- 2007 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kuzucubelen Köyü/Mezitli ve Yerel Yönetimler
Bu kez yolumuz, “Güneşten Önce Uyanan Adam” Adil AKTAY’ın, “Bin Toplum Önderi” projesi kapsamında Mersin’in yeni kurulan merkez ilçesi Mezitli’ye Bağlı Kuzucubelen köyüne düşmüştür. Buranın, değerli muhtarı ve mevcut bulunan halkı ile geniş bir sohpet imkanı bulduk. Kuzucubelen, Mersin’in Mezitli ilçesine yeni bağlanan çok eski bir köyümüzdür. Bu köy, Fındıkpınarı yaylası tarafında bulunan ve rakım olarak, Mersin şehrini kuşbakışı seyreden çok şirin bir yerleşim alanımızdır. Toros Dağları arasında ve sahilden yaklaşık 15 km. uzaklıktadır. Yazları, Mersin merkeze nazaran çok serindir. Buranın insanları Alevi kökenlidir. Hepimizin bildiği üzere; Alevi felsefesinin temelinde saygı ile sevgi vardır. Bu insanlar, inanılmaz derecede sıcak ve misafirperver insanlardır. Laik Atatürkçü ve Cuhhuriyetimize candan yürekten bağlı demokratik insanlardır. Bu dürüst ve samimi insanlar her vatandaş gibi Devlet yöneticilerimizden ilgi ve alaka beklemektedir. Burada, yaklaşık 180 (Yüzseksen) aile yaşamaktadır. Buranın seçmen sayısı 500 (Beşyüz) civarındadır. Önümüzdeki yerel seçimlerde, Mersin Büyük Şehir için ilk defa oy kullanacaktır. Ve işte tam burada, yerel yönetimlerden ilgi ve alaka beklemektedir. Bu yöre insanlarının geliri, yılda yaklaşık 3.000 (üç bin) YTL civarındadır. Kuzucubelen halkının büyük bir kısmı, yazları çalışmak için Ordu, Balıkesir, Yozgat , Manisa gibi iş bulabileceklerı ketlerimize dağılmaktadır. Daha sonra, tekrar köylerine dönmektedirler. Bu yüzden de büyük kısmı seçimlerde oy kullanamamaktadır. Bu konuda, yerel yönetimlerden ve tüm yetkililerden çözüm istemektedirler. Gerekli imkanların sunulması halinde, oy kullanmak ve tekrar çalıştıkları yerlere dönmek üzere çalışmakta oldukları şehirlerden Kuzucubelen’e gelip oy kullanmak istediklerini beyan etmektedirler. Çok duyarlı ve samimi olan bu güzel ve özel insanlar her Türk vatandaşı gibi yaşamak, vergi ödemek ve tüm haklardan da yararlanmak istemektedir. Köylerine hizmet ve iş imkanı sağlayacak yatırımların yapılmasını yerel yönetimlerden beklemektedirler. İş imkanlarının sağlanması halinde, çok uzak ketlere gitmek zorunda kalmayacaklardır. Ayrıca, diğer köylerimize sunulan hizmet ve olanaklardan kendilerinin de yararlandırılması konusunda, yerel yönetimlerden proje veya projeler beklediklerini çok kararlı bir şekilde ifade etmektedirler. Toros Dağları bünyesinde bulunan bu doğal güzelliklerle dolu Kuzucubelen köyü ve halkı ilgi ve alakayı sonuna kadar hakketmektedir. Yaptığımız sohpetlerde, hem beklentilerini hem de sorunlarını dinledik. Bu sorunları, aramızda bulunan toplum önderleri not alarak; bu sorunlara mutlaka çözüm getirmek üzere oluşumun lideri olan sayın Adil AKTAY’a ileteceklerini beyan etmişlerdir. Ben de, bu duruma vakıf olmuş birisi olarak, bu durumu bir köşe yazısı ile konu edeceğimi ve toplum önderleri ile sayın Adil AKTAY’ ileteceğimi beyan ettim. Hatta, “Güneşten Önce Uyanan Adam” olarak anılan “Bin Toplum Önderi” oluşumunun lideri konumundaki sayın Adil AKTAY ile 25 Haziran 2008 Çarşamba günü ve akşam üzeri Kuzucubelen köyü sakinleri ile bir araya gelmeye çalışacağımızı da belirttik; çok büyük bir aksilik olmaz ise anılan gün ve saatlarde bu sıcak ve samimi insanlarla bir araya geleceğiz. Tüm sorunlarını ve beklentilerini paylaşmak ve çözüm getirmek üzere müsaade istedik ve Kuzucubelen’den ayrıldık. Bilindiği gibi, önümüzdeki yerel seçimlere hazırlanan sayın Adil AKTAY ve ekibi önce Mersin için verdiği ve vereceği hizmet ve yatırım ile ilgili sözlerini yerine getirecek ve daha sonra Ülkemiz yönetimine talip olacaktır. Ancak, bunu yaparken hiçbir etnik köken ve inanca angaje olmadan ve hatta herhangi bir partinin esiri olmadan gerçekleştirmeye çalışacağını her fırsatta ifade etmektedir. Adil AKTAY, ekibini dürüst, kararlı, bilgili, laik, Atatürkçü, paylaşımcı ve aklı selim insanlardan oluşturmuya çalışmaktadır. En büyük ve en doğru politikanın yalandan uzak yapılacak politika olduğunu da beyan etmektedir. “Doğru Duvar Yıkılmaz” edası ile yarınlara hazırlanmaktadır, Adil AKTAY ve ekibi!.. Bu proje inanılmaz bir ilgi ve alaka ile büyümektedir. Yerel seçimlere daha çok uzun bir zaman olmasına rağmen, bu proje sekizyüzlere ulaşan toplum önderleri ile seçime şimdiden hazır bir görüntü vermektedir. Her bir toplum önderinin kaydettiği ortalama 40-50 (Kırk-Elli) arası çekirdek aile ile ve sayı olarak 160.000 (Yüzaltmışbin) kişi ile meydanlara çıkmak için gün saymaktadır; ki bu sayı da yaklaşık 40 bin aile etmektedir. Mersin ile Mersinli’ye verilen tüm sözlerin tutulmasından sonra da 2011 genel seçilmlerine yine tüm ekibi ile birlikte hazırlanacağını da vurgulumuktadıri. Önce Mersin, daha sonra da Türkiye için şimdiden harıl harıl çalışıyor Adil AKTAY ve ekibi!.. Mersin için verilen sözlerin tutulması ve bunun teminatları ile genel seçimleri talip olmaktır asıl hedefleri!.. Yalandan ve yalancılardan uzak bir politika için çalıştıklarını kesin ve kararlı bir dil ile beyan etmektedirler!.. Bu güzel söylemlerin hayata geçirilmesi dileklerimle başarılar temenni ederim!.. “Güneşten Önce Uyanan Adam” olarak anılan sayın Adil AKTAY ve tüm ekibine takrar takrar başarılar diliyorum bir Mersinli olarak!.. Tutulacak her söz yarınların teminatı olacaktır!..
Her zamanki gibi bir şiir ile bitirelim;
“Güneşten Önce Uyanan Adam”
Bir Ak-taylı ilerliyor temizce yarınlara
Çok adil bir gelecek sunuyor yarınlara
Adam gibi adamlardan seçiyor ekibini
Yalandan ve yalancılardan uzaktır ekibi
Bu zaman, çok duyarlı olmak zamanıdır
Bir ve birlikte yaşamanın tam zamanıdır
Biz, haykıralım mangal gibi yüreklerden
Temiz bir Mersin için çalışalım yürekten.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.