- 1399 Okunma
- 9 Yorum
- 4 Beğeni
Korkulur Valla Biz Engellilerden…
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
9 Ekim 2014 tarihinde Gaziantep ilimizde IŞİD’in Kobani’ye saldırısını protesto edenler ile karşıt görüşlüler arasında kentin çeşitli semtlerinde silahlı çatışmalar yaşanmıştı. Çıkan olaylar nedeniyle 5 kişi ölmüş bir kişi ise silahla kol, bacak ve göğsünden vurulurken belden aşağısı felç kalmıştı.
Kol, bacak ve göğsünden vurularak felç kalan kişinin adı Şehriban Sertkal.
20 yaşında hayatının baharında vurularak felç kalan Şehriban Sertkal’a bir darbede polisin hazırladığı belgelerde geldi.
Polis tarafından hazırlanan belgelerde ’Kasten yaralama, …….. terör örgütü üyesi olmak, …….. terör örgütü adına eylem ve faaliyette bulunmak, Terör örgütü propagandası yapmak, 2911 sayılı kanuna muhalefet, Mala zarar verme, Görevli memuru yaralama ve direnme’ suçları ile şüpheli gösteriliyor.
Olayların daha fazla detayını medyalarda okuyanlar olmuştur. Konu TBMM’ne de taşındığı için bilmeyen ve duymayan kalmadı.
Buraya kadar yazdıklarımdan “Ne var bu haberde, olaylara karışan biri çatışmalar esnasında vurulmuş. Her gün karşılaşıyoruz buna benzer haberlerle” diye düşüneceksiniz.
Haklısınız. Bende olsam aynı şekilde düşünürdüm.
Ancak olayların detayını öğrenince bir kez daha önyargılı düşünmekte olduğumu anladım. Madalyonun arka yüzü olduğunu nedense hep unutuyoruz…
Gelelim madalyonun arka yüzüne…
Sıkı durun, polis tarafından hazırlanan belgelerde ’Kasten yaralama, …….. terör örgütü üyesi olmak, …….. terör örgütü adına eylem ve faaliyette bulunmak, Terör örgütü propagandası yapmak, 2911 sayılı kanuna muhalefet, Mala zarar verme, Görevli memuru yaralama ve direnme’ suçları ile şüpheli gösterilen Şehriban Sertkal doğuştan “İŞİTME ve KONUŞMA” engelli biri…
Evet, yanlış okumadınız doğuştan işitme ve konuşma engelli olan 20 yaşında hayatının baharında olan Şehriban Sertkal, vurulduğu olaylarda terör örgütü üyesi olmaktan ve propagandası yapmaktan suçlanıyor.
Şehriban Sertkal’ın babası Teyyip Sertkal ise “Felç kalan kızım şimdi ‘Terör örgütü üyeliği’ ve ‘Yaralama’ ile suçlanıyor. Beni en çok üzen ise bugüne kadar bana ‘Baba’ dememiş olan kızımın terör propagandası ile suçlanmasıdır" diyor.
Olayı okuyunca şaşırıp kaldım.
Keşke terörist dedikleri kişilerin hepsi de biz engelliler gibi düşüncede ve fikirde olsalar...
Yazık ülkemizin geldiği noktaya baktıkça yüreğim sıkışıyor, ruhum acı çekiyor....
İşitme ve konuşma engelli birinin bağırarak slogan attığını ve örgüt propagandası yaptığını tüm dünyaya göstermiş ve öğretmiş olduk ya...
Artık sırtımız yere gelmez...
Savulun yoldan engelli teröristler geliyor… Kimi akülü tekerlekli sandalyesini tank yerine kullanacak kimi işitmese de, konuşamasa da bağırarak diğerlerini yönlendirecek ve slogan atarak coşturacak, kimisi de koltuk değneklerini makineli tüfek yerine kullanacak...
Korkulur valla biz engellilerden… Nasıl olsa ülke nüfusunun %12,29’unu biz oluşturuyoruz…
Gerisini sizler düşünün.
Ali Haydar KOYUN
Konuyla ilgili medya haberleri:
www.radikal.com.tr/turkiye/slogan_atti_diye_vurulan_sagir_dilsiz_kiz_ogrenciye_tbmmden_ret-1301633
www.haberartibir.com.tr/m/?id=24457
YORUMLAR
Ben affınıza sığınarak şu konuyu çözemedim..
Propaganda yapmak için illa sesinizi mi çıkarmanız lazım. Broşür dağıtamazmısınız..Silah kullanamazmısınız.. Ve o grubun içinde ve yanında olmak özellikle teröristlerin safında durmak propaganda değil midir?
Yıllarca engellileri ayırdığımızı söyleyip siz ortalığı ayağa kaldıranlar neden bu konuda hemen ayrım talep ediyorsunuz?
Bana göre insan insandır..Ben engelli diye kimseyi ayırmam..Ne sevgim değişir o kişiye ne de bakış açım.. İnsan olarak bakarım.
Ve eğer PKK denen köpek sürüsünün yanında durabiliyorsa sonuçlarına da katlanacaktır..Bildiğim kadarıyla kişi beyin engelli değil.
Ha bu demek değil ki kızın durumuna üzülmedim.. Kim olsa üzülürüm.. Ama bu şekilde kullanılması hiç hoş değil.
alihaydarkoyun
Bu arada "Bana göre insan insandır..Ben engelli diye kimseyi ayırmam..Ne sevgim değişir o kişiye ne de bakış açım.. İnsan olarak bakarım." sözlerinizden dolayı çok teşekkür ediyorum... Olması gereken bir davranış bu.. Ben yıllardır tüm insanlara sizin gibi düşünmelerini ve davranmalarını söylüyorum... Sonuçta engellide engelsizde olsak her şeyden önce bir İNSANIZ... Sevgi ve saygılarımla
Anlamlı ve bir o kadar düşündürücü bir yazı kaleme almışsınız. Görünen ve altında yatan gerçekler...Ve gelinen nokta.
sevgili Ferda Hanıma katılıyorum zira her birimiz engelli adayıyız yarın öbür gün ne olur kim bilebilir ki...
Güne düşen değerli paylaşımınızı yürekten kutlarım.
saygılar, hürmetler efendim...
Yüreğinize sağlık.
"KORKUNÇ
Buraya kadar zaten çok vahim. "Teröristtir, siz bu kızı tedavi etmeyin" baskısında bulunmak ne demek? 18 yaşındaki bir kız için ne bu telaş, bu baskı? Hipokrat yemini
etmiş doktorlar baskıya nasıl boyun eğiyor? Savaşta bile yaralı esirler, yani düşmanlar tedavi edilirken, bu nasıl insanlık dışı tavır?
Burada bitmiyor. Daha korkuncu şimdi. HDP milletvekili Özdal Üçer yeri göğü sarsıyor:
"Derin devlet tarafından vurulan ve slogan attı iddiasıyla terörist ilan edilen Şehriban Sertkal sağır ve dilsiz". (Meclis tutanağı.)
Neeeeee? Slogan attı diye vurulan, felç olan Şehriban sağır ve dilsiz, neeeeee? Biz kimiz, neredeyiz, neler oluyor bu ülkede?
RET
Üçer kürsüde devam ediyor, "Şehriban Kürt olmasaydı, Türkiye 'de yer yerinden oynardı". Açıklama sonrasında HDP olayla ilgili Meclis araştırması açılmasını istiyor.
İki-üç AKP milletvekili araştırma açılması aleyhinde konuşuyor.
Ve Şehriban trajedisinde son nokta: AKP oylarıyla Meclis araştırması açılması reddediliyor. Geçmiş olsun Türkiye. Bin defa, milyon defa geçmiş olsun. Kıyamete
yolculuk böyle bir şey galiba. BASINDAN ALINTIDIR (RADİKAL)
İŞTE UZAY-TEKNOLOJİ ÇAĞINI YAŞAYAN BİR ÜLKENİN TRAJİKOMİK DURUMU
Teşekkürler hocam, saygıyla selamlıyorum
Deman Ronahi tarafından 2/28/2015 10:16:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
İnsanın bilinci engelli olmasın.Bu bilinçsizliklerle mücadele etmek,bilimi geçerli kılmak
gerekiyor.Günümüzde,gerçekten utanç verici olaylar yaşıyoruz.Vurdum duymaz bir tavırla
"Şehriban Sertkal" doğuştan ”İşitme ve konuşma" engelli bireyin propaganda yaptığına ilişkin
kayıtları da yürek sızlatıyor.Akıl tutuldu,vicdanlar karardı.Düşünemeyen toplumda onca zorluğa
rağmen cesaretle hayata tutunan engelli bireyler de hakları kadar var olmak istiyorlar.Her
birey gibi onlarında hakkı var.Ne bir eksik ne bir fazla.Ama kimin umrunda,yazıklar olsun.
Akıcı ve etkili anlatımlı günün yazınızı kutluyorum.Saygı ve selamlarımla.