- 459 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ER MEKTUBU GÖRÜLMÜŞTÜR
İstihbarat ve İstihbarata karşı koymanın gereği olarak er mektupları okunduktan ve sakıncalı bir durum görülmediğinde zarfın üzerine “ER MEKTUBU GÖRÜLMÜŞTÜR.” kaşesi vurulduktan sonra postaya verilir.
Bu işlemin kendi içinde önemli ve güzel gerekçeleri vardır. Bir kere askerin sıkıntıları, sorunları en yakın komutanları tarafından bilindiği için gerekli yardımlar yapılır, eğer askerler farkına varmadan ve kasıtlı askeri birlikle ilgili yalan yanlış bilgi aktarmaya çalışırlarsa buna kaynağında engel olunur.
Psikolojik sorunu olan, arayanı soranı olmayan ve parasal sıkıntılar çeken askerimiz son çare olarak Allaha mektup yazmayı kafasına koyar. Uygun bir zamanda gayet içli ve acıklı bir mektup kaleme alarak Allah’dan para yardımında bulunmasını talep eder..
Mektubu okuyan teğmen durumu bölük komutanına izah eder. Bölük komutanı da tabur yemekhanesinde diğer subaylara durumu açıklar. Tabur komutanının emri ile hemen oracıkta bir yardım kampanyası düzenleyerek toplanan 990 lirayı bir zarfa koyarak teğmene teslim ederler.
Bir hafta sonra teğmen askeri çağırtıp gelir/gider defterine kaydettiği 990 lira parayı açık bir zarf içinde bölük odasında imza karşılığınd verirken:
- Gözün aydın! para istemişsin, paran geldi der.
Er koğuşa vardığında parayı sevinç ve heyecan içinde sayar, tamı tamına 990 lira.
Bir müddet sonra tekrar mektup yazarak:
- Allahım sen yaptığın işleri eksik yapmazsın, yanlış saymazsın bilirim. Asker harçlığın için sonsuz şükürler olsun. Gönderdiğin 1000 lira paradan eminim 10 lirasını hangi şefersiz aşırdıysa bilemiyorum, çalmış. N’olur bundan sonra bana göndereceğin parayı zarfın içine koyup ağzını iyice yapıştırdıktan sonra gönder, amin der.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.