DURAK
Hava sıfırın altında buz gibi...
Kadının biri offlaya pofflaya çıkmış durakta zıplıyor. Çok üşümüş olduğu her halinden belli oluyordu garibin.
Tam o sırada arabasının gazı bitmiş genç bir adam giydiği montun yakalarını havaya kaldırmış, soğuktan eziş büzüş bir halde kadının yanına yaklaşır.
-Bu ne soğuk be ablam, sende çok üşümüşe benziyorsun. Bu havada dışarıda işin ne senin?
-Yok oğlum, ben ısınmak için çıktım, benim ev daha soğuk.
-Yaa hiç öyle şey mi olur be ablam?
-Hee, donmak istiyorsan, iki dakika dur benim evde de gör bakalım olur muymuş, olmaz mıymış.
-Elektrik sobası ne varsa sende ısın. Bak ben reklamcıyım, bu da bizim reklamını yaptığımız sobalar. Çok iyi ısıtıyormuş bu sobalar, onların yalancısıyım tabi.
-A oğlum sanki elektriğim var da.
-Hay Allah, üzüldüm inan ki ablam. Sende bol vitamin al ablam, bak şunlar çok iyi geliyor fotoğrafta gördüklerin var ya hani, İtalya’dan getiyoruz biz bunları. Biraz pahalı ama, dur dur şunlar daha ucuz...
-Onları boş ver oğlum, sen bana bir şey mi soracaktın?
-Evet, 118 81 soracaktım, buradan mı geçiyor?
-Karşı duraktan oğlum, buradan 211 geçiyor, üstünde koca harflerle yazıyo amuda kalkıp oku. Acilene gider diye. Sen 118 81 mi bineceydin? Biraz hızlı giderler korkma bin. Biz alıştık artık kokmuyoz. 211 çok konforlu, yatırıyorlar seni oohh gel keyfim gel.
-Yok ablam. Ben bu semte ilk kez geldim de, öyle tarif ettiler. Sor dediler 118 81 nerden geçiyorsa, karşısına geç diye.
-A aa, deli mi onlar ayol. Sen nereye gidecen ki oğlum onu de bakıyım bana.
-Arabamın gazı bitti yolda kaldım, ona biraz gaz doldurup gelecem hani.
-Aaa, tamam tamam. Sen şimdi ne yap biliyon mu? Bak az sonra burdan 211 geçecek, sen baygın numarası yap. Ben de senin teyzen oluyım. Çığlık atayım "gitti yegenim gitti ay ay" diye bağırdım mı tamamdır. Hemen seni uzandırırlar Allahıma, olmazsa bende kaptan köşküne geçerim.
-Eee?
-Eee si sağlığın ilerde market var, marketin önüne geldik miydi sen aniden iyileşirsin. Ben camdan sana iki tık tık ederim anlarsın. "Nerdeyim ben" der inersin.
-Ya ablam olur mu hiç?
-Olur olurr, bunca Türk filmi nasıl çekiliyo sanıyon yahu. Biz de bi film çekmişiz ne olur sankim ya. Ayy bi de bakmışsın ki, iyi bi yönetmen bizi izlemiş.
Amanın... Ay bayılıcam şimdik.
Şu işe bak hemencecik bir teklif göndermiş. Ben soğuktan kurtulurum, sen de kapı kapı dolaşıp reklam satmaktan.
-Yapma be abla, sen onu bırak da indirirler mi bizi 211 den.
-İndirirler indirler, ben daha önce de yaptım böyle bi numara. Benim Hamza, yani kocam fazla kuru fasulye yemişti. Adamda da bi gaz bi gaz mübarek...
-Tamam tamam anladım abla, kokusu burnuma geldi bile. İyi de dönüşte ne olacak peki?
-Bak bu iyi bi soru, ben seni markette beklerim. Sen gazı azar azar al, sıkıştırılmış paketlere koy kıç cebine koy gel.
Bak şöyle, mendil gibi yap haa, gördün mü?
-Aman abla ne yapıyorsun patlar matlar yolda giderken, ne yaparım Allah muhafaza dümdüz olur benim yuvarlak. Sonra işin yoksa her gittiğin yere yastık taşı.
-He valla oğlum haklısın. Bi de yün de bulunmuyor eskisi gibi artık. Nerede kaynanamım bize düğünümde bilezik yerine verdiği yün yorgan, yastıklar ah ahh.
-Şimdi sen bunları bana baştan anlatsana abla.
-Vakit yok oğlum, 211 geliyor. Çabuk bayıl çabuk.
" Amanın gitti yegenimmm eyvahlar olsun gitti. yetişin."
Davi / öyküsatıcısı 23 .02. 2015
YORUMLAR
Dikkat !
Bu bir deneme yazısıdır.
Uzun zamandır favorilerimde olduğunuz halde. Bana yazılarınızla ilgili bildiri geldiği halde ve de bazı yazılarınızı okuyup yorum yazdığım halde ne yorumlarım size ulaşıyor ne de bildirimlerde sizin bana yorum yazdığınızı gördüğüm halde yazımda yorumunuzu okuyamıyordum.
Nerede, nasıl bir hata ettiğimi bilmiyordum. Bu gün bilgisayarımda girip çıkmadığım yer bırakmadım. Sonunda kendimce bir şeyler yaptım. Bakalım bu durumu değiştirebilmiş miyim?
Cevap yazarsanız ve ben bu cevabı okuyabilirsem demek ki değiştirmiş olacağım. Cevap yazdığınız ile ilgili bildirim geldiği halde cevabınızı yine okuyamazsam bilgisayarımı alıp Habib'in yanına gideceğim artık.
Bu yazıya gelince.
Böyle sıkıntılı zamanlarda bu tür yazılara fazlasıyla ihtiyacımız var.
Selam ve sevgilerimle.
Davidoff
Değerli abim. Defterimizin yazı ve şiirleri ile en çok beğendiğim kişilerinden birisiniz.
Ancak ne zaman sayfanıza girip okusam ve yorum yapsam, adıma kapalı olduğunu görüyor ve üzülüyorum.
sami biberoğulları
Halletmişim vallahi de..
Çok şükür.
Selam ve sevgilerimle.
Davidoff
Ayrıca:
Bir üye hem sizin favori üyeniz, hem de yasaklı üyeniz olabilir ona dikkat edin.
Farkında olmadan yazısını veya şiirini favori listenize eklerken, kendisini "yasaklı listenize" eklemiş olabilirsiniz.
Kendi sayfanıza girip, onun yasaklı listenizde olup olmadığını kontrol edin.
İsmi varsa, silin. Bu kadar kolay bir işlemdir.
Kısacası Habib Kardeş'e gitmenize gerek yok.
Bu arada: Yazımın, mizah veya deneme yazısı olması çok önemli değildir. Bu konuda mizaha daha yakın gördüğüm için ben onu mizah bölümüne ekledim. Siz deneme gözü ile okursunuz olur biter.
Böyle şeyler de, savaşa gerek. Barış her zaman en güzelidir.
Sevgiyle güzel abim.
sami biberoğulları
Hani bir ki üç deneme var ya o manada demiştim )))))))))))))))))))))))))))
sami biberoğulları
ilahi davi..... nerede olursa olsun 11880.... 211 numaralı otobüslere tesadüf edersem... hep bu mini filmi seyreder gibi olacağım..
senin şu konu girişlerine bayılıyorum bilesin saygılarımla
Davidoff
Yazıyla film seyretmekte güzeldir efendim.
Teşekkür ederim...
Yazmak böyle bir şey işte...
Kah gördüklerini yazarsın, kah düşündüklerini...
Eğer kalemin kıvrakça, ölümü de yazarsın gülümü de...
Bu yazıda olduğu gibi...
Davidoff
Yazmak: Kalemi havaya atıp, yere düşürmeden tutmak gibi...
Ama nedense, bizim insanımız hüzüne aşık bir millet olmuş.
"Gülmeyi unutmuş."
Teşekkür ederim.
Bedri Tokul
Yorumum pembeşmiş,
Bir başka canlandım...
Teşekkürler...
Güzel olan ne biliyor musunuz...Dost meclisinde sevgi ile yoğrulmanın yanında böylesi paylaşımlarla manevi bir doyum bulmak. Kısaca güzellikler bir arada.
Yine tadı damakta kalan güzel bir çalışma ile dokundunuz yüreklere. yüreğinize sağlık. Duygu ve düşüncelerimi en yalın haliyle ifade etmek istedim ve tüm samimiyetimle. Teşekkür ederim yüzümdeki ve gönlümdeki gülümsemeye ve memnuniyete vesile olduğunuz için.
sevgi ile kalın her daim ve eşlik ederken tüm güzellikler...
Davidoff
Bu kötü haberlerle dolu günlerde, biraz da olsa gülümsemeliyiz Gülüm.
Teşekkürlerimle.