- 926 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TORPİLLİ MÜSLÜMANLAR SİZİ
Dünya coğrafyasına baktığımda Müslüman ülkelerin olduğu yerlerde iç karışıklık, savaş, işgal, başka devletlerin sömürgesi, zulüm görüyorum. Kendi kendime düşündüm. Bizler Müslümanız, Müslümanlık ki mükemmel bir din, hak hukuk, insana saygı, adalet, eşitlik, üstünlüğün olmadığı, beşeri düzen, insanlık adına aklımıza gelen ne kadar güzellik varsa bu dinde. Bütün bunlara rağmen neden Müslümanın olduğu yerde anarşi ve tüm bu kötülükler var? Dönüp bakıyorum Avrupa’da, Japonya’da, dünyanın en kalabalık devleti olan Çin’de, Amerika kıtasında, Avusturalya’da hiç bir şey yok. Hiç düşündük mü neden böyle oluyor? Halbuki; bu ülkeler Hıristiyanlığa, Museviliğe, Toteme, Budha dinine inanan insanların yaşadığı yerler.
Öyle sanıyorum ki sorun biz Müslümanlarda, evet dinimiz mükemmel bir din ama biz bu mükemmel dini layıkıyla yaşamıyoruz. Haksızlık, hukuksuzluk, adaletsizlik, cana kast etme, mala kast etme, yetim hakkı yeme, kurallara uymama, namusa ırza kast etme, hakka kast etme, insana saygısızlık, hayvana eziyet biz Müslüman ülkelerinde var. Önce benlik, önce kendim, önce menfaatim, önce benim işim olsun, olsun da gerisi ne olursa olsun düşüncesi biz Müslüman ülkelerinde fazlasıyla var. Hep şikayetlerimiz bunlardan değil mi?
Çin’de vergi kaçıranı idam ediyorlar, uzak doğu ülkelerinde tecavüz edeni mağdurun ailesine veriyorlar cezasını onlar veriyor. Adalete uymak onlarda, devletine fazla çalışmak onlarda, nizam intizam onlarda, saygı hoş görü onlarda. Kanun , adalet ve bunlara uyma onlarda.
Eeee! Hal böyle olunca Allah bu dinin hakkını vermeyen biz Müslümanlara belaları katbe kat veriyor.
Tüm Müslüman ülkelerde aynı ne yazık ki. Birbirimizi çekemiyoruz, birbirimizin hakkını yemek için fırsat kolluyoruz, birbirimize iftira atmayı marifet sayıyoruz. Bölücülük, ayrımcılık, aşağılama. dedikodu, iftira hep bizlerin yaptığı şeyler. Allah bu kadar hukuksuzluk olunca yanımıza kar mı bırakacağını sanıyorsunuz? Hayır, inancımıza göre haksızlığın karşılığı bu dünyada olmazsa diğer dünyada deriz. Bu yüzden Allah bizlere ikaz olsun diye savaş, iç karışıklık ve işgal veya doğal afetleri gönderiyor. Yani çoğu zaman diğer bırakmıyor. Hiç öyle birbirimize sormayalım neden bunlar oluyor diye. Önce kendimize bakıp kendimizi düzeltelim. kurallara uyalım, hukuka uyalım, yetim hakkı yemeyelim, devletimize çalışmada fedakarlık yapalım. Allah adaletin, hukukun, nizamın olduğu yerlere huzuru verir. Bu yüzden hiç demez sen Müslümansın sana huzur vereyim, sen Hıristiyansın sana zulüm vereyim diye.
Yani hem Müslümanım Allah’ın dediklerine uymayayım eeee! Allah’ım hani ben Müslümanım ya en son dininin mensubuyum ya bana huzur ver, olur bekle verir. Senin torpilin nereden be arkadaş? Allah insana istediği şeyi verir. Biz iyilik istemiyoruz ki versin. Diğerleri huzuru istediği için Müslümanın yaşaması gerektiği gibi yaşıyorlar Allah’ta oralara huzuru veriyor.
Hiç sızlanmayalım hiç, şunu bilelim, Müslümanız diye Allah’ın yanında torpilli değiliz. Allah’ın kuralları belli uyan kazanır, bu Müslüman olmasa da böyle vesselam.
Mustafa KURT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.