ÇIĞLIK
Anne olmayı duyduğunuz ilk gün başlıyor her şey. Ya dünyaya bir cani getireceksiniz, ya da caniler için kurban.
Toplumda insan hakkı, doğduğunuzda da başlıyor. Dünyaya gelen erkekse büyük sevinç, KIZ ise gereksiz. Unutulan bir şey var ki benimseyemediğiniz o kızlar sizi 9 ay boyunca gözünden sakınarak dünyaya getiriyor.
Erkek çocuk büyümeye başladıkça ona öğretilen tek şey; taşıdığı organın ne kadar önemli olduğu. O da kendini artık adaletsiz dünyanın tek hakimi zannetmeye başlıyor.
O artık yeryüzünde istediği her şeye sahip olabilirdi.
Anası, bacısı, komşu kızı hiç fark etmezdi onlara şiddet, tecavüz taciz ne isterse yapardı.
Hepimizin evinde vardır bir erkek çocuk. Sabah kimse onu uyandırmaz, yemek saatinde yemeğini ye denmez çünkü o erkek.
İstediği zaman uyur, istediği zaman uyanır ve önüne özenle hazırlanmış kahvaltısı sadece erkek olduğu için gelir.
Akşama kadar sokaklarda gezip gecenin bir yarısı eve döndüğünde yine hazırlanan yemeğini yiyip hesap vermeden huzurla yatağına gider.
Gece yarısı bir tarafa 1 saatliğine sokağa çıkan, KIZ çocuğu ise her türlü hakarete maruz kalır hatta dayağını da yer gözüne uyku girerse yatağına gider.
‘’Ben bir şey yapmadım dese de; ne işin var sokakta O…… mu olacaksın sen’’
‘’Ama abim!!! ‘’ dese
‘’ O ERKEK onla sen aynımısın’’
Duyabileceği en basit diyalog budur.
Bir şey daha öğrenmiş olur, bana kimse karışamaz. İstediğimi yaparım.
Onların kafasına yazılan şey ; Benim oğlum erkek adam! Benim oğlum yapar!
Evet erkek ama ADAM mı?
Kızların kafasına yazılan ise; aman kızım dikkat et? Neden çünkü tehlike çok yakınımızda.
‘’Sizde mini eteği giyip soyunup laik sistemin ahlaksızlaştırdığı sapıklar tarafından tacize uğrayınca da bas bas bağırmayacaksın’’
Diyen ne olduğu belli olmayan acıdan bile kendine pay çıkaran bazı ucubeler var.
Atladığınız o kadar çok şey var ki
Hayat kadınları varsa sizin için ananıza bacınıza sokaktaki insanlara saldırmayın diye var.
Ben giydim hak ettim; peki kundaktaki bebekten tutunda, öz annesine, öz kız kardeşine, öz erkek kardeşine hatta artık insanları bırakıp hayvanlara tecavüz eden yaratıklar var.
Dün, bugün yarın Can’lar aynı şiddetle yanacak ve bedelini ödemeyenler , Can yakmaya devam edecekler.
Bir de unutmayalım ki bu medyaya yansıtılan sınırlı sayıda ki acı haberlerden sadece biri. O kapılar arkasında o kadar çok şey yaşanıyor ki , ne anlatması ne de tarifi mümkün değil. Toplum olarak nedense madur olanlar durumdan utanıyor ama suçlular alnı ak dolaşabiliyor.
Daha çok Özgecan’lar çığlık atacak, canı yanacak, yalvaracak, acı çekerek katledilecek ve hiç kimse duymayacak. Kimse o an onun neler hissettiğini anlamayacak ve dilimizde hep keşkeler kalacak.
Yarın yine yeni bir gün başlayacak Münevver gibi Özgecan da unutulacak….
Keşke kör bir kurşunun kurbanı olsaydı belki bu kadar acı çekmezdi………..
Masum kız çocuklarının çığlığını duyun ve pis nefsinizi durdurun artık.
Veda Hutbesi’nden;
Kadınlar size,
Allah’ın emanetidir...
(Hz.Muhammed)
YORUMLAR
duyarlı bir yüreğin çok haklı çığlığı gibiydi.
anlatımı oldukça düzgün güzel bir yazı.
lkaleminize sağlık
Pi-raye
Yoruma layık gören yüreğe saygılar gönderiyorum
Haziran, Kasım 2014 arasında, Afrika'nın güneyinde, Ghana'daydım. 3. Dünya ülkesi, yoksulluk dizboyu. Bulunduğum şehirden başkent Accra'ya sık sık gitmem gerekiyordu ve özellikle dikkatimi çeken şey; Geceyarısı 01, 02 de bile karanlık yollarda tekbaşına giden kadınları gençkızları görüyordum. Arkadaşlara eğer ki bunlar bizim ülkemizde olsa, hem tecavüz ederler hemde öldürürler demiştim.
Neyazık ki, biz de kadın sadece cinsel obje olarak görülmektedir. oysa insan olmanın, insan gibi insan olmanın cinsiyeti olmaz..
Pi-raye
Dünyaya çocuk getirirken bin defa düşünmek lazım ne verebilirim. Üç kuruşluk zevk için insanların hayatıyla oynamanın bir manası yok.
Saygımla