- 582 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SON BİRLİK- İNGİLTERE VE SUUDİ ARABİSTAN DEVLETİNİN DOĞUŞU
SON BİRLİK- İNGİLTERE VE SUUDİ ARABİSTAN DEVLETİNİN DOĞUŞU
The Last Legion 2007 yılı yapımı Amerikan filmi. Film çekimlerine 2006 yılında başlanmış ve ilk gösterimi 6 Nisan 2007 tarihinde Abu Dabi’de yapılmıştır.
Millattan sonra 460 yılında Roma İmparatorluğunda başlar film. Artık zayıflamış olan imparatorluğun son varisi Romulus Augustus henüz oniki yaşındadır. Barbar general Odoacer Roma’ya varmış ve imparator Orestes’i tehdit etmektedir. Çocuğunun akibetinden endişe eden Orestes onu akıl hocasına emanet eder. Barbarların şehri fethetmesi sonrası Romulus’un ailesi öldürülür ve o da Capri adasına gönderilir. Capri kalesi imparator Tiberius tarafından inşa edilmiştir ve Romulus’un akıl hocası Ambrosinus Sezar’ın efsanevi kılıcının burada olacağını düşünmektedir. Tutsak Romulus’u kurtarmak için bu arada Aurelius’da adaya gelmiştir. Romulus’u adadan kurtarırlar ancak ona kol kanat gereceği düşünülen Doğu Roma İmparatorluğu da yan çizince tek yol İngiltere deki son Roma lejyonunu bulmaya ve yeniden savaşarak eski günlere dönme hayaline kalır. Son lejyonu bulurlar lakin lejyon dağılmış ve askerler birer köylü gibi yaşamaya başlamışlardır. Ancak gerek Aurelio’nun gerek genç Sezar Romulus’un yönlendirmeleri ve "gaza getirmeleriyle" kötülere karşı savaş başlar. Efsanevi Ekskalibur kılıcının kökeninin Julius Sezar’ın six calibres kılıcından geldiğine ait iddialar taşıyan efsanevi, macera filmi Romulus’un savaşmayı bırakması ve Batı Roma İmparatorluğu’nun yıkılması ile son bulur.
Bu filme göre Roma İmparatorluğu’nun yıkılması çocuk kralın İngiltere’de Roma İmparatorluğuna ait Son Birliğin yardımı ile yeni Britanya Devleti’ni kurma öyküsüdür. Roma İmparatorluğu bir Latin devleti idi. Yani Hz İbrahim soyundan İbranice dili, dini devamı yani Yahudi soyundan bir devlet olduğunu ima eden filmdir.5.yüzyılın sonlarında geçen bir hikayedir.
6. yüzyılda yaşayan Britanya Kralı Arthur’un da Yahudi İbrani olduğu Ekskalibur kılıcına sahip olduğu için lider olduğu hikayesidir. Arthur’un kökeni hala bir tartışma konusudur. Kimileri Latin aile ismi olan Artorius’tan türediğini söylemektedirler.
Arthur adına ilk kez, 6. yüzyıla tarihlenen, erken dönem Kelt halk şiirlerinde rastlanılmıştır. Kral Arthur hakkındaki ilk öykülere ise Ortaçağ’da yazılmış romanslarda rastlanır.
9. yüzyıl civarına tarihlenen ve birkaç farklı derlemesi olan Galli rahip Nennius’un Historia Brittonum (Britonlar Tarihi)’nde kral olarak değil, tek eli ile 960 kişiyi öldüren bir komutan olarak geçer. Arthur efsanesi ile ilgili en önemli kaynak Monmouthlu Geoffrey’in 1136 yılında yazdığı Historia Regum Britanniae (Britanya Kralları Tarihi)dir.
Taştan sökerek aldığı kılıcı Ekskalibur, büyücüsü Merlin ve meşhur Yuvarlak Masa Şövalyeleri, aslında daha çok Arthur’u konu alan edebiyatçıların ürünleridir. Kral Arthur’un mezarının Avalon’da olduğu iddia ediliyor.
Peygamberimiz Hz Muhammed’in dedesi Abdulmattalip’in liderlik hikayesi de Zemzem Kuyusu kılıçlar ve hazineyi bulması ile başlar. Rüyasında kaybolan kılıçlar, hazine ve zemzem kuyusunun yerini öğrenir.Ancak tek oğlundan başka kimsesi olmayan Abdülmuttalip hazine, Zemzem ve kılıçları ona vermeyeceklerini bilir.Allah 10 erkek evlat verirse rüyasında kendisine verilen kılıçlar,hazine ve Zemzem idaresini elinde tutabileceğini düşünür. Allah’ım 10 erkek evlat verirsen birini sana kurban edeceğim, der. Allah 10 erkek evlat verir. Atası Hz İbrahim kılıçları, hazine ve Zemzem idaresine sahip olur.
Aynı yüzyılda farklı iki coğrafyada aynı efsaneye dayanan, aynı ırktan iki lider ortaya çıkar. Biri İngiltere devletinin doğuşuna biri Suudi Arabistan devletinin doğuşuna sebep olur.
Abdullah Bedeloğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.