- 683 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİDDETE HAYIR…!
Dr. Remzi HOROZ
[email protected]
ŞİDDETE HAYIR…!
Mersin ilimizde üniversite öğrencisi Özgecan Aslan vahşice öldürülerek yakıldı. Türkiye ayağa kalktı. Vatandaşlar yürüyüş yaparak protesto etti. Sivil toplum örgütleri ve politikacılar demeçler vererek olayı kınadı.
Karlı bir kış günü İstanbul Kadıköy’de kartopu oynarken, camına kartopu isabet eden esnaf tarafından, gazeteci-yazar Nuh Köklü bıçaklanarak öldürüldü.
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde İç Güvenlik Paketi görüşülürken kavga çıktı. Çıkan olaylar sırasında beş Milletvekilimiz yaralandı.
Şiddete karşı olan ve şiddet için çözüm üretecek olan Milletvekillerimiz; dertlerini, sıkıntılarını, sorunlarını, isteklerini şiddete başvurarak hallediyorlarsa o zaman şiddete karşı önlem almak, şiddeti çözmek olanaksız ve hatta imkânsız olur.
Yazımı tamamlayıp, bilgisayarıma aktarmak için bilgisayarı açtığımda, birde ne göreyim! Özgecan’ın canice öldürülmesinin yankıları sürerken yeni bir cinayet haberi daha medyaya düşmüştü. Şizofren olan bir şahıs 17 yıllık eşini öldürmüş ve dört parçaya ayırarak çöp konteynerine atmıştı.
Şiddet, bir karşı şiddeti yaratır. Bu durum devam ederek bir kısır döngü ile sonuçlanır. Böylece düşmanlık oluşur ve en sonunda çatışma olur.
Artık, birey olarak da, toplum olarak da birbirimize tahammül edemiyoruz. Diyalog, iletişim kopukluğu yaşıyoruz. En önemlisi de empati (duygudaşlık) yapamıyoruz. Şiddet, sosyolojik, psikolojik bir olaydır. Kanunla, idamla, polisiye tedbirlerle önlemek mümkün değildir. Her kişinin başına bir polis dikemezsiniz, her şiddet (katili) uygulayanı idam edemezsiniz. Tek çözüm “SEVGİ” dir, “SAYGI” dır, “EĞİTİM” dir. Evet, “EĞİTİM ŞART”
Martin Luther King, Jr’nin dediği gibi;
“Bir düşmanı, bir dosta dönüştürmenin tek yolu sevgiden geçer.”
“Birlikte kardeş gibi yaşamayı öğrenmeliyiz,yoksa birlikte aptal gibi öleceğiz…!”
Özgecan Aslan’a,Nuh Köklü’ye,….Tanrıdan rahmet,yakınlarına sabır ve Milletvekillerine geçmiş olsun dileklerimi sunarım.
Özgecanlar,…. Nuhlar,…. Ölmesin…!
Şiddete hayır…!
HAFTANIN SÖZÜ
“Canavarla kavga eden dikkatli olmalıdır. Çünkü kendisi bir canavar olacaktır.”
Friedrich Nietzsche
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.