- 1281 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ne olurdu?
Zor bir soru anlıyorum ama düşünmek gerek bazen.İçinde bulunduğumuz dünya kabul edelim ki kaosla besleniyor.Savaşlar ve barışlar hepsi bir oyunun parçası,En çok kazanan ve hiç kaybetmeyen kim ? tabı ki Silah tüccarları.Öyle değil mi?
Genelde savaşlar toprak talebinden dolayı çıkar,en azından 1.dünya savaşı böyle başlamıştı.Avrupa’da 16. yüzyıl’da yaşanan Katolik-Protestan ayrışmasıyla, Kutsal Roma Cermen İmparatorluğu’na bağlı prenslikler, farklı taraflarda savaşmışlar, tarihte Otuz Yıl Savaşları (1618-1648) olarak bilinen bu savaş da Vestfalya Antlaşması’yla sona ermiştir. Savaş sonucunda, bugün bile Avrupa Birliği’nin kökenini oluşturan Kutsal Roma Cermen İmparatorluğu dağılmıştır. Savaşın sonunda Fransa’nın güçlenmesi, tam aksine Kutsal Roma Cermen İmparatorluğu’nun ve Habsburg Hanedanı’nın zayıflaması söz konusudur.Gördüğünüz gibi savaş bir mezhep ayrışmasıyla başlamıştır.
Gelelim esas meseleye,dinler olmasaydı ne olurdu? muhtemelen günümüzün en güncel savaşı olan İsrail Filistin savaşı olmazdı.Irak da Saddam’ın zulmü olmazdı yani şii ve sünni diye bir şey olmazdı.Çin de milyonlarca Doğu Türkistanlı ölmezdi.Avustralya da Aborjinler katledilmezdi.İslami terör örgütleri olmazdı,New York’taki ikiz kuleler patlatılmazdı.Yine savaş çıkar mıydı? evet bence çıkardı,çünkü orada petrol vardı.En azından belki sebep farklı olurdu,insanlar vahşice öldürülmezdi.Vietnam Savaşı ya da İkinci Çinhindi Savaşı, Doğu Bloğu ülkeleri olan Kuzey Vietnam, Çin Halk Cumhuriyeti ve Sovyetler Birliği ile ABD destekçisi olan anti-komünist Güney Vietnam ve başta ABD arasında yaşanan savaştır. Kore Savaşı’ndan sonra Soğuk Savaş’ın ikinci sıcak çatışması olmuştur. ABD birlikleri 1963 yılından 1973 yılına kadar savaşa dahil olmuş ve 60.000 kadar askeri ölmüştür.Bu savaşların çoğu ayrı din ulusları tarafından çıkartılmıştır.
Şimdi ise benim daha çok vakıf olduğum Türk tarihine gelelim.Bildiğiniz gibi Türkler gök tanrı inancına mensuplardı,kabileler olarak yaşarlardı.Göç etmeye farklı toprakları keşif etmeye meraklılardı.Ve bir çok devlet kurdular.Büyük Hun imparatorluğu,Asya Avar imparatorluğu,Göktürk kağanlığı ve başkaları.
İslamiyet gelikten sonra,büyük bir hızla yayılmaya başladı,akabinde mezhepler oluştu.İslamiyet 72 fırkaya bölündü.Türkler kendi aralarında bile savaşmaya başladı,kardeş kardeşe düşman oldu.Şimdi bile bu savaşlar devam ediyor.
Belki dinler olmasaydı bile savaşlar olurdu,muhtemelen ırk savaşları olacaktı.
Sonuç olarak ben dine farklı bir pencereden baktım,iyi ve güzel taraflarını bir kenara bıraktım.Dünyamızı din olmadan hayal ettim