Kar,Çocuk ve Oyun...
Hava kararır karanlık çöker gece olur.
Gündüzün sona erdiğini görmedin mi?
Gittikçe sıcaklık düşer hava soğuk olur.
Havanın soğuduğunu görmedin mi?
Gecenin karanlığını yağan karlar açar,
Karanlık geceye aydınlığından, saçar.
Her yerde beyazlık ve güzellikler açar.
Karın aydınlık kattığını görmedin mi?
Çocuk,genç,yaşlı karın yağışına sevinir,
Dışarı çıkarken kalın giysilerden giyinir.
Kar;oyun,beyazlık,güzellik olarak bilinir.
Bütün insanların sevindiğini görmedin mi?
Düşen karlar temizlik için el ele verir.
Güneş vurunca, yağmur düşünce erir.
Toprağı doyurur,çamur haline çevirir.
Toprağın karla doyduğunu görmedin mi?
Karların eridiğini görünce canın sıkılır,
Karın bu güzelliğine beyazlığına bakılır
Beyaz örtü, temizlik yavaş yavaş yıkılır.
Karın yavaş yavaş eridiğini görmedin mi?
Azrail geldiğinde birçok can dökse de ter.
Ecel gelince senin de ömrün bir gün biter,
Üzerini beyaz kefenden bez parçası örter.
Beyaz kefenlerle gömülenleri görmedin mi?
Kar yağar da sevinmez mi insanlar?Yaşadığımız bölge Akdeniz bölgesi; kış mevsiminin ılık ve yağmurlu geçtiği bir bölgedir.Kar her yıl yağmasa da, bazı yıllar ara ara olsa da yağar. Biz insanlara, en çok da çocuklara sevinç kaynağı olur.
Kış mevsimi geldiğinde her gün hava durumuna bakıyor, kar ne zaman yağacak diye merak ediyor; karın, beyazlığın, temizliğin… yağmasını dört gözle bekliyorum. Amanosların yüksek kesimleri erken vakitte,Ekim ya da Kasım aylarında bu güzellik, beyazlık ile tanışır. 6-7 ay üzerinden bu güzelliği, beyazlığı atmaz.Bizler de bu güzelliğe bakarak zevk alır, ne zaman buraya düşecek diye merak ederiz.
Aşağı kesimlere düşmesini,çevremizi,bahçemizi,saçlarımızı… o beyazlardan boyamasını dört gözle bekleriz.Allah’ım o temizliği, beyazlığı, oyunu ve ölümü hatırlatan karı indir diye dua ederiz.Bu yıl bu beyazlığın bulunduğumuz yere düşmesi geç kalsa da, halen ümidimizi yitirmedik.Çocukların,gençlerin,biz insanların sevinç kaynağı yağar mı diye dört gözle bekliyoruz.İçimden bir ses:
-Nereden yağacak? 20 şubatta yani bu gece havaya cemreler düşecek,havalar ısınmaya başlayacak bundan sonra kar mı yağar?diye seslenmeye başladı.
Her gün hava durumuna baktığım gibi,19 şubat 2015 günü de hava durumuna baktım.O da ne, gece yarısından sonra yaşadığımız bölgeyi Kilis ve Gaziantep illerini karlı Hatay ilini ise yağmurlu gösteriyor.Kilis ve Gaziantep yağışlı olduğu zaman yaşadığımız yer Hatay Hassa’ ya da aynı hava durumu yansıyor.Meterolojinin tahminleri doğru çıkıyor.
20 Şubat gecesi pansiyonda belletici olarak görevliydim.Yurtta akşam yemeğini yiyip,namazı kılıp, etütleri yaptıktan sonra kitap okuma programına geçtik.Geç vakitte olsa da Beşiktaş Liverpool maçını bekledik ve maçı seyretmeye başladık.Maç berabere devam ederken son dakikalarda Liverpool lehine verilen bir penaltı ile Beşiktaş takımı 1-0 mağlup ayrıldı.Ümidimizi İstanbul’daki maça saklayarak üzüntülü şekilde yatağımıza gittik.
Gözlerim yine havaya baktı,havada yağış yok ama kar havası gibi soğuk hava yüzüme vurmaya başladı.İnşallah kar yağar ümidi ile yatağa girdim, sağa sola dönerken uykum gelmedi.Su sesi ile uyandım pencereden baktığımda yağmur yağmaya başlamıştı.Can sıkıntısı ile, kar yağar mı ümidi ile tekrar yatağa girdim.
Gece lavabo ihtiyacı için kalktığımda gecenin saat 3 ü idi.Benim huyumdur işte… Lavaboya kalktığım zaman pencereden dışarıya, gecenin o sessizliğine , geceyi aydınlatacak ışıklara bakmak.Dışarıya, sokak lambaları ışığına baktığımda heyecanım, sevincim bir kat daha arttı.
-O da ne gökten kibar kibar, ince ince düşen kar taneleri…Gözlerime inanamadım.
İnsan bu güzelliği,bu beyazlığı,bu kibarlığı,bu inceliği,bu temizliği… görür de sevinmez mi?
Sabaha kadar yağar mı? Acaba tutar mı? Buraya da yağar mı? ümidi ile yatağa tekrar girdim.Bu kar yağışını görür de uykusu gelir mi insanın? Sabaha kadar, saat 6 ya kadar 2 kere daha kalktım, gözlerim pencereden dışarı bakmak,karın kibarca yağışını seyretmek oldu. Yatakhanelere gidip öğrencileri namaza kaldırdım.Öğrenciler de bu güzelliği, bu beyazlığı görünce çok sevindiler.Sevinmezler mi?Karın güzelliği, yağışı,beyazlığı,kibarlığı ayrı bir güzel… Bu sevinci, heyecanı ancak görenler ve yaşayanlar bilir.
Saat 7 deki kahvaltıdan sonra öğrenciler sevinçle okullarına gitti. Ben de okula gitmek için eve gittim. Eve giderken bu güzelliği, ince ince düşen karı,saçlarıma düşen beyazları, yere bastığım zaman ayakkabımı temizlemesini görmeliydiniz.Sevinçle karın yağışı altında güzellikler içinde eve geldim.Çocuklarda da aynı sevinç aynı heyecan, aynı manzarayı seyir.
Gerçekten bugün çocukların,öğrencilerin,gençlerin,insanların sevindiği bir gün.Okula gittim,öğrenciler sevinçten kar topu oynamaktan yerlerinde duramıyor.Soğuk mu?Çocuklar için vız geliyor.Çünkü çocukların rüyalarında bile göremeyeceği bir gün. Lapa lapa yağan karın altında kar topu oynamak,kardan adam yapmak.Bir daha bu güzelliği bugünü, bu karı,bu beyazlığı yakalayabilirler mi?Saat 10 a kadar lapa lapa kar yağdı,öğrenciler de bu karın, beyazlığın üstünde doyasıya,yanakları kızarana kadar oynadılar.Derslerden yorulan öğrencilere lapa lapa yağan bu kar ve kar topu oynamak ilaç gibi geldi.
İnsan burada çocukluğunu, öğrencilik yıllarını bir daha arıyor,sevinçle oynayan çocukları güzelce seyrediyor.
Ne mutlu kar altında doya doya oynayan çocuklara…
Ne mutlu bugünü kartopu ve kardan adamla geçirenlere…
20.02.2015
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.