- 1101 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN CİNAYETLERİ
Kadın cinayetleri son yıllarda gündeme daha fazla gelmeye başladı. Bu durum bu vakaların artmasından mı yoksa toplumun bu tür olaylara daha duyarlı hale gelmesinden mi kaynaklanıyor bilemiyorum. Bu durum hiç yoktan iyidir diye düşünmeye başlamıştım ama gündeme geliyor olması da herhangi bir şey değiştirmediğini görünce ümitsizliğe kapılmıştım. En son Özgecan’ın vahşice öldürülmesinden sonra Türkiye tek yürek halinde olayı protesto etti, güçlü bir şekilde olaya karşı duyarlılık gösterdi. Benim de umutlarım yükseldi. Ama sonraki günlerdeki tartışmalar olaya yine kalıcı bir çözüm bulamayacağımızın alameti gibi. Yine ümitlerim kırılmak üzere. Umarım haksız çıkarım.
Toplumumuzda kalıcı çözümlerin üretilememesi sorunun kökenlerine inilmesinin hiç gündeme gelmiyor olmasından kaynaklanıyor tahminimce.. Bana göre sorunun kökeninde toplumun zihniyet yapısı var, özellikle erkeklerin zihniyet yapısı sorunun zeminini oluşturuyor diye düşünmekteyim. toplumun zihniyet yapısından kastım toplumun cinselliğe ve kadına bakışı, özellikle erkeklerin cinsellik algısı ve kadını sadece cinsel obje olarak algılamaları.. Erkekler kadını giyim kuşamına göre değerlendirip kadına öyle değer veriyorlar. Mini etek giyen, şort giyen kadınların, kızların kendilerini erkeklere beğendirmeye çalıştıklarını, cinsel ilişki teklifine olumlu yaklaşacaklarını düşünüyorlar ve karşı çıkan kızın ya da kadının aslında içten içe evet dediği yönünde önyargılarla kadınları, kızları taciz ediyorlar, fırsat bulunca tecavüz ediyorlar, karşı koyanı öldürüyor, yakıyor, darbediyorlar. toplum da tecavüze uğramış kadına kirlenmiş, namusu elden gitmiş olarak bakıyor, onu aşağılık bir kadın olarak görüyor, mağdur olan kadın suçlu gibi cezalandırılıyor, mağdur eden erkekse ya hiç ceza almıyor, ya da çok az cezalarla kurtuluyor. Bu döngü sapık zihniyetli erkekleri cesaretlendirip adeta suça teşvik ediyor. İşte değişmesi gereken zihniyet bu zihniyet.
Peki çözüm ne? Bence çözüm: Çocuklara sağlıklı cinsel eğitim verilmeli, erkeğin cinselliği ve cinsel organı övülüp yüceltilirken, kadının cinselliği ve cinsel organı aşağılanıyor, bundan vazgeçilmeli. Cinsellik aşağılık, iğrenç, pis bir şey gibi algılattırılmamalı ve cinsellik üzerinde konuşulması yasak olan, hakkında soru sorulamayan tabu bir konu olmaktan çıkarılmalı. Erkeklerle kızların fiziksel oarak neden farklı oldukları kız ve erkek çocuklara anlayacakları şekilde doğru olarak anlatılmalı, bu farklılığın doğal olduğu anlatılmalı ve kızlarla erkeklerin bu farklılıklardan dolayı birbirlerinden üstün olmadıkları, ikisinin de insan olmak yönünden eşit olduğu ve eşit haklara sahip oldukları öğretilmeli. ergenlik döneminde kız ya da erkek çocukların karşı cinsle doğru iletişim kurması öğretilmeli ve karşı cinsin de bir insan olduğu ve insan insana iletişim kurulması gerektiği öğretilmeli.
DURAN ATİK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.