Lise Yıllarım.!!!
Yıl 1964,İlçem de Lise olmadığı için;aynı yıl Çarşamba Ortaokulundan Mezun olduğum Arkadaşlarımla birlikte Samsun 19 Mayıs Lise sinde,Lise Öğrenimine başladım.Henüz 15 yaşındaydım.Ortaokul son sınıfta iken aşık olduğum ve de onun da beni sevdiğine inandığım bir kız vardı.Adı ...!!!El ele tutuşmadık bile.Gözlerimiz sevişiyordu sadece.Ben Liseye başladığım da o Orta 2. Sınıfa devam ediyordu.O zamanlar Çarşamba Samsun arasında dar hatlı bir Demir yolu vardı.Sabahları 5 kırkta Samsuna hareket ederdi.Çok Erken kalkmak zorundaydık sabahları Trene yetişmek için.Rahmet ve Saygıyla andığım Anacığım her Sabah Kahvaltımı hazırlardı,ve hazırladı da yıllarca.Çok Kar Yağardı o yıllarda,Trenden başka vasıta gidemezdi Samsuna. Bazen Tren de Rotar yapardı.Geç kalırdık okula.Bu güç koşullar da Okula devam etmenin sonucunda ilk yıl sınıfta kaldım.Lise Birinci Sınıfta iken Çarşamba da yine Lise olmadığı için yeni Arkadaşiar geldi.Birlikte okuduk onlarla.Lise 2. sınıfa başladığımızda;Çarşambaya Lise açıldı ve ben o yıl Sınıfta kalınca ertesi yıl Çarşamba Lisesi 2. sınıfında öğrenime başladım.Birinci Sömestri sonunda Tarih Öğretmenimiz Ferda Tunca İle atışınca Okuldan kovuldum ve tekrar 19 Mayıs Lisesinin 5/ED/B Sınıfın da öğreniminde devam ettiğim yıllarda, yandan örgülü saçlarıyla dikkatimi çeken o kumral Kızı hiç unutmadım.Hala gözlerimin önünde hayali.O da beni hatırlar mı bilmem???Ben sol tarafta duvar dibinde otururdum o da Sağ tarafta cam kenarında.Bakışırdık ara sıra.Kıvılcımlar çakardı Yüreğimde.Yıllar sonra karşılaştığimız da bir kez daha yaşadım o .heyecanı.Hatırladn mı beni dedim.Hatırlamaz olurmuyum dedi.Gözlerin kaldı belleğimde.Demekk ki gözlerim çok etkilemiş onu.Onunda Örgülü saçları beni.Sevda bu ya unutulmaz Çocukluk Aşkları.Masum ve Karşılıksız.
YORUMLAR
BANA BAKARDI
Benim sevdiğimin ;
Siyah önlüğü ,
Beyaz yakalığı vardı .
Gönlümde o sultandı.
İki tarafa sarkan,
Örülü saçları vardı .
Önlüğünde iki cebi vardı.
Birinde beyaz mendili ,
Öbürünü merak etmezdim
Ne vardı..
Gözümün önüne geldi diye ,
Eliyle saçlarını atardı .
O zaman bilirdim ,
Benden sıkılmıştı canı..
Kara gözleriyle bir bakardı .
Kaçırırdı gözlerini hemen.
Utanır ,başını öne bir eğişi vardı .
Toprağı kıskanırdım ;
Ayağının altında olsaydım ,
Hep bana bakardı...
O yıllar başkaydı,tebrik ederim saygılarımla.