- 751 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADINA ŞİDDET
Dünyada her gün binlerce kadın şiddetle karşı karşıya kalıyor, tecavüz, dayak, işkence ve çoğu zaman da aynı son; ölüm. Sebepler belki farklı, coğrafyalar ayrı ama kadına yönelik şiddet tüm dünyada aynı sonuçları doğuruyor. Refah seviyesi, eğitimsizlik, cehalet, cinnet… Bugün hangisinin ya da hangilerinin kadına şiddette öncelikli sebep olduğunu araştıran uzmanlar bile kesin bir dille ifade edemiyorlar.
Ülkemizde de birçok genç kız töre adı altında sorgusuzca öldürülüyor, birçok kadın eşinden şiddet görüyor, tecavüze uğruyor ya da sevgili kurbanı oluyor. Tüm bunlara rağmen susturuluyorlar, sessiz kalıp boyun eğmekten başka çarelerinin olmadığını düşünüyorlar ya da yeterince seslerini duyuramıyorlar. Şiddete maruz kalan evli kadınların yüzde 42’si üniversite eğitimi almış kadınlar.
Açılan ‘kadın sığınma evlerinin’ sayısı yok denebilecek kadar az, birçok kadın böyle kurumlar olduğunun farkında bile değil, haklarını bilmiyorlar. Dünya’nın hemen bütün ülkelerinde şiddet mağduru olsun ya da olmasın binlerce kadın sokaklara, caddelere dökülerek seslerini duyurmaya çalışıyorlar, birçok dernek ve kurum bu konuyla alakalı çalışmalarını sürdürüyor. Ama seslerini duyurmakta gösterdikleri gayret, kadına şiddet olaylarının rakamlarına bakılacak olursa sonuçsuz kaldığını gösteriyor.
Eğitim, gelir seviyesi, cehalet, cinnet… Kadına şiddetin başlıca sebebi kadın erkek eşitliğinin tüm dünyada sadece sözde kalışıdır.
Hüseyin Gökmen
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.