- 1452 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ADAMIN BİRİ
Karlar yağıyor
Soğuk yakıyor
Adamın biri
Camdan bakıyor.
Poşetinde üç ekmekle bir kız çocuğu geçti yoldan. Peşinden bir köpek koştu.
"açım” dedi. Kopart şu ekmeklerinin birinin ucundan"
Çocuk korktu kaçtı.
"Kötülere hep KÖPEK diyorlar ya, ondandır. Korkma sen evine git. Ben başkasından isterim."
Oturdu , beklemeye başladı.
O geliyordu yine. Elindeki iki poşetten birinde bira, diğerinde ekmek vardı. Kararsız dı. Ama açtı. Tanıyordu bu adamı. Umutla yanaştı yanına.Karnına öyle bir tekme yedi ki, kaçamadı acısından…
Pencerede ki adam dayanamadı. Et suyuna doğranmış ekmek tabağıyla indi aşağı. Koydu önüne. Köpek yemedi.. Çaresiz çıktı yukarıya.. Yine pencerenin önüne geçti. Bağırdı pencereden ;
"Neden yemedin?"
" Yemedim çünkü sen apartmandan indin. Zenginsin. Benim zenginlere güvenim yok. Ben de odaları sıcak, karınları tok zengin bir evin köpeğiydim. Küçükken aldılar beni. Büyüttüler. Sevdiler. Çocuklarının oyuncağı oldum. Ama o çocuk büyüyünce, beni de sokağa attılar. Yediğim sadece onların artığıydı.”
Adam üzgündü.
Bilgisayarını açtı. Yanıyordu bilgisayar. Özgecan... Bir fidan Özgecan. Yeşermeden, koparılıp ezilmişti.Kesilmişti…Yakılmıştı...
Ne yapmalıydı?
İsteksizce dolandı durdu. Televizyonu açtı. Oralar da öyleydi. Elinden gelen bir şey yoktu. Adamın da kızları vardı.
Onlarda işlerine minibüsle gidiyorlardı.Sonra yağmurlara inat ağladı, ağladı…
Çaresiz yine camın önüne geçti. Köpek hala oradaydı. Bağırdı yalvarırcasına;
"Yesene… Sana getirdim. Yesene"
"Yemem çünkü sen zenginsin"
"Değilim."
"Olsun size güvenmiyorum"
"Peki benim suçum ne?"
"Yapılacak çok şey var. Ama yapmıyorsunuz. Bak bilgisayarına. Kaç kişi o canavara KÖPEK demiş. Özgecanı biz değil siz insanlar öldürdünüz. Kendi suçunuzu bize yüklüyorsunuz."
Adam bir şey diyemedi. Köpek haklıydı.
Genç bir kız geçti yanından. Öğrenciydi heralde. Poşetinde bir ekmek vardı.
Durdu. Sevdi köpeği. Poşetindeki ekmeğin yarısını böldü.Ona verdi. İştahla yedi köpek…
Camın önündeki adam kalktı.Göz yaşlarını sildi. Giyindi.Dışarı çıkacaktı.
O adam kim miydi?
Bendim…
YORUMLAR
Çok etkili olan bu yazını okuyunca, yine içim bir hoş oldu . İnsanların, Başkalarına yaptıkları kötü işlerden dolayı, bizlerle konuşamayan, ancak bakışları ile birşeyler anlatan hayvanlara benzetmek, bence çok yanlış bir okadar da nahoş birşey. Şimdi ki gençlere baktığımda hayvanlara daha dostane davrandıklarına çook şahit oldum. Paylaştığın yazın için teşekkürler.
Bedri Tokul
Yine beni buldun güzel yorumunla mutlu ettin...
Sağ ol...
Vay k ö p e k vay...
Senin kadar bile olamadık desene...
Şu soğuk da, lapa lapa kar altında, aç nefesinle solundun da, bir Allah'ın kulunu parçalayıp kendine öğle, akşam yemeği yapmadın. Vay hain vay...
Bir de sana köpek derler ha, sen gez dolaş o karların üzerinde hala bakalım. Belki bir ceset artığı daha bulursun. Bulursan yeme haa, bize haber et, haber et ki, haberlere taşıyalım.
Kim bilir, daha ne bilinmeyen canlar vardır gizli gizli...!
Bedri Tokul
Ama geçte olsa uğradınız ya...
Sevincim ayyukta.
SELAM, SAYGI...
Davidoff
Sağ olun abim.
Çok teşekkür ederim. Allah sağlık verdikçe ve müsait oldukça inş.
Özge can yüreğimizi dağladı. Toplumsal olaylar zincirinin en son halkasıydı. Canı yanan insanların haklı tepkisi. Ne değişecek bilmiyorum ama yasaların bir an önce tekrar elden geçmesi gerekiyor. O ırz düşmanı , katil yatacak ve çıkacak. Yine insanların arasında utanmadan dolaşacak. Babasına ne demeli? Armut dibine düşermiş. Abim yazın çok dokunaklıydı. Yaszını okuduktan o pisliklere köpekler demeyeceğim söz(: tebrikler abiciğim. Sevgiler.
Bedri Tokul
Sana yorum yazar iken birden değişti.
Tekrar ediyorum.
Benim bacım
YİĞİT BACIM..
Her yazımda uğrayan bacım...
Ben o gün tekel bayiinden ne aldım biliyor musun?
Sadece bir kola...
SELAMLARIMLA...
Bedri Tokul
Ne yapalım elimizden başka bir şey gelmiyor .
Bir şeyler yazıp acımızı paylaşıyoruz...
Selam ve hürmetle...
Bedri Tokul
Sağ ol can kardeşim...
neti açtım uyarı bedrostan okudum çakılı kaldım... söz bitti...fazla söz yazıyı bozar inan muhteşemdi gardaş sevgilerimle
Bedri Tokul
Benim de elimden gelen bu gardaş...
SELAMARIMLA USTAM...
Sen zengin değilsin abi,
Onlar düşünmez böyle şeyleri.
Çalışsın onlarında olsun,
Yiyecek olduğu pirzoloları..
Tebrik ederim saygılarımla.
Bedri Tokul
TEŞEKKÜRLER. Sağ ol kardeşim...
Şu yazının günün seçkisi olmasını o kadar arzuluyorum ki ; bu duygu bile beni ağlatmak üzere şu an . Seçki kuruluna yalvarmak bile geçiyor içimden. Çünkü bu duyguları yaşayan insan sayısının çok fazla olmasını istiyorum. Böyle bir havada şans diyorum böyle bir yazıya rastlamak, böyle güzel insanlarla dost olmak. Yüreğinize sağlık canım kardeşim.
Fikret TEZAL tarafından 2/19/2015 10:02:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Can dostum. Harbi dostum.
Günün yazısı olur, yada olmaz...
Ben hissettiklerimi anlatmaya çalıştım.
Selamlarımla...
Ağlattın be abim...
Hiç hesaplamadığımız, hiç aklımıza gelmeyen bir pencereden ne kadar da farklı bakmışsın olaya.
Ellerin, yüreğin dert görmesin
Selam ve sevgilerimle.
NOT: Bir yerde '' Bilgecanı biz değil siz insanlar öldürdünüz.'' demişsin yazında...Şimdi kalkar ukalanın biri ''Sen daha kızın adını bile bilmiyorsun?'' der. Benim de tepemin tası atar, zembereği boşaltırım. Değiştir can abim kurbanın olayım...Millet bu günlerde birbirine çatmak için bahane arıyor.
Tekrar selam ve sevgiler değerli abim.
Bedri Tokul
insan yüreğinin sesini dinleyince böyle hatalar oluyor işte...
Hiç planda yoktu bu yazı. AMA KENDİLİĞİNDEN GELDİ İŞTE...
BEĞENMEN BENİM İÇİN EN BÜYÜK ÖDÜL...
sekiz tane bildiri var. Şimdi koşa koşa onlara gidiyorum . SENİN YAZIN VARDIR ONLARIN İÇİNDE MUTLAKA...
Okuyacak ve bu geceki gıdamı alacağım..
SELAM VE HÜRMETLE....
sami biberoğulları
İzin mizin de almıyorum senden ))))))))))
Bedri Tokul
Onurlandırırsın beni....
SELAMLARIMLA....