- 856 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ülkemi arıyorum
Ülkemi arıyorum
Acikcasi çok manidar bir başlık oldu bir okadar da hüzünlü. Ne demektir insanin ülkesini aramasi içinde yaşadığın toprak parçası gök örtüsü her gün selam verdiğin esnaf amcaların yabancılaşmasi...
Bize bu gaddarlığı kim yaptı ?...
Bu gün aslında ülke kavramına varan her cümle bence hüzün patikalarından yol tabelalarından geçen bir vuslat vadisi.Yapilan dini sömürümler , kandirilan kirsal kesimler ve gözü boyanilmiş şehir insanları.Dün kaşıkla sofrayı kurup önümüze bezeyenler bugünse kepçeyle evimizden ışığımizdan suyumuzdan lokmamizdan çalıyor .komşu aç iken tok yatan bizden değildir diye bize öğretenler önce aileni doyur sonra komşuyu kısmını hiç öğrenememiş gösteriş düşkünü insanların kaleminden türeyip durmaktadır .
Kaybolan değerlerden bahsetmek öteye dursun mevzu bahis değerin kalmamasi içler acisidir.Körü körüne yapilan bağlanış yani fanatizim ,kötünün iyisi , zaten ben olmasamda kazanacak en azindan kazanacak tarafta olayim serzenişleri
Ülkem insanı imani ile herzaman tüm zorbaliklara nefer olabilecek ken düşman ne yazik neferin içinden yani imanin içinden saldirir oldu.
Atamizin ilk devrimi olan laiklik unutuldu yada göz ardı devletin içine siZdirilan zeki parlak gençler nereye hizmet ettiğini bilmeden tam böğründen yani imanin dan sikica kelepcelenmis ve bir o yana bir bu yana savrulmakta
Ulkemi arıyorum atamin kurduğu ülke mi bana bize hediye ettigi kendisiyle bir zerresini goturmedigi ama millemetre karesi icin mevzileri topa dizecek atamin bana bize hediye ettiği ülkeyi.
Ufukta var bir şeyler goruluyor bu bes belli tekrar var bir dirilişbuda belli ama muvaffak olmaya bir ne ben ne sen biz gerekli buda işin gerçeği
Ülkemi ariyorum demiştim kat ve kat kendisinden güçlü orduları bertaraf eden ülke ciddinin nesli zafer zora zorbaya karsi galip gelince guzeldir başka türlüsü zafer değil mağlubiyett ( yazim kesinlikle muvcut iktidara yada yönetim e değildir yada herhangi bir siyasi kesime de degildir sadece siyasetin icine girmeye calisan mevcut bazi siniflardir islamiyet evet camiden ibaret degildir ama atamin gosterdigi yol.islamiyet siyasetin icinde de olmamalidir ??? Çünkü bir din aliminin kendi sahsina münhasır özgür düşün cesini oy pusulasinda kullanabilirken ona biat eden tabi olan insanlar ise o din aliminin ozgur dusuncesinin tutsagidir ben elhamdullah muslumanim ama atamin verdigi laikliik bence en doğru en guzel yoldur Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.
Cahit akkaş
YORUMLAR
BAŞLIK,GİRİŞ , İÇERİĞİYLE ÇOK ANLAMLI...
Ne demektir insanin ülkesini aramasi içinde yaşadığın toprak parçası gök örtüsü her gün selam verdiğin esnaf amcaların yabancılaşmasi...
Bize bu gaddarlığı kim yaptı ?...
ZAMANLA HERŞEY DEĞİŞİME UĞRAMAKTA MAALESEF, KALABALIK ŞEHİRLERDE HEP AYNI HAZİN DURUM. DOĞDUĞUM, DOYDUĞUM, YAŞADIĞIM İSTANBUL'UM. BEN BİLE YABANCILIĞI YAŞARKEN, ÖNCELİKLE GÜVEN ÖN PLANDA GELMEKTE, HAYATIN GİDİŞATI ZATEN KİME GÜVENECEKSİN DİYOR. NASILGÜZELDİ ESKİDEN NASIL ,o komşuluk bağları ifadem yetmez ki anlatmaya...
Ulkemi arıyorum Ata'min kurduğu ülke mi bana bize hediye ettigi kendisiyle bir zerresini goturmedigi ama millemetre karesi icin mevzileri topa dizecek Ata'min bana bize hediye ettiği ülkeyi. Ben elhamdullah muslumanim ama atamin verdigi laikliik bence en doğru en guzel yoldur Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir...
Evet genç kalem, siz gibi genç umutlarımız var olduğu sürece, geçte olsa güneş doğacaktır elbet can ülkemize...
Kutluyorum kalben bu güzel görüşlerini...
Sevgilerimle...
Evet siyasi bir görüş köşesine benziyor biraz ama söyleyebilir misiniz ülkem bu haldeyken ben nasil iklimini, gecenin bir hoş olduğu akdenizi ,şavkin muazzam göründüğü doğuyu ülkemin tüm güzellikleri puslu bir siyaset yorganiyla örtülüyken nasil söz edilebilir ki ve gene nasil acikca konusabilirim ki allah göstermesin alirlar içeri boyle bir devirde alalen işaret edilebilir mi sadece ancak lal Çiğlik lari bir yazinin içene sakla aman ha kimse görmesin anlayan anlar diyebiliyoruz bana hak ver hocam acikca konuşacak ülkemi ariyorum