- 335 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHRAZAT
Semerkand padişahi Şehzaman, kardeşi Sasan hükümdarı Şehriyar’la görüşmek üzere memleketinden ayrılır,ama sarayda unuttuğu bir hediyeyi almak için geri dönünce sevgili karısını yatakta bir köle ile sevişirken yakalar. Her ikisini de öldürdükten sonra, yola devam eder ve kardeşinin sarayında büyük bir törenle karşılaşır. Ama kederli ve düşüncelidir. Şehzaman’ın bu halini gören Şehriyar, onu avutmak amacıyla bir sürek avı düzenler. Şehzaman bu ava katılmaz ve kardeşinin karısının onu daha da hayasızca aldattığını görerek kendi hesabına teselli bulur. Avdan dönüşte kardeşini daha neşeli bulan Şehriyar, bunun nedenini sorunca, Şehzaman o gün görmüş olduğu sahneleri anlatır. İki bedbaht kardeş gezmeye çıkarlar, bir hayli yürüyüp yorulunca kıyıda dinlenmek isterler ama tam o sırada denizden bir ifrit çıkar. İfrit, elindeki elindeki sandıktan son derece güzel bir kadın çıkarır, kadınla seviştikten sonra dizleri dibinde uykuya dalar. Bunun üzerine güzel kadın iki kardeşi aşağı çağırır ve ifriti uyandırma tehdidi altında onları kendi sonsuz şehvetini dindirmeğe zorlar. Bu da yetmezmiş gibi yüzüklerini alır ve koynundan çıkardığı bir ibrişime dizer. İbrişimde tam 570 tane yüzük vardır ve hepsi de, ifritin korkunç kıskançlığına, karısını denizin dibinde bir sandık içinde saklamasına rağmen kadının baştan çıkardığı erkeklerden alınmıştır. Canlarını kurtaran iki hükümdar, böylece bütün kadınların doğuştan sadakatsiz ve hain ruhlu olduğuna iyiden iyiye inanırlar. Sarayına varır varmaz karısını öldürten Şehriyar, o günden sonra her gün bir genç kızla evlenir ve ertesi günüde kızın boynunu vurdurtur. Böylece üç yıl geçer, ve memlekette evlenecek genç kız kalmaz. Padişaha bir gecelik gelin bulmakta görevli vezir, ne yapacağını şaşırmış kara kara düşünürken kendi kızı Şehrazat gelir ve niçin kederli olduğunu sorar, sebebini öğrenince de Padişahla bizzat kendisinin evleneceğini bildirir.Babası her ne kadar yalvarıp yakarsa da fayda etmez:Şefrazad, ya padişahı bu insafsız huyundan vazgeçirerek kadınları beladan kurtaracak, ya bu uğurda kendini de feda edecektir. Kızını yola getiremeyen vezir, çaresiz boyun eğer ve Şehrazad’ı saraya götürür. Şehrazad padişahtan , gerdeğe girmeden önce kız kardeşi Dünyazad ile görüşmesine izin vermesini rica eder. Padişahın müsadesi üzerine Dünyazad ,ile görüşmesine izin vermesini rica eder. Padişahın müsadesi üzerine Dünyazad, yeni evlilerin odasında bir köşeye büzülür. Padişahla Şehrazad bir süre sohbet ettikten sonra Dünyazad, ablasından bir masal anlatmasını ister. Ustaca bir girişle padişahı da dinlemeye heveslendiren Şehrazad, gecenin geç saatinde masalı öyle meraklı bir yerinde kerser ki masalın sonunu öğrenmek için kıvranan padişah, karısının idamını bir gün erteller.Ve Şehrazad, her gece, anlattığı masalları sonunu öğrenme merakı içinde bırakarak , Şehriyar’ıt am binbir geceoyalamayı başaracak ve, masalların ibretverici etkisi kadarkarısının zakası karşısında duyduğu hayranlığında etkisi ile Padişah, Şehrazad’ı öldürmekten vazgeçecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.