet olan Emine Usta gibi hikaye kahramanları da milyonlarca olsun dilerim..
......
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK ÖZLEMİ.. / Menzure DURU
*
Güzel İpek, ağabeyi Karadenizli Metehan gibi şiirler okuyor şarkılar söylüyor derslerindeki başarıyı, özel yetenekleriyle sergileyip Rizeli öğretmenin ilgi alanına girmek istiyor..
Nasıl olacaktı bu ? Şiir yazmak, fıkra anlatmak, resim yapmak yetecek miydi ?
İpek, Öğretmene sürpriz için araştırmalar yaparken, Rize araştırırken Kırşehirli Şair Kahvecioğlu imzalı ’’ Muhteşem Şehir Rize ’’ şiirini bulmuş çok sevinmişti.. İpek de şiir yazıyor şiir okuyor resim yapıyor ama nerden başlamalıydı işe ?
*
Önce rehber öğretmenlerden destek istedi şiirin çıktısını almak adına.. Üç adet çıktı aldı.. Şiir Yorumu da çok önemliydi.. Rtv Şiir Yorumcuları gibi okumak için sordu arama motorlarına ve ilginç bir isimle karşılaştı cevabı bulduğunda..
Ressam, Şair, Şiir Yorumcusu Yeşil Çevreci, Tirebolu Fm Şiir Programları Sunucusu, Şebingülü Dostu ve Sabahsız Gecenin Türküsü isimli Şiir Kitabı Yazarı Emine Usta düştü sayfaya..
İpek, Emine Usta şiir resim yorum ve sunum etkinliklerini daha yakından izlemeye başladı..
Muhteşem Şehir Rize Şiiri de sınıfta mutlaka Rizeli Mustafa Öğretmene armağan olarak yorumlanacak mikrofon bulunamadığından da kara kalem şiir yorumu bitinceye kadar mikrofon olacaktı..
*
Etüd saatinde şiiri yorumunu Mustafa öğretmene armağan eden Güzel İpek öğretmeninin de fotoğraf ve belgesel çekimleri yaptığını öğrenince daha çok mutlu oldu..
Bir ara Muhteşem Şehir Rize şiiri Güzel İpek Şiir Yorumu kapsamında video ya da belgesel olabilir mi ? diye düşündü Rizeli Mustafa öğretmen. İpek Şiir Yorumu sunulurken..
*
Güzel İpek etüd sonrasında daha da duygulandı.. Öyle ya hem derslerinde başarılı olacak hem de şiir yorum resim sergi sunumu ile özel yetenekler arasında daha çok etkin alacaktı..
Emine Usta Başarılarını merakla daha yakından takip ederken; 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri ile Şebinkarahisar Şiir Akşamları geldi aklına ve rüyada gibi Şiirli Hikaye Yazarı Menzure Duru yazımlarına ulaştı paylaşımlarda Güzel İpek..
*
Bu defa da ileride Şiirli hikaye kahramanı olabilir miyim demeye başladı Menzure Duru söylemlerine odaklanırken:
.....
Hayat kavgasında ömür sürdüren,
Dikenli bahçede Şebingülü deren,
Umuda kapılıp gamı öldüren…
Sabahsız gecenin türküsüyüz biz
..........
(Sabahsız Gecenin Türküsü / Emine USTA )
.....
NEFES ALDIKÇA UMUTTUR YAŞATAN ..
*
O an’ı hiç unutamıyorum. Güneş tepede yükseldikçe Armutlu’ daki dağ evimiz giderek ısındı. Öğleden sonra olduğunda ter içinde kalmıştım. Hiçte alışık olmadığım bir durum. Gözlerim dolu dolu ne yaparsam yapayım bir türlü rahatlayamıyorum, bütün nefesim göğsümün üzerine toplanmış… Bir nefes ile bağ kopacak! Her yer sarı ışık…Zorluyordu
Ve sonrası
Alnımı pencere camına dayadım, yaz güneşiyle puslu bir görünüm alan gökyüzünü izlemeye başladım. Pencere camı kuru, kuzeye bakıyor, soğuk rüşvet verir gibi evin içinde ki kitaplığa doğru çekti beni. Kitaplar sanki bir tepenin hafif eğimli yamaçlarına dizilmiş gibi. Başım mı dönüyor ne ? Acele ile döke saça bir kitap seçtim. Saat beşi geçmiş, gökyüzü yavaş yavaş kararırken elimde kitap hızlıca evden dışarı çıktım. Verandada tabureye oturdum. İlk defa sıcak beni yormuştu, derin bir nefes aldım ve yeşilliğe doğru baktım, belki seçtiğim kitabı okuyarak rahatlarım anlamında. Bir belirsizlik vardı doğa ile bağlantı kurmaya çalıştım. Fazlası ile oksijen ve yeşilin yedi renginde renklerin cümbüşü, Giresun’da günbatımı...Giresun Geceleri Tirebolu Çayı ve Şebin cevizli Dut Pestili… Hatırladım, papatyaların masumiyetini, manolyanın saygınlığını, hanımelinin bağlılığını ve sardunyanın da dostluğunu temsil eden canım annemi.
İşte o anda büyük bir ürperti ile rüzgârın esintisi giderek güçlendiriyordu beni. Saat altı… Çocukça bir gülüş
Korkak mı?
Ben mi?
Unut gitsin, işler yolunda başla kitabı okumaya, başla başka bir hikayeye doğru yolculuğa.
Her adım hayli alışık. Yaşanacak sıkıntılar mutluluğumuzun başlangıcı…
En güzel duygular silinmez. Mucizevi, oldukça güçlü
Bu gün sıcak, bu gün güzel bir gün. Her şey açıkça, kelimeler ter, gülümsemeyi unutmayalım dercesine tokalaştığını görmek mümkün. Bir şekilde yardım ve gerilere doğru sürükleyen… Rahatlattı, güzellik, sessizlik, cesaret, hız
Seven ne yapmaz?
*
Yedi rengi ile Şebin gülleri konuşuyor, mutluluğun imkansız olmadığını anlatırcasına. O dut ağacının, kiraz ağacının, Şebingülü dalının üzerinde bir kelebek.. Özü, sözü, içi, dışı. Yeryüzünde küçücük bir koza, bir bağ ile bağlanmış, tırtıl.. Fıldır, fıldır…
Gönülden teşekkürler Şair Ressam, can dost Emine Usta, her daim yanımdasın. Yuvasını dut yaprakları ile donatan. Dayanışmadan çok azmi ile yolu gösteren, toprağın bütün cevherlerini üzerinde taşıyan, öyle ise varım sözünü benimseten, bilge… Öğretilerini tercih edenlere.
Sunî ipek kadar dayanıklı, hayat döngüsü ve kadın, Şair ve Ressam Emine Usta… Sarılmak için bir hamle
Tırtıl… Güzel İpek… Kelebek
Umut, sadelik. Aşkın, inancın, yumuşacık bakışların, ince ipeksi, dalga dalga saçların. Kanat açtın, güzel olan her şeye
*
Bugün aylardan yirmi bir Temmuz. Bugün değişik.
Karşılamıştı, yolun ortasında beni
Birden anladım , ilk önce acıyı ve yitirmeyi öğrendim
Sesler kulaklarımda, unutulmaz
Doktor bulamadı bana ilacı. Kırgınım, bu nasıl bir kader?
Gözledim…
Öyle, öyle ! Şimdi !
*
Yeryüzünün her yanı, aynı ve denk değerde değil. Rastlantılar her zaman garipti de, ne yazık ki karşılaşmalar rastlantı değildi. Birlikte ağlıyoruz, bizden selam söylesinler sevdiklerimize. Çünkü insan sevdikleri ile bir daha görüşemeyebilir. İtiraz ettik, mücadele ettik, bir sebep- sonuç. Yakıldık, yıkıldık yine sevdik
*
Hayatta var kabul edilebilecek her şey, canlı ya da cansız insansan vücudunda. El tutar, ayak yürür, dil söyler ‘’Nur gibi parlak, ipek ipler, sardı, sarmaladı beni hayata bağladı’’. İç çalışma nizamı ile daima yeşile, dışa doğru hamle. Yani rot-balans ayarı
İnsan ancak kalbi ile yenilir ve gücünü ancak kalbindeki sızlama ile toparlarmış..
*
Menzure DURU
Şiirli Hikaye Yazarı
04.03.2015, K O N Y A
....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.