- 1375 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGECANIMYANIYOR
Özgecan. Yirmi yaşında üniversite öğrencisi, hayat dolu gencecik bir kızımız. Hepimizin kızı. Bir gün okul dönüşü evine gitmek için bindiği dolmuş şoförü tarafından hunharca katlediliyor. Bu da yetmezmiş gibi elleri kesiliyor ve yakılıyor.
Bir haftadır ülkemiz bu acı olayla isyanda. Tepkisini göstermek için kadın erkek herkes sokaklara döküldü. Kadın tacizlerine, saldırılara, tecavüzlere ve katliamına artık bir son vermek gerektiğini avaz avaz haykırıyorlar, haykırıyoruz.
Erkek egemen toplumlarda, kadın düşmanlığı, gerici zihniyet, erkek cinsinin üstünlüğü yok edilmedikçe bu tür acıların önüne geçemeyiz maalesef. Kadın olmanın neredeyse suç sayıldığı bu tür toplumlarda doğduğu andan itibaren kışkırtılan erkeklik karşısında habire bastırılan kadınlık, kadınlarımız daha ne kadar hor görülecek, aşağılanacak, şiddete tacize maruz kalacak?
Erkektir yapar, erkektir gezer, erkektir ezer, erkektir üzer, erkektir döver, erkektir okumalıdır, erkektir boşayabilir, erkektir terk eder, erkektir aldatır, elinin kiridir, erkektir ayıp olmaz, erkektir küfredebilir, erkektir hava kararmadan eve dönmek gibi bir mecburiyeti yoktur, erkektir eve gelmeyebilir, neredeydin diye sorulmaz, erkektir duvara işeyebilir, erkektir saygı ister, erkektir arkadaşlarla iki tek atabilir, erkektir evde iş yapmaz, erkektir çocuk bakmaz, erkektir sofra kurmaz, erkektir toz almaz, erkektir kadını aşağılar, erkektir yasak koyar, erkektir taşkınlık yapabilir, erkektir bekletilmez, erkektir , erkektir, erkektir diyerek pohpohlayarak büyütürsek erkek çocuklarımızı, erkek oldukları için karşı cinsten üstün olduklarını kabul eder, kabul ettirirsek onlara, olacağı bu…
Acımız büyük. Yaşanan ne ilk ne de son olacak bunun da bilincindeyiz. Ama yeter artık. Dur demenin vakti geldi de geçiyor.
Bu durumda en büyük görev biz annelere düşüyor. Özellikle erkek annelerine…
İki oğlum var. Allah acılarını göstermesin. Hiçbir anne babaya evlat acısı tattırmasın rabbim.
Doğdukları andan itibaren cinsiyetlerinden dolayı üstün olmadıklarını, sadece erkek oldukları için dünyanın onların etrafında dönmediğini, karşı cinse küçümseyici, aşağılayıcı tutum ve davranışların, saldırganlığın, her türlü tacizin, şiddetin onları olduklarından daha erkek daha insan yapmayacağını her fırsatta dile getirdim, getirmeye de devam edeceğim.
Eğitimin temeli ailede atılır. Özgecan cinayetinde, katilin gidip babasından yardım istemesi, babanın da sorgusuz sualsiz bu vahşete dahil olması affedilemez, affedilmemelidir. En az oğlu kadar suçlu çünkü…
Daha çok kadın canı yanmasın, başka Özgecan’lar canından olmasın diye acilen yasa değişikliği şart. İnsan hakları diyoruz, insanın en temel hakkı yaşamaktır diyoruz amma velakin böyle canilerin de yaşamaya hakkı yok. En ağır ceza ile cezalandırılmalılar. Çocuğa, kadına tacizin, şiddetin, tecavüzün asla ve asla hafifletici sebebi olamaz, indirimi affı olamaz. Katlettikleri kurbana ne yaptılarsa birebir uygulanmalı hatta daha fazlası yapılmalı. Yeter artık yeter…
Özgecan, kızım, kızımız…
Acımız büyük ne desek az ne yazsak boş. Rahat uyu bebeğim…
Rabbimden acılı ailene sabır sana rahmet diliyorum. Sana bunu yapanların, yaptıkları yanına kar kalmayacak. Sesimizi duyurana kadar, o vahşi yaratıklar hak ettikleri cezaya uğrayana kadar susmayacağız, n’olur susmayalım.
Susmayalım!
Hicran Aydın Akçakaya
YORUMLAR
İncecikten yağıyor kar..
İncitmeyin artık yürekleri dercesine.
Canlar acıyor, canlar gidiyor..
Neyin derdindeyiz?
İnsanlığın öldüğünün mü,
insanlığın var olduğunun mu..
Ahh..
nazenindi kelimeler..
Öyle canı kırarcasına söylenmezdi,
Adam dediğin bir gözü görür diğerine değdirmezdi..
Kadınsa zaten bir emanetti, ezelden ruha yazılan...
Şimdi her şey ağır..
Kelimeler, sözler...
Yaşanılanlar!
-Dertlendiği derdin ne olduğu insanının kalitesini gösterir
Roma İmparatorluğunun, Osmanlı'nın, Rusya'nın hatta pek çok devletin yıkılışının ahlâki çöküntüden olduğu muhakkak.
Bizler kul hakkını, insanlığı, ahlâk ve vicdanı, merhameti, sevgiyi, erdemi vb yüce duyguları hep unuttuk, sosyal hayatımızın belirleyici ve düzenleyici değerlerini hep es geçtik. Çocukları yetiştirirken mide ambarını hep doldurduk doldurduk, lakin beyin ambarını ve özellikle gönül ambarını hiç doldurmadık, hiç imar etmedik hiç doyurmadık.
Bu kadim değerlerimizin aile ve toplum hayatından dışlanması neticesinde toplumsal yozlaşma, vicdani kokuşmuşluk, insani zaafiyeter ve bazılarının iç dünyasında var olan gaddarlık ve zalimlik bir şekilde böyle cani ruhlardan insanlığa sığmayacak canavarlıklar şeklinde tezahür ediyor.
Albert Aynştayn: "İnsanları, ırklarına, dillerine, renklerine, cinslerine, .... vs göre pek çok kategoriye ayırmak mümkündür, fakat iş o kadar uzun ve karmaşık değil. Sadece İYİLER ve KÖTÜLER var." diyor.
İyi, güzel, ve doğrunun, Kötü, çirkin ve yanlışla olan savaşı insanlık tarihiyle beraber başlamış ve hâlâ devam ediyor. Biz hangi saftayız ve ne yapıyoruz? İyiliği, güzelliği ve doğruluğu yaymak ve çoğaltmak zorundayız. Yoksa kötü, çirkin ve yanlış olan zalimler, küresel olarak üstümüze hem de çok değişik taktik ve stratejk proğramlarla hiç durmadan geliyor.
İyiler pasif ve tembel oldukça aktif kötüler bize ne kadar dua etse yeridir.
En kalbî hürmetlerimle.
Sizin de belirttiğiniz gibi. Erkeğin yetiştirilmesi önemli. Sen erkeksin otur, şunu yapma, bunu yapma denilmemeli. Erkek kız ayrımı gözetmeden yetiştirmeliyiz çocuklarımızı.
Allah'a şükür bu konuda içim rahat. Kızım çok nazlı olduğu için onu korurken oğluma da sen erkeksin. erkek adamsın gibi sözler etmedim. Babası onun için kötü bir örnekti. Çocuklarımın ve kendi iyiliğim için şiddet görüp, aşağılandığım adamdan boşandım.
Yazınız anlamlı, günceldi. Dilerim kadına şiddetin güncelliğini hiç kaybetmediği bir toplum olmaktan uzaklaşırız artık. Özgecanlar böyle hunharca katledilmesin. Güzel bir dünyamız olsun, kadın erkek.
tebrikler,
sevgilerimle..
Bu durumda en büyük görev biz annelere düşüyor. Özellikle erkek annelerine…
İki oğlum var. Allah acılarını göstermesin. Hiçbir anne babaya evlat acısı tattırmasın rabbim.
Doğdukları andan itibaren cinsiyetlerinden dolayı üstün olmadıklarını, sadece erkek oldukları için dünyanın onların etrafında dönmediğini, karşı cinse küçümseyici, aşağılayıcı tutum ve davranışların, saldırganlığın, her tacizin, şiddetin onları olduklarından daha erkek daha insan yapmayacağını her fırsatta dile getirdim, getirmeye de devam edeceğim.
benimde iki oglum var bende sizin gibi büyüttüm onları ve şimdiye kadar kimsenin hic bir canlının canını yakmadılar evlenen ogluma dedimki sakın ha asla kırıcı olma bir ömür birlikte yaşayacaksınız ona kötü davrandıgını duyarsam asla affetmem seni dedim cok iyi anlaşıyorlar ve bende mutlu oluyorum benim kizim degil dememek lazım oda bir annanın kuzusu bu olayda babada aynı cezayı alsın bence 3 cüde suclu hemen oglunu şikayet edebilirdi polise yazık degilmi bir insana bu kadar adice bir eziyet vicdanı olan yapamaz vicdanı ölen her şey yapar duyarlı yüregini kutlarım saygılarımla...