- 1756 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
Cinsel içerikli yazı
Almanların; "ananı s.kerim " sözünü bir türlü anlayamadığını duymuştum. Teyzeoğlu anlatırdı" neden ama neden s..ksin?" Teyzeoğlu saatlerce anlatmaya uğraştıktan sonra, yine anlamamış olduğundan "annem bu işe çok sevinecek" deyivermiş. Almanların cinselliğe bakış açısı, bizim gibi ahlaksızlık, namussuzluk anlamına gelmiyor.Aksine ödül olduğunu düşünüyor, hani; "lan sana şimdi araba alırım bak" der gibi algılıyor ve soruyor" neden ama neden cezalandırma için araba alıyor"
İki çocuk annesi olarak hayatımın büyük bir kısmı okullar da geçti, itiraf etmeliyim , ne zaman cinsel bir türtü, cinsel içerikli bir söz, davranış olsa, bütün veliler arasında çete oluşturur bunu yapanı yaptığına pişman ederdi. Oğlum bir kıza mektup yazmışsa , cinselliği konuşmuşsa işim zor, kızın annesine anlatmak deveye hendek atlatmak gibi imkansız. "Çocuktur, ergendir" falan filan, ne anlatsan boş. Anlamıyor. kızımın başına geldiğin de o denli abartmadığımdan af’tan yararlanan veli memnun.
Şimdi Özgehan’ın başına gelen fekalet hangimizi sarsmadı, yaralamadı, üzmedi. herkes kendini özgehan’ın annesinin babasının yerine koydu, katile kendince "asılsın, ezilsin, yakılsın" gibi cezalar biçti, lakin kimse kendini katilin annesinin, evladının yerine koymadı. Bir nebze olsun kendine çevirmeden aynayı, yargılamak, suça suçla karşılık vermek ne kadar doğru?, ölümü ölümle cezalandırmayı düşünürken biraz da katilin, evladımız olduğunu düşüneceğiz. Her ikisi de bu milletin çocuğu değil mi?, bu utancı yüreğimiz de yaşayacağız. Nasıl bir evlat yetiştirdiğimize nerede yanlış yaptığımıza bakacağız.
Cinselliği bu kadar ayıplamak doğru mu? sevişmeyi suç işlemek değil de yerinde ve zamanın da yaşandığın da güzel bir duygu olarak düşünmek , çocuklarımızın cinselliğe bakış açısını değiştir mi? Kendi adıma bir anne olarak, çocuklarıma cinselliği kötü bir şey yada ayıp olarak öğretmedim. Evde cinselliği ucundan kıyısından konuştum. Belki de bu yüzden hiç bir zaman cinsel içerikli bir küfüre gülmediler, okulda, sokakta cinselliği duydukların da panik olmadılar.
Erkeklerin her kıza kadına baktıklarını tuhafiye işlettiğim günlerde kendi gözlerimle görmüştüm. yan dükkanın sahipleri, boş zamanlarını yoldan geçen kadınlara bakarak değerlendiriyordu. Onların tesisatçı olması, görgü ve kültür seviyesini düşürür mü? Ne kadar komşum da olsa, bana ve dükkana girip çıkan her kadını gözleriyle soyduklarına şahit oldum.
Peki neden bu denli aç kadına, kıza bu memleket? Neden bu denli namusu kadının üzerine atıyor? Yada erkeği kadının namusundan sorumlu kılıyor? Senin annen diyor, kız kardeşin diyor, teyzen diyor? erkeğe bu kadar sorumluluk verildiğin de sadece bunu düşünüyor, sanırım düşünürken tahrik oluyor. Sonra gece gündüz kadını düşünmek zorunda kalıyor, ee düşünmüşken güzele bakıyor, bakarken deliriyor, cinnet geçiriyor, sonrası malum.
Bu memlekette kadın olmakta zor , erkek olmak da. Erkek kadına sahip çıkarken tahrik olmamak zorunda , kadın ise tahrik etmemek .Kadın cinselliği öğrenmeden evlenmek zorunda, erkek evlenmeden yaşamak zorunda. Bırakın doğasına rahat etsin cinsellik diyeceğim de beni yüz yıl sonra anlayacaklar eminim. Şimdilik sadece evlatlarımın üzerinde denediğim başarılı sonuçlarla yetineceğim.
m-jgan
YORUMLAR
Cinsellikle ilgili bir yazı bulamadım nedense, değerli anne ve aynı zamanda yazar dost:)Toplumsal bir konu gibi görülen yazının çok daha ötesinde seyreden bir hayat var,bu doğu batı diye ayrılsa da aynı zamanda ve aynı iklimdeyiz,ayrıca çağdaş bir cinsellik yok bu yazıda,olsaydı şapka çıkarırdım bir eğitimci olarak...Yetişen nesli kendimize göre yorumlamak bile incitiyor,bir canın varolan değeri apış arasından çok daha değerli ve anlamlı,bir insan çoğu kişiyle yatar ya da yatmaz umursanan bu değil de o insanın varlığı olmalı...
Açılış paragrafı ile ilgili yorum yapmak isterim:
=> Almanların; "ananı s.kerim " sözünü bir türlü anlayamadığını duymuştum. Teyzeoğlu anlatırdı" neden ama neden s..ksin?"
Belki Almanlara şöyle denebilir: Ama rızası olmadan, hatta rızası sorulmadan cinsel ilişkiden bahsediyoruz. Fikrinin bile alınmayarak kadının nasıl yok sayılmasının Almanımız durumu anlamaya başlayacaktır. Hele bir de rızasına karşı cinsel ilişki (Bu noktadan sonra saldırı diyelim) fikri kanlarını dolduracaktır. Yine de hiç bir zaman algılayamayacakları nokta küfürdeki tecavüzün o anneyi aşağılanmasına yol açacak olmasıdır. Niye bir tecavüz kurbanı aşağılansın ki? Ama kültürümüzde öyle. Dikkat edilirse küfürdeki eylem hem cinsel ilişki, hem de tecavüz manasında kullanılıyor. Türkçe'de bundan başka tecavüz etmeyi tek kelimeyle anlatan başka bir fiil yok (İngilizce'de to rape, Fransızca'da violer).
Saygılarımla.
aysemujgan
aysemujgan
Ayşe Hanım,
Sizi anlamak için bence yüz yıl geçmesine gerek yok.
Çünkü ben zaten şu anda sizin gibi düşünüyorum.
Kızım yok ama olsaydı ve bir erkek arkadaşı ona duygularını anlatan bir mektup yazsaydı sadece kontrollü olur ve o çocuğu biraz tanımaya çalışırdım.
Sizi anlıyor ve saygılarımı sunuyorum.
aysemujgan
Hiç unutmam, ikokul çaglarindaydım, kız kardesimde beş yaslarında, evimizin bir iki cadde uzaginda ki oyuncakçiya gidiyoruz,hava henuz kararmamış, babamiz yaşinda adamin biri pesimize takildi, oyuncakçidançıktik hâlâ peşpeşimizde, bir dukkanin onünde durduk,vitrinden adama baktim, yolun karşısinda o da durdu, yoldan gecen bir kadini gordum, avaz avaz bağirdim anne diye bir yandan da bizim caddeye dogru kiz kardeşimi sürüklyerek nerdeyse koştuk, bizim eve gelene kadar da kostuk, bir daha kiz kardesimle o oyuncakçiya gitmedim, cok korkmuştum,çocuksunuz o sirada ne yapabilirdik, kardeşimi alip goturebilirdi, bana cocukken babaannem erkeklerden kötuluk gelir diye aşılamişti, kisaca bizim zamanimizda kötüydu, saygimla.
aysemujgan
kolay mı? Kolaycılığı kendilerine saklayan,kendi arzu ve isteklerini başkalarında suç sayanlar,kendilerini bir meleğin kanatları altında sağlama almışlar. Lakin günah dediklerinde ,kadının suratına din ayetini vurmuşlar
Kolay mı ?
Ah günahlarım, kimden kaçtınız,kime sığındınız. ?..Ya Tanrılar sokağından geçtiniz ya da o filozoflar sofrasına meze oldunuz...Bazen uçsuz bucaksız ,bazen daracık bir odamız,bazen kelepçeli kollarımız ve sonunda mahkum olan aklımız....Hani hür kalan yanımız...? İşte o anda Ölen hep kadınlarımız.analarımız,bacılarımız....
Günah kime?
Kolay hayat yaşamaya alışık toplumlar,kolay insan olmaya da alışmışlar. Kendini sorguya alan kaç insan tanıyoruz? Bütün bir hayatı ayıp,günah,sus,konuşma,orospu,kaltak,ibne,sapık, diye diye kendimizi kendimiz dışındaki herkesi ayıplı,tanımsız ahlak yasalarının neresinde olduğunu bilmeden yaşıyoruz.
Yaşamak ayıplarla,günahlarla.....Üzgünüm ,dünyanın en haince pislikleri nedense din uğruna,din sahibi toplumlarda...Neden acaba ?
saygılar,sevgiler