- 824 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın
KADIN
İlk günahla başlar kadının makus öyküsü. İnsanın yaratılış hikayesinin ilk yazılı metni olan Tevrat’a göre şeytan Hava’yı kandırır, yasak ağaçtan elma koparır. Isırdığı elmayı Adem’ine sunar. Tanrı işledikleri günah nedeni ile cennetinden kovar. Kadına ‘’senin acılarını ve doğurganlığını arttıracağım çocuklarını acı içinde dünyaya getireceksin ve kocan seni yönetecek’’ der.
Şeytana kanan kadın misliyle cezalanırken; erkeğin kadına kanması bitmek bilmeyen efendilikle ödül görmüş. Cennetten kovulan insanoğlu sorumluyu bulmuş. Ve kandırılan kadının kocasına masum ikramı yüzyıllar boyu aynı masalı örmüş. Köle efendi dialektiği…
Ataerkil düşünce yapısına göre kadın erkekten biyolojik olduğu kadar ihtiyaçları yetenekleri işlevleri bakımından da farklıdır. Erkek daha güçlü ve akılcıdır. Dolayısıyla hükmetmek yönetmek için yaratılmıştır. Kadın Çocuk doğurma ve yetiştirme yetenekleriyle doğal olarak günlük yaşamın ve türün üretilmesi işlevini üstlenirler. Erkeğin kadının cinselliği üzerinde söz hakkı bulunur. Kadınınsa yoktur.
Bu başlangıç tüm geçmişi şimdiki zamanı ve geleceği belirlemiştir. Bu başlangıç ‘’ kadına bakışın’’ da başlangıcıdır.
Kadının eşine elmaydı sunduğu ; o ise gözüne soktu kurdu!
Beden değil ruhtu kadın
Havasıydı toprakla karılanın
Göğsüne tutturuldu Ademin
Sonsuz ateşini yaktı beşerin
Varoluştan bu yana egemen gücün kadına biçtiği rolün ikinci sınıf olmaktan öteye götüremediğini görüyoruz. Ve kadının inanılmaz kimlik mücadelesini:
Şimdi ise ilkel dediğimiz zamanın çok uzağında bir başka ilkelliği yaşıyoruz. Kadın hakları bir yana İnsan haklarından söz etmek mümkün değil. Gelenekler, örf, töre, ön yargı, ilkel sahiplenme duygusu, aciz yasalar, benim olmayan kötüdür mantığı üzerine ekonomik bağımlılık kadını öldürüyor. Ekonomik özgürlüğünü sağlayan kadını ise; döven, söven, küstüren, aldatan, armağanla susturan ve yine sömüren yapının sonu gelmiyor. Her gün haberlerde akan taciz, tecavüz olaylarının yanı sıra öldürülen kadınlar kanıksanır oldu. Erkin şiddeti can alıyor.
‘’Oysa naif bir çiçekti kadın. Korunmak koklanmak okşanmaktı emeli’’…
Nurla aksa karışacaktı suya
Ram olup emrine kötü nefsin
Kirletti alnındaki cevheri
Göremedi müjde-i cenneti
Malzemesi çamurlaşan
Hangi kelime anlatır kadını? Hangi söz, hangi şiir verir tam anlamını? Yaratıcı hayatın kaynağıdır KADIN; Çocuktur KADIN; pembe bulutlarda gezinen beyaz atlı prensini bekleyen. Eştir KADIN; Güzel bir söze hoş bir bakışa ömrünü veren. Annedir KADIN; canından can veren koruyup kollayıp yetiştiren. Çalışandır KADIN; evde, bağda, bahçede, tarlada, okulda, fabrikada, büroda üreten.
KADIN BİR ALAN BİN VERENDİ. YUVAM DİYE ÖLENDİ.
Sevgiydi hamuru şefkatiydi mayası. Erini mutlu etmekti kaygısı. Erkeği onu anlayamadı…
Kadın her zaman kadındı kiminin Leylası kiminin Aslı’sıydı. Sadece yüreği vardı. Dokunabilen kazandı.
Bir Tomris bir Leyla bir Piraye değildi hepsi fakat kalbi olan kadınlardı. Bilirdi sevdayı ... Parçalandı... Yüreği Yusuf kokan erkeğe rastlayamadı...
Songül Bulut
8 Mart Dünya Emekçi Kadınları Anısına Emeğini Sevgiyle Karan Kadınlara
YORUMLAR
Yazınızı okuyunca, Özgecan ASLAN'ın katledilmesinden sonra Facebook'ta paylaşımım geldi. Yorum olarak sizin ile de paylaşmak istedim...
Kadınla erkek arasındaki tek fark biyolojiktir. Bunun dışındaki ayrım toplumsal cinsiyet kuramları dediğimiz olgudan ileri gelmektedir. Kelimelere yüklediğimiz anlamlar, yaşadığımız coğrafya ve içinde büyüdüğümüz kültür böylesine güçlü ayrımlara sebep olmaktadır.
Oğlum oldu diye gururlanan anne babalar,
Oğlunun çıplak fotoğrafı ile böbürlenenler,
Oğullarının yaptıkları hatalarda gösterdikleri toleransın %10'unu bile kızlarına göstermeyenler,
Oğlu 10 kızla arkadaşlık yapıyor diye övünüp, kızının bir arkadaşına dahi tahammül edemeyenler,
Ahlak ve namus kavramını sadece kadınların bacakları arasına indirgeyen zihniyetler,
Ve
Toplumun kendine biçtiği rolü hiç sorgulamadan kabul edip, mücadele etmeyen, hatta tecavüz olayında kadının da suçu olabileceğini ima edebilen kadınlar olduğu sürece bu saçma kısır döngü maalesef devam edecektir.
Kadınlar okumalı, eğitim almalı. Zira cehalet en çok kadınlardan korkar. Bu yüzden din adına, ahlak adına kadınlar hep toplum hayatından soyutlamaya çalışılırlar. Bir bütünün iki yarısından biri olmazsa nasıl tamam olabiliriz?
Bu bir kadın meselesi değildir. Bu bir insanlık meselesidir. Özgecan'ın cenazesini, "Başka erkek eli değmesin" diyerek kadınların omuzlaması beni çok utandırdı. Çok büyük ve güzel bir tepkiydi, tabi anlayana...
Sol yanımda acı var, hem de çok büyük, geçecek gibi de değil.