- 715 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
isim meselesi
İSİM MESELESİ 1999
Böyle bir konuyu ele almamın sebebi insanlar arsında kimlik sebebi ile değişik isimler insanlara verilerek hem kimlik konusu hallediliyor.
Diğer bir yönü de her ismin muhakkak bir manası olduğu gibi anne ve babaların çocuklarına vermiş olduğu bu isimler aynı zamanda çocuklarına verilmiş olan isimlerden dolayı o ismin özelliklerini taşımasını arzu ettikleri için genel olarak bu tercihleri kullanıyorlar. Örneğin
ALİ ismi Resulullah Hz. Muhammed (sas)’ın amcası oğlu ve damadı olması ayrıca halife olması Allah’ın aslanı diye anılması kısacası her hali ile örnek bir insandı. Tüm özelliklerden dolayı insanlar arsında ALİ ismi çocuklara verilirken çocukları da bu özelliklere sahip olmasını arzu ederler sanırım.
Hâsılı anne ve babalar bu isimlere ve şahsiyetlere besledikleri sevgi ve saygılarından dolayı çocuklarına genel olarak sevdikleri insanların isimlerini çocuklarına verirler.
Hem bu isimlerin devamı hem de çocukları bu isimlerden dolayı
“Acaba benim çocuğum da bu isimlerin özelliklerini taşırlar mı ve o güzel insanların ahlakı ve huyu gibi olur mu”
diye çocuklarına verecekleri isimleri büyük bir titizlikle araştırıp veririler diye düşünüyorum veya öyle sanıyorum. Yazacak çok detaylar var elbette kısa geçmek istiyorum ve asıl meseleye başlamak istiyorum. Ülkemizde ki uygulamalara bakalım. Örneğin ya ben duymadım veya yoktur hiçbir anne ve baba çocuklarına
FİRAVUN-İBLİS-ŞEYTAN-CİN-NEMRUT-EBU CEHİL-YEZİT veya buna benzer
geçmişte adı iyi anılmayan insanların isimlerini çocuklarına vermekten sakınmışlardır.
Nedendir diye düşünürsek elbette ki bu isimler tarihte hiç de iyi anılmamışlardır. Genellikle ya lanetlendiler veya halen lanetlenmekteler. Düşününüz birinin ismi YEZİT olsa insanlar bu insana nasıl bakarlardı veya nasıl davranırlardı. Veya NEMRUT olsaydı insanlar bu isimli insanlara nasıl davranırlardı. Ve toplumda bütün olumsuz isimler sayesinde bu isme sahip insanlar her halde daima stres içinde olurlardı.
hatta çeşitli fitnelere sebebiyet olurlardı. Bunu bilen anne ve babalar doğal olarak evlatlarına bu tür isimleri vermemeye gayret etmişlerdir. Sevgili okurlar bu tür iyi ve kötü isimler insanların yaşamları boyunca elbette ki iyi bir isim sayesinde belki kişilik ve şahsiyeti iyi yönde etkili olması büyük bir ihtimaldir.
Zaman zaman tam terside olabilir. Tabiî ki bu olumsuz şartlara yaşadığı bölge yaşadığı toplum aldığı eğitimin büyük bir rol alacağı muhakkaktır. Bir de kötü bir isimden dolayı bir insan toplumda sürekli kötü görünmek ve horlanmak ve dışlanarak yaşamak zorunda kalabilir.
verilen bir ismin kötü olması nedeniyle bu insan kötü bir insan olsun diye verilmemiştir diye düşünüyorum.
veya bu ismin özelliklerini taşısın diye verilmemiştir. Sadece detaylarını araştırmadan ve muhtevasını bilmeden verilen bir ismin bir şahsiyetin gelecekte ki yaşamını doğrudan etkileyecek bir etken olarak belki de çok kötü sonuçlar oluşabilecek. Tam terside olabilir.
Mesela adı ABDULLAH olur.(ALLAH’IN KULU) fakat kişi bazı sebeplerden dolayı Allah’ın kulu olmasına rağmen ve bir Müslüman ismi olduğu halde bakarsınız ATEİST VE ALLAH DÜŞMANI VE BİR KÂFİR OLABİLİR.
Veya adı İBLİS olan birini hayal edelim. Biliyorsunuz İBLİS şeytan demektir. Bu kişinin adının İBLİS olmasına rağmen aldığı eğitim yetişmiş olduğu çevrenin etkisiyle tam bir mümin olarak yaşayabilir. İsminin tam tersi bir Allah dostu olabilir.
Diyeceksiniz ki neden böyle bir konuyu ele aldın?
Neden bunları hayal ederek aktarmaya çalışıyorsun?
Bakınız şu ülkemizde yaşananları bir göz önünde bulundurarak bir masaya yatırarak yoğun bakıma alarak müşahede edelim. Genellikle alfabetik bir sırayla ele alacak olursak tüm isimler insanlara verilmiştir. Ancak bu isimlere sahip insanlara bakıyoruz müstesnalar hariç kişi ve kişiler hiçte isimlerinin özelliği gibi yaşamıyorlar. Mesela ALİ isimliler Hz. Ali halifemizin ismi diye
insanlara bir sevgi sonucu takılır.
Fakat bakarsınız ismi Âlidir fakat almış olduğu ismin mahiyetini bilmeden yaşıyor ve hatta her hali yaşantısı ALİ İSMİNİN TAM TERSİ YAŞIYOR. Veya adı MUHAMMED dir. Son peygamberimiz olan Hz. Muhammed (sas) isminden dolayı bu insanlar bu güzel isim verilmiştir. Fakat daha sonraları kişilerin aldığı eğitim ve çevre faktöründen dolayı kimileri gerçekten bu isme layık bir yaşam seçebilmişler ve yaşamaya çalışmaktadırlar. Gücü nispetinde kimileri de adı bu kadar güzel olmasına rağmen ALLAH düşmanı RESUL düşmanı gibi yaşıyorlar.
Hatta yapmış oldukları icraatları ve misyonları tamamen İslam dışı ve münafıklık içersindeler. Şimdide şöyle dediğinizi hissediyorum tamamda sen belki yanılıyorsundur. Veya bu tespitler senin gördüklerinle sınırlı olduğu için ve sen baktığın pencerenin dışında başka pencerelerde var onlara da bakarak tahlil yaptın mı diye içinizden geçiyordur sanıyorum.
Bakınız şahsımı ön plana çıkarıp bencillik ve kibir gafletine düşürmeyecek kadar kendimi ölçüp tartabiliyorum. Ve bende bu dünyadaki yaşanmakta olan olumlu veya olumsuz olayların
zincir halkalarından biriyim. Ve bu hakların bazısı havadadır. Bazısı bir çamur bataklığındadır. Bazısı da bir fosseptik çukurundadır. Önemli olan tefekkür edip kötü çirkeflikten kurtulmaya çaba sarf etmektedir. Bu detaylardan sonra önemli olan şudur ki insanları olayları eleştirmek elbette ki kolaydır.
Çünkü (DİLİN KEMİĞİ YOKTUR) ancak bu eleştirilerin insanlara bir şeyler vermesi eleştirilerin faydalı olması önemlidir ve bu eleştirilerin sonucu olarak yapıcı öneriler sunarak insanlara faydalı olmaktır. Sön sözlere doğru gelirken bu yazıları yazmama sebep olan şeyler şunlardır diye sıralayalım.
ülkemizde yaşanan kaoslara bakarsak kişi veya kişilerin isimlerine bakıyorsunuz. Hem Türk ismi hem de Müslüman ismi. Bakıyorsunuz bir Türk insanına yakışmayacak hal ve tavırlar sergiliyor.
Bu tür insanlar asırlarca Türklere ve Müslümanlara zarar vermeye çalışan düşmanlarımızın dahi bizlere vermedikleri zararları bu yanlış tutumları ve icraatları sonucu büyük zararlara uğradığımız malumunuzdur.
kişinin adı Müslüman ne yazık ki Müslüman’ın yapmayacağı işler yaparak, Kur’an ve sünnete adeta savaş açmış durumda. kısacası Allah’ın emir ve yasaklarını hiç tanımaz, tanısa da hiçe sayarak hareket eder. Bir örnek mi istiyorsunuz?
ülkemizi onlarca düşmanlardan korumak ve kurtarmak için canlarını kanlarını feda eden atalarımızın kemiklerini sızlatırcasına birileri kalkmış yabancılar özellikle ARZI MEVDUT diyen Yahudilere memleketimizin çeşitli yerlerinde mülk yani toprak satıyorlar.
Böylesi vatan hainleri yeri geldiği zaman.
Birde mangalda kül bırakmayarak.
ELBETTEKİ BİZDE MÜSLÜMANIZ.
BU VATAN UĞRUNA CANIMIZI MALIMIZI FEDA EDERİZ
Diyeceklerdir
Hatta şu iddia da bulunacaklardır.
Biz hem Müslüman’ız. Hem de, sizin gibi yobaz, bağnaz, ve örümcek kafalı değiliz. Biz şeriatçı değiliz biz aydın insanlarız bizler Atatürk ilkelerine Bağlıyız bizler bu yola baş koymuşuz bizler bu vatanın bölünmesine asla izin vermeyiz Laik cumhuriyeti koruyacağız diyorlar.
Kısacası şunu belirtmek istiyorum.
Ne yazık ki ülkemizde bazı gafiller birilerine hoş görünmek ve yalakalık yapmak için. Ve kendilerine şan şöhret veya maddi manevi rant elde Etmek için halkımızın öz değerlerin hiçe sayarak bazı simgelerin arkasına saklanarak veya siper yaparak rahatça hareket ederek kendi bozuk emellerine. Kavuşmak uğruna. Her türlü entrikalara baş vurup emellerine kavuşurlar Hasılı kimi gafiller ya laikliği , kimi Türklüğü,kimi Kürtlüğü, kimi Aleviliği,kimi Sünniliği
Siper yaparak kimileri islamın değerleri ile islamı yaşamadığı halde riyakarlık yaparak bu değeri siper yaparlar. Kısacası bu gafiller bu bedbahtlar bazı değerleri böyle sembolize ederek çok rahatça toplumda istediği gibi hareket ederek kendi emellerine kavuşmak için kendi fikirlerine ters olan her şeyi her insanı düşman adlederler.
neredeyse bazen dokunulmaz bile olabiliyorlar. Hatta şu olaylarda ki “şahit oldum tabiî ki sizlerde olmuşsunuzdur. Bu tür gafiller zaman zaman gerçekten hem İslami değerlere son derece bağlı ve samimi vatanseverlere ve memleketinin bir karış toprağını vermeyecek kadar şuurlu vatanperver maneviyatına düşkün ve bu değerlere seve seve canını ve malını feda ederek insanları bazı maskelerin arkasına sığınarak
kendileri vatan ve maneviyat düşmanı oldukları halde gerçek vatanseverleri ya şeriatçı veya bölücü veya irticacı vs. diye karşılarına alarak çeşitli senaryolar ile bu söylemleri ile arkasına kendisi gibi düşünen onlarca gafilleri de yandaş alarak karşı taarruza geçerler.
Hani çokta başarılı oldular yani. Kısacası tekrar isim meselesine dönmek istiyor ve bu konuya bir NOKTA koymak istiyorum. Bakınız bu tür olumsuzlukları bizlere yaşatan kimlerdir diye düşünüyorsanız işte onlar şunlardır. Onların adı MEHMET-HASAN-HÜSEYİN-ALİ-VELİ-BARIŞ-ÖZGÜR-VATANSEVER-TÜRK-ÖZTÜRK-MÜMİN-İMAM-ATA vs. tespihte hata olmaz bu isimlerin dışında istediğiniz kadar bulursunuz. Şunu belirtmek istiyorum bu tür insanların adı ecnebi yani Avrupalı isimleri olsa belki şöyle diyeceğiz. Örneğin GEORGHE-HANS-JOSEPH-MORRIS-MANUKYAN-JOE vs. olsaydı hemen cevabı verilirdi. Herhalde YAHU ZATEN BU ADAM GÂVUR BUNUN BİZE FAYDASI OLUR MU? Derdik diye düşünüyorum. Hâlbuki yalan yanlış söylemler ve icraatlar bir vatandaşımız ve adı da Müslüman adı olan birileri söylüyor. Dediğimiz için işte böyle bir gafletle yıllarca kavga edip duruyoruz. Ne mi öneriyorum
haydi bakalım herkes ileriye derken bende diyorum ki
DÖNÜN GERİYE BAKIN. Bakınız bir kılavuz olmadan bilinmeyen bir yolda gitmek türlü tehlikeler ve zorlukları göğüslemek gerekir. Olabilecek olaylar karşısında kılavuzsuz gidildiği bu bilinmez yolda başa gelen çekilir herhalde. Hâlbuki gidilecek olan yönün bir rehberi ve kılavuzu varsa hedefe hem kolay hem de az sıkıntı çekerek en kısa zamanda hedefe varılır. Ben size geriye dönün diyince sakın yanlış yorumlamayın.
Çünkü bazı gafiller Müslümanlar zaten hep gericidir diyorlar.
Dolayısıyla bu arada İslam dininin gericilik olduğunu ima ediyorlar. Varsın öyle zannetsinler elbette ki bir gün olur gerçeğin böyle olmadığını anlarlar. Dedik ya geriye dönün diye geriye dönmek meselesi şudur. Geçmişte ta ÂDEM (a.s.) ve oğullarına dönün bakın ve yavaş yavaş ileriye yani o gündem şu çağımıza kadar insanlar ne yaptı, nasıl kâr etti, nasıl zarar etti,
nasıl huzursuz oldu, nasıl huzur buldu, nasıl oldu memleketim dedikleri yerler bazı sebeplerden dolayı yerlerinden yurtlarından oldular. Kısacası anlatacak çok şeyler var muhakkak bu tür detayları sizler araştırın göreceksiniz gerçekler nasılmış nasıl olmuş.
HAYDİ BAKALIM HERKES ŞÖYLE BİR DÖNSÜN GERİYE baksın neler olmuş neler olmamış.
Bu olayların sonucunda insanlık neler kaybetmiş, neler kazanmış. Âcizane bir sözüm kulağınıza küpe olur inşallah. Yaşam boyu “KENDİLERİNE BİR HEDEF SEÇMEYENLER, KENDİ GELECEĞİNİ HEDER EDERLER. Son sözüm sevgili okurlarım amacım birilerini illaki eleştirmek ve kalp kırmak değil amacım insanlar her günün muhasebesini yaparak acaba ben bu gün Allah (c.c.) için ne yaptım,
yaşadığım için insanlık için ne yaptım?
memleketimin hayrına ne yaptım?
doğru mu yaptım yanlış mı yaptım?
eğer Doğru yaptıysam daha çok doğruluklar ve güzelliklere kavuşmak için yüce yaradan dan imkan vermesini dilemeliyiz. Eğer yanlış yaptıysak tez elden tövbe ederek bir daha bu tür yanlışlara düşmemek için Allah’a tefekkür ederek yalvararak af dilememiz gerekiyor. Ve bize verilmiş olan isimlerin anlamını bilerek ve doğru anlamlı isimlere sahip çıkarak simgelediği ismin özelliklerine göre hareket ederek örnek olmalıyız.
Gelin bazı şeylerin tam tersini uygulayalım. Örneğin savaşa karşı barış, düşmanlığa karşı dostluk, kötülüğe karşı iyilik, saygısızlığa karşı saygı, kavga yerine uzlaşma, hoşgörüsüzlüğe hoşgörü bu ayrıntıları istediğiniz kadar çoğaltabiliriz.
Dön kardeş dön bak mazine,
Senin mazinde saklıdır hazine.
Mazinden ders alırsan vurmazsın dizine,
Geriye dön bak dedik sakın geri kalma.
Geçmiş geçmiştir demeyin aman ha,
Tekrar gafletle dönersiniz silaha.
Silah kavga ile kavuşamazsınız iflaha,
Dön mazine bak dedik sakın geri kalma.
Bak insanlar ne için hep savaştılar,
Dünyadaki imtihandan nasıl uzaklaştılar.
Kimi hayırla kimi şer ile kabre ulaştılar,
Geriye dönüp ders alın dedik geri kalın demedik.
Tarihimizde herkese her olaya ders vardır,
Bu derslerden ders almak elbette ki kârdır.
Derslerden ders almamak külli zaradır,
Maziden ders alın dedik geri kalın demedik.
Muhakkak her konunun bir tersi düzü vardır,
Terse doğru gitmeyelim doğrusu herkese kârdır.
Yanlış yola sapanların sonu hüsrandır,
Yanlışa bakıp ibret alın yanlış yapmayın dedik.
Herkes yaptığını elbette doğru sanır,
Kimi yanlış kimi doğru yaptığına inanır.
Kısır bir bilgi ile yola çıkan hep aldanır,
Yanlışa bakarak ders alın yanlış yapın demedik.
arastırmacı yazar. yakup fırat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.