TOPLUMSAL VAR OLUŞ
Bir cinayetin işlenmesi her şeyden önce kişinin kendi içinde bulunan ve geliştirmesi gerektiği insani özellikleri ile ilgilidir. insani medeniyet seviyesine ulaşamamış kişilerin işleyeceği suçları engellemek için anayasa vardır. Bunun yetersiz kaldığı taktirde bu suçlar işlenirse anayasal adalet vardır. Bazı kişiler bunun siyasetle bir ilgisinin bulunmadığını düşünüyor. Korkunç bir şekilde işlenen bu cinayet; siyaset, insanlık ve din ile doğrudan ilgilidir. Siyaset ile ilgisi olmadığını düşündüğümüz bir cinayet için parlamento da idam ve hadım edilme cezalarının geri getirilebileceğinin tartışılmasını istiyorsunuz. Din ile ilgisinin olmadığını düşündüğümüz bu vahşet için şeriat diye ortalıkta konuşuyorsunuz. Siyasi belirsizliği ortada olan bazı kişiler şeriatın tek çare olduğunu düşünüp konuşuyor ve kendi düşüncelerini söyledikten sonra başkaları tarafından yapılacak olan yorumlara tahammülü olmadığını dile getirerek ve bu tahammülsüzlük içinde "Ben konuşacağım, siz dinleyeceksiniz." düşüncesini ortaya çıkartıyor. Çok konuşan az dinleyen insan ister siyasette olsun ister din bilginlerinde olsun, başkasına hiçbir yarar sağlamamaktadırlar. Kendi yağında kavrulan ve "Bana dokunmayan yılan bin yaşasın." düşüncesindeki insan olmaktan vazgeçip, daha aydınlık yarınlar için mum olup yanmalıyız.
Kadınların daha çok toplum içine çıktığı, özellikle kamu alanları başta olmak üzere siyasal düzende toplumsal alanlarda daha çok görevlendirildiği bir Türkiye, eşitlik haklarına sahip olmak isteyecek daha çok birey ortaya çıkaracaktır. Yüz-binlerce kadının sandığa giderek seçtiği bazı siyasi önderlerin "Kadın dışarı çıkmamalıdır." düşüncesi artık ortadan kaldırılmalıdır. Dışarı çıkacak güvenli ortam oluşturmak bu siyasilerin görevidir. Kadınlar, kısıtlanmaları için toplumda var olmamışlardır.Dilinden din-i düşürmeyen, bir an olsun vicdanında dini hissetmeyen, hayatında hiçbir şeyi "insan" için yapmayan kişiler tarafından; çeşitli hakaretlere maruz kalmaları,taraflarınca el ve dil uzatılması, acımasızca öldürülmesi tamamen bununla alakalıdır.
Tüm bu olan şeylerin tek sebebi din, okul ve aile içinde öğretilenlerin yerlerde gezen seviyesi ile ilgilidir. Okullarda lise çağındaki kişilerin, biyoloji dersinin üreme bölümünde öğretilen şeylere pislikçe gülmelerinin bir zeminidir. Oğluna ve kızına terbiye, edep diyerek hiçbir cinsel ders vermeyen ve kadın ile erkek arasındaki haya ilişkisini evlatlarına aktarmayan ailelerin ürünüdür. Ne olur ne olmaz diyerek cüzdanında prezervatif ile gezen kişilerin arkalarına aldıkları bilgisizlik ve cehalet dayanağıdır.
Her şeyden önce din ve ya siyasi emeller için değil, insanoğlu için bir şeyler yapmalısın. Kadının daha çok var olduğu bir toplum için, rahatça dolaşabilmeleri için, rahatça çalışabilmeleri için...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.