- 716 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YEDİ MAHALLE****
*** Bir kötünün yedi mahalleye değil; tüm insanlık aleminin evham, endişe,korku ve güvensizlik temelinde olumsuz harcı vardır.
***İyi görünmek için maske takmak adiliktir.
*** Verilen sözler borç senetleridir. Ödeyemeyeceğiniz senetlere imza atmayınız. Aksi takdirde alacaklıların icra mahkemelerinde mahkum olursunuz.
***Başkalarının bedduası varken; asla her şeyin düzgün gideceğini ummayınız !
*** Enzete, benzete uzatmaya ne gerek be .. Ne diyeceksen , ne yazacaksan direkt vur kelimeleri böğrüne, böğrüne !
*** Bir sapık; insanların zihninde potansiyel sapıkların doğmasına sebep olur.
*** İyilik kişileri birbirine en sağlam ve kalıcı bağlayan unsurdur.
*** Kötülük çok basit ve kolayken ; iyilik müşkül, zor ve emek ister.
***İstediğini yerine getiremeyeceğiniz kişiye iyi davranın, gülün, söyleyin, kapıya kadar yolcu edin. Tersi durumdakine ise bağırıp, kötü bile davranabilirsiniz. Neticede her ikisi de aynı noktada birleşirler. " Ne kadar iyi insan be ! "
***Aslında yarım yamalak, ezbere bilinenleri bizzati yaşayıp tanımak çok heyecanlı ve kalıcıdır.
***Bir şeye olan tutku varsa; başarılarda kaçınılmazdır.
***Güzellik denilen şey; içimizde yarattığımız objelerdir.
***Bir şehir veya mekanın güzelliği yaşadıklarınıza ve anılara göre değişir.
***İmkanları varken; iyilik ve yardımlara kayıtsız kalmak insanlık adına ayıptır, günahtır.
***Ağlayanla ağlamak, gülenle gülmek kolaydır. Asıl olan ise onların izalesinde yardımla, iyiliklerle destek olabilmektir.
***Yaşamlarında sadece kendilerine biçilen rolleri oynayanlar; kendilerine has fikri olmayanlardır.
***Kimseye köleniz gibi davranmayınız. Bırakın sizi gönül rızası ile sevsin, saysın ve öyle nefer olsun.
*** Kapınıza iki büklüm, sefil ve yoksul olarak savrulanlara el tutmaktan kaçınmayınız.
***" Bu milletin hakiki efendisi köylülerdir . ". Peki beyefendiler neyin nesi ?
*** İktidar, güç ve servet sizindir. Mütevaziliğiniz, iyi davranış ve sıcacık içten gülüşler ise bizimdir. İşte onun adı da insanlıktır.
*** Abartılmadan ortaya konulan hisler daima derin ve kalıcı etkiler yapar.
***Şayet hislerinizi ve düşüncelerinizi harmanlayabilirseniz güzellikleri yakalarsınız.
***Hayattan uzak yaşıyorsanız; sanat adına hiç bir şey yaratamazsınız .
*** İnanmadığınız , savunamayacağınız hiç bir konu hakkında; şahıslara şirin görünmek veya onların onur ve haysiyetleri ile oynamak gibi bir fiilin içinde olmayınız.
***Ne şiş yansın ne kebap felsefesinden ziyade politikada olsa cesur olmak daha karlıdır.
*** Bakır ve altın !!! Arada ki farka bakın ...
***Duyguların anlatımına kurallar koyarsanız, baştan engeller yaratmış olursunuz.
*** Gerçeğe duygunun serpiştirilmesi mükemmeli yaratır.
***Doğru bildiklerinizi çeşitli argümanlarla süslemek; düşüncelerinizin net anlaşılmasını önler.
***Acı, keyif, sevmek, sevilmek, üzülmek, özlemek ... gibi mefhumlar sanattın dallarında nüvedirler. Ve ortaya dökülenler insanda dünyalar yaratır.
***Vecize , aforizma ve benzeri söylemleri birden kabullenmek yerine; düşünmek ve yorumlamak size çok şey katacaktır.
***Yazdıklarınızın beğenilir veya beğenilmez olduğunu anlamak; denizin dibinden ses beklemeye benzer. Ses duymanız mümkün değildir. Çünkü mesafe çok uzak ve derindir.
*** Şair, yazar, bestekar, ressam vs. eserlerine kendini katmadıkça anlam zaafiyeti yaşar ve çok kuvvetli eserler ortaya çıkmaz.
***Gerçek ve samimi duyguların anlatımının adı sanattır.
***Bilmem gök mavisini. Gecenin karanlığında; takılır kalırım yıldızlara. Onlar da kayıp giderler bir bir. Ve yine zifiri, katran karası olur her yer.
***Geri geleceğim, gitsem de bir gün... Çünkü senden çok alacaklıyım gülüm.
***Çaresizlik olmasa ; senin adın erişilmez olmazdı.
*** Artık akort vakti gönlümün tamburun da.
***Göğüs kafesimde ki hırıltılar da; hep kavgalaşır yaşamım.
***Şu geceler yok mu, hep cilvedir sonu.
***Gönül tamburundaki sessiz çığlıklar örtüsü oldu gecenin.
***..Gönül tanburunda sessiz çığlıklar; yine uykusuz bıraktılar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.