- 1250 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın olmak
Bu gün, Londranın merkezine giderken; trende, asansörde, sokakta, tıklım tıklım insanla doluydu sağım solum. Hani bizdeki belediye otobüs, dolmuş kapılarının eşiğine kadar sıkışmış insanların nefesini, ensende hissettiğin türden.
Özellikle bugün dikkat ettim. Tr de son yıllarda cereyan eden, taciz ve kadına takınılan tavılardan dolayı. Acaba biri kaza süsü verip de dokunmaya, gözle ya da sözle taciz etmeye yanaşır mı diye! Ama beklentilerimin hiç birini yaşamadım. Daha öncede yaşamıyordum belki ama, bunun ayrımına varmamışım bunca zaman.
Güzel ülkemi düşündüm sonra, hala her yaz gittiğimde bile gözle, sözle, elle yapılan tacizleri... Tüm yapılanların; sıradan, olması gereken, erkek olmanın avantajları, sandığım zamanları. Sokakta, evde, okulda hep itinalı, hep sessiz, ağır başlı olmalardan, oturup kalkmalara, sert tavırlar takınabilmek için çattığım kaşlara kadar düşündüm. Ve bu içime sinmiş ezici baskıyı, hala bu özgürlükler ülkesinde bile taşıdığımı farkedince irkildim. Töreler, gelenekler, inançları kullanarak kadına indirilen darbelerin ne onmaz yaralar açtığını bir kez daha hissettim. Devletin öngördüğü yasaların oynadığı rolün ne büyük olduğunu yeniden kavradım.
Onlar ki, isterlerse kadını "vezir" ya da "rezil" edecek kadar önemli. Onlar ki, kadınlarına kendi damgalarını vurup, işlerine geldiği gibi asıp, kesip taciz edebilen türden.
İşte salt bu yüzden; olabilmiş bir yaşamdan pay çıkartarak,susmamalı, bizi kullanan çakma düzene karşı bir olup, kızlarımızın bu korkulardan, endişelerden, baskılardan uzak, kendilerini özgürce ifade edebilmeleri, kendi ayakları üstünde güçlü ve mutlu yaşayabilmeleri için savaşmalıyız.
Korkusuz, endişesiz, tacizsiz yarınlara...
Sevgiyle.
Sezer Ergör Cülcüloğlu
YORUMLAR
merhaba konu hakkında çokça erkek . kadın türünden malzeme bulabılır istedıgınız kadar olay hakkında bır ders nitelıginde olan oluşumlarla karsılasılabılır olmasıda biraz bızı toplum olarak fazlasıyla yaralıyor her evde kız çoçuk olmasa bile bır anne bır kadın olduğunu sayarsak toplumumuzun yarısını siz kadınlar oluşturmakta ne acıdırki ikili ilşki kurmakta zorlanan erkek denen zornbalar kadın denen narın çiçekleri istediğimde koklarım istediğimde koklerıni topraktan ayırırım diyebilen yabaniler topluluğu olsa gerek ilk okul çagında verilmesi gereken toplumsal eğıtım su an turkıyede askıya alınmış olup din üzerınden toplum çahilliğe mahkum edilmiştir
Son derece anlamlı ve ciddi bir makale.
En büyük yaralarımızdan birine, incitmeden nazikçe tuz basılmış.
Her kelimesine evet dememek elde değil.
Tebrik ve teşekkür ediyorum.
Herkes şunu iyi bilmeli ki; kadına verdiğimiz değer, dini değerlere en azından eşit olmadıkça, toplumsal huzuru bulmamız mümkün olmayacaktır.
Yürekten kutluyorum sizi diğer yorumcuları.
Esenlikle kalınız.
Saygı ve selamlar
çok güzel yorumlamışsınız. bir ülkede eşitsizliğin boyutu yaşamın can alıcı hücrelerine kadar işlemişse geldiğimiz noktaya varmak süpriz olmaz . Halkına doğal gereksinimlerini bir lütufmuş gibi vermeye çalışan sistemin sonuçları. Emeğinize sağlık.