- 406 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜŞÜNÜN
Bir düşünün, düşünmek kolaydır, yapmak zordur demiş madem (Goethe) sizde kolay olanı yapın ve yalnızca düşünün.
Osmanlı İmparatorluğu, İngiltereyi işgal ediyor.
İngilizler kahramanca savaşıp Osmanlıları ülkelerinden atıyor.
Osmanlı arkasına bile bakmadan kaçıyor.
İngilizler bu savaştan sonra yeni bir devlet kuruyor.
Bu devleti Osmanlı yasalarıyla yönetmeyi uygun görüyorlar.
Hatta kendi kendilerine şapkaya yasak getirip kanunla Fes giymeyi mecbur ediyorlar.
Kadınların başlarını örtmesini de, kanunen mecbur ediyorlar.
Hatta İngiliz kadın ve kızların başı açık okula girmesi, devlet dairelerinde memur olması yasaklanıyor.
Okullarda Hırıtiyanlıkla ilgili bütün dersleri yasaklıyorlar.
Kiliselerde çan yerine başka sesle insanları ibadete çağırıyorlar.
Hatta İngiltere meclisine Fes’siz ve başı açık girmek yasaklanıyor.
Bu kanunlara muhalefet edenleri, her şehirde meydanlarda kurdukları gezici mahkemelerde yargılıyor ve
yine aynı meydanda kurdukları dar ağaçlarında asıyorlar.
Şimdi düşünmek gibi kolay bir yeteneğe sahip olan her insana soruyorum.
Yüz sene bu durumda yaşayan, İngiltere’de yaşayan İngiliz vatandaşlara şöyle dense:
" Ülkenizde hiç Osmanlı kalmadı.
Siz bu değişiklikleri kendi zevkiniz için yaptınız.
Osmanlılar, sizi dininizden döndürmeye çalışmadı.
Osmanlılar sizi yüz senedir sömürge etmedi.
Sizce düşünme yeteneğini kaybetmemiş İngilizler bu sözlere inanır mı?
Bence inanmaz. İnek mi bunlar yani, nasıl inanırlar bu yalana bunca şeyi yaşadıktan sonra.
Bu sözlerin yalan olduğunu anlamak için inanın dahi olmak gerekmez. Yalnızca düşünmek yeterli.
Düşünün! Çünkü düşünmeyi unutanların, düşündüklerini paylaşmayanların, yazmayanların
yurdunda mürekkep yerine kan akıyor.
Düşünün kardeşim! Düşünmezseniz, kendine İslam alimi diyen adamın 15 yıldır niye firarda olduğunu anlayamazsınız.
Bismillahirrahmanirrahim: "İnsanlardan öyleleri de vardır ki, inanmadıkları halde, "Allah’a ve ahiret gününe inandık." derler.
Allah’ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar. Halbuki sırf kendilerini aldatırlar da farkına varmazlar.
Hem onlara: "Yeryüzünde fesat çıkarmayın." denildiğinde: "Biz ancak ıslah edicileriz." derler.
İyi bilin ki, onlar ortalığı bozanların ta kendileridir, fakat anlamazlar. Bakara: 8,9,11,12
Düşünün kardeşim! Düşünmezseniz, barış sürecinde bir araya gelemeyen birbirini suçlayan Mhp ve Hdp’nin aynı iç güvenlik yasasından neden korktuğunu anlayamazsınız.
Düşünün kardeşim! Düşünmezseniz, Atatürkçü partiyle, Apocu partiye hangi gücün, neden ittifak kurdurduğunu anlayamazsınız.
" İnsanlardan kimi de vardır ki, dünya hayatı hakkındaki sözleri senin hoşuna gider ve o kalbindekine Allah’ı şahit tutar. Halbuki O, İslâm düşmanlarının en yamanıdır.
İş başına geçti mi yeryüzünde bozgunculuk çıkarmak, ekini ve nesli helak etmek için koşar. Allah ise bozgunculuğu sevmez. Bakara:204,205"
Düşünün kardeşim! İnanın düşününce Chp’nin parti olmadığını, yalnızca İngilizlerin giderken başımıza bıraktığı bir bekçi olduğunu anlayacaksınız.
Düşünün kardeşim, çünkü insanların düşünmediği yerde, şeytanların planları işliyor. Düşünün çünkü siz akletmenin, düşünmenin kolay olduğunu düşünüyorsunuz. Yapabiliyorsanız ön yargısız bir şekilde düşünün.
" Bismillahirrahmanirrahim: Onlara: "Allah’ın indirdiğine uyun." dendiği vakit de: "Yok, atalarımızı neyin üzerinde bulduysak ona uyarız." dediler. Ya ataları bir şeye akıl erdiremez ve doğruyu seçemez idiyseler de mi onlara uyacaklar?
İnkar edenlerin durumu, çağırma ve bağırmadan başkasını duymayarak haykıran gibidir. Sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler, bu yüzden akledemezler."Bakara:170,171
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.