- 484 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Hazmetmek
Hazmetmek
Ne kadar çok çeşitli, gıdalı yerseniz yiyin; vücudun istifadesi hazmedilen kadar olacaktır. Küçük çocuğun ağzına ağır yiyecekleri tıkmakla çocuk beslenmiş olmuyor. Aynı şekilde hazmedilmeyen ilim ne kişinin kendine ne de başkalarına fayda sağlamıyor.
İlimi hazmetmek nasıl oluyor?
Maddi ve manevi duyularla alınan bilgiler insanın aklı, kalbi ve vicdanı tarafından yorumlanır ve bir kanaat oluşur. Ben buna geniş manada inanç diyorum. İşte bu yorumun neticesinde edinilen kanaat, inanç somut bir şey değil ki paket olarak alıp kullanılsın… Her bireyin edindiği bilgiler; hazım kabiliyeti kadar gelişir / körelir…
Çok okumakla veya çok bilgi yüklenmekle aydın olunmuyor. Yüklenilen ezber, kopya bilgilerin işlenip özgün hale getirilmesi gerekir. Yoksa kuş misali ezberden kopya kusmak maharet sayılmaz.
Özgün fikir oluşturmak için ezberden kurtulmak gerek. Özgün olan söz daha etkilidir.
Edinilen bilgilerin büyük kısmı elbet kopya ve nakil yoluyla oluyor. Önceki nesillerin deneyim ve özgün fikirlerini kopyalamak ve almak elbet gerekli fakat hazmetmek esas olmalı… Baştaki yemek örneğine bakarsak zengin bir sofra insan vücudu için gerekli ancak yenilen gıdaların sadece hazmedilen kadarının yaradığı da unutulmamalı.
Ezberden kurtulmak için bilgiyi yorumlamak ve işlemek gerek yoksa hiç öğrenmemek anlaşılmamalı.
Toplumdaki pek çok huzursuzluğun kaynağı ezber kaynaklı. Yani İnsanlar kendi ezberlerini hazmetmeden başkalarına dayatma eğilimindeler. Zaten hazmetmeye çalışsa ilk önce kendi âleminde değerlendireceği için başkalarına karşı da o nispette daha anlayışlı olacaktır.
Saygılar
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
İçerisinde yaşamış olduğumuz tolplularda büyük bir dengesizlik söz konusu hem maddi hem de manevi açıdan ama aslında bir insanı ele alacak olursak şayet ve önüne tonlarca yemek çeşidi olan bir masaya buyur etsek , ne kadar yer ? Tabiki midesinin alacağı kadar yoksa çatlar ölür değil mi ? Bu bir çok konuda da böyledir mesela bir insan bir sürü bilgiye sahip olsa ve bunu kullanacağı bir yer olmasa neye yarar o anlamda edindiği bilgiler ? Ha keza on yatak odalı evi olsa uyuduğunda aynı anda on odada mı yatacak ? Ya da ölse ve on metre karelik bir mezar kazılsa sonuçta hacminin olduğu kadar yeri kaplıyacaktır ? Ama bu sömürü düzeni insanlarda akıl almaz bir şekilde duygu durumları geliştirmekte ve korkunç bir saçmalık derecesinde farklar oluşmakta .. Yani ben diyorumki sonuç itibaı ile neyse bir insanın ihtiyacı odur önemli olan ...
Fazla mal ve bilgi göz çıkarmaz değil de gerekli olan
neyse ona yönelmeli insan ..
İşte o zaman her şeyin hazmı daha da kolaylaşır gibime geliyor ...
Sevgilerimle, Güzel bir yazıydı ......
İlimi hazmetmek nasıl oluyor?
Maddi ve manevi duyularla alınan bilgiler insanın aklı, kalbi ve vicdanı tarafından yorumlanır ve bir kanaat oluşur. Ben buna geniş manada inanç diyorum. İşte bu yorumun neticesinde edinilen kanaat, inanç somut bir şey değil ki paket olarak alıp kullanılsın… Her bireyin edindiği bilgiler; hazım kabiliyeti kadar gelişir / körelir…
Çok güzel ifadeler ile yazılmış bu içten yazınıza teşekkürlerimi bildirir,kaleminiz daim olsun dilerim.
Saygılarımla .