Kadının adı yok diye düşünenler
Kadının adı var.hemde çok
Kadın ana, kadın bacı ,kadın hayat yoldaşı, sevgili
Hastalıklı beyinlerin kadına bakış açısı yanlış.
Öyle büyük ki bu aymazlığına boyutu, Ata sözlerinde bile yer bulmuş kültürümüzde
Bunlardan birkaçını irdelersek zihniyet ayan beyan ortaya çıkar
Saçı uzun aklı kısa, karnından sırayı, sırtından sopayı eksik etme, eksik etek gibi.
Mesela karnındaki sopayı peydahlsyan kim? Erkek sipa da eşşeğin yavrusu olduğuna göre
Peşinen eşek olduğunuk kabu ettiğinin farkına varmadan zihniyetten ne beklenir
Hasbel kader dünyaya geldiği ailede önce erkek evlatla arasındaki değe farkının aşağılaştırmasıyla Yaşar
Sonra nasıl hareket edeceği, kimlerle görüşüp görüşmeyeceğiz yalnız kapı dışarı çıkamayacağı ne giyip
Ne giymeyeceği dikte edilir. En acısında çocuk yaşta kimle evleneceği tayin edilir
Istiyorum, istemiyor mu diye sormadan, babası yaşındaki adama verilir.
Sadece emreden değişmiştik hayatına
Ne yapıp yapmayacağının kararını kocası, kaynanası, kaynı dikte eder.
Canı ister severi canı ister döver, canı ister üstüne kuma getirir susmazsan kapı dışarı eder
Kefeni olmadığı için toprakta kabul etmez mecbur susar.
Enkaza alıp başını kaçsa o zamanda töre canavarı olur çökerler ümüğüne
Söyletmişseniz hangi ülkenin kadınında bu kadar fedakarlık, cefakarlık ve sadakat var
Bence medeni dünyada yok.
Kendi karısını, bacısını eve mahkum edenler, dışardakinin eşine bacısına aynı hassasiyeti göstermezler?
Mini etek giydi tahrik etti, kahkaha attı tahrik etti gece sokakta ne işi vardı bahanelerine sığınmak
Ne derece doğru. Köpeğe, kediye ve hatta tavuğa tecavüz edenler size soruyorum onlar sizi nasıl tahrik ediyor çok merak ettim.
Birde işin başka boyutu var dinin ahlak anlayışının arkasına sığınanları akıl ve vicdandan yoksun beyanları
Altı yaşındaki kız çocuğuyla evlenilir fetvası verenler
Yedi sekiz yaşında bir erkek çocuğunun bu görevi yapamacyacağına göre babası yaşında heriflerde evlenmesi
Gerekir bu nasıl bir zihniyet akıl alacak gibi değil
Anasına bile hisleri uyanacak kadar hasta ruhlu insanların olduğuna inanmak istemiyorum doğrusu
Ne dedi aklı evvel biri anne diz kapağının üstünde bir etek giymemeli oğlunun yanında pes vallahi
Bu zihniyetlerden kurtulmazsan daha çok Özgecanlar, ayşeler hunharca katledilir
Bu ülkede Allah sonumuzu hayır etsin dostlar hoşça kalın
Güler Elmaclı
YORUMLAR
Yazındaki serzenişe tümüyle katılıyorum.
Kadın mini etek giydi diye tecavüzü mü hak ediyor. Zamanında hepimiz giydik kısa etekleri.
Erkekler tümü olmasa da bir kısım sapık zihniyette olanlar diyelim kadına başka bir gözle bakıyorlar.
Söz gelimi dul bir kadın ise de sanki boşta da erkeklere hemen teslim olacak gibi görüyorlar. Senin düzgün
konuşmandan bile anlam çıkarmaya çalışanlar var facede.
Hayvanlarla ilişkileri dersen iğrendirici noktada. Allah akıl fikir versin.
Güncel bir konuyu işlemişsin canım,
tebrikler,
sevgilerimle..
kadının üzerindeki sosyo- psikolojik baskı hiçbir zaman dinmeyecek...daha doğduğu günden itibaren ne yazık ki farklı bir teraziye oturtulan kadın adı eğitimden tutun da her türlü sosyal ortamdan bir şekilde soyutlanmaya çalışılıyor...
erkek egemen bir toplumda yaşadığımızı üzelerek yazarken, olayın cinsel boyutundan daha çok vicdani boyutundan söz etmek istiyorum....
insanlar ne yazık ki iğneyi kendime çuvaldızı bir başkasına batırayım demediği müddetçe bu olaylar ne münevver ler ile ne de özgecan lar ile son bulacak...vicdani duyguları siyahla örtülü yüreklere kısasa kısas yapılmadıkça bu vahşetler son bulacağa benzemiyor...aslında yazılacak o kadar çok şey var ki...
bu güzel ve manalı yazın için duyarlı yüreğini tebrik ederim annem...
sevgimle...
Gerçekleri çok güzel bir şekilde dile getirmişsin Güler hocam,selamlar.
Minos
Keşke sizler gibi düşünen yürekler çok olsa hoşça kalın saygılar
Ben erkeklerin hepsi böyle diye yazmadım
Haddim de değil değerli dost
Önce duyarlı yüreğinize çok teşekkür ederim ama yüzde bir oranına ne yazık ki katılmam mümkün değil
Gün geçmiyor ki kadın cinayeti işlenmesin
Elindeyken kıymetini bilmeyen canına yetiş ayrılmak isteyen
N kadını katletmesin o terkedemez terkedilmiş egosu galip o kişilerde
Bir de kadına bakış açımızı değiştirmemiz lazım
Ama bu da daldım çayıra Allah ksyıta olmamalı
Haklısınız sorumsuz ailelerde var ama bakıcılar daha çok
Hiç biri olmasın be dost insana yakışır gibi yaşayalım hoşça kalın saygılar
Serhat BİNGÖL
Güler hanım
Sanırım yanlış anlaşılma oldu sizi kastetmedim bir genelleme yaparak toplumlumun bilinçaltına işlemiş tüm erkekleri ve tüm kadınları kapsayan böyle bir ağlının yanlış olacağını kasketim yani toplumsal ön yargıdan bahsetmek istemiştim tam ifade edemedim galiba.
Ülke nüfusunun geneline göre değerlendirirsek %1-1,5 bir oran abartılı bir yüzdedir bu yüzdeye tüm cinsel sapmalar da dahildir yoksa ülkemizdeki sapkınlık seviyesi bu oranda olacak olsa yalnız hanımlar değil erkekler bile yolda yürüyemezdi herhalde))
Umarım ve dilerim ki, kadın-erkek ilişkileri sağlıklı yürüyen sevginin ve saygının hâkim olduğu birlikteliklerin yaşandığı bir ülke oluruz
Güzel ve anlamlı yazınızdan dolayı size çok teşekkür ederim
Saygı sevgi selamlarımla
Merhabalar Güler hanım
Haklı serzenişlerde bulunduğunuz yazınızı ilgiyle okudum. Doğrusu makul düşünebilen bir insanın bile bazen cevabını bulmakta zorlandığı bir konudur kadın-erkek ilişkilerinde yaşanan anormallikler.öyle şeyler görüyor ve duyuyoruz ki, insan aklının algılama sınırlarını zorluyor.
Ancak şöyle bir karamsarlığa kapılmakta doğru değildir efendim bütün erkekler sapıktır. yada bütün kadınlar sapıktır. cinsel sapmalar her iki kesimde de vardır evet ama bu toplumun genelinde %1 veya 1,5 luk bir orana tekabül eder ama yapılan sapkınlık o kadar sıra dışıdır ki doğal olarak insanlar üzerinde ki etkisi de o denli çarpıcı olabiliyor,sanki toplumda herkes aynı sapıklığın içerisindeymiş gibi aşırı tepkiden kaynakla psikolojik olarak böyle bir algı yanılgısı olabiliyor.
Şimdi söyleyeceğim şeylerden dolayı lütfen beni geri düşünceli olarak algılamayın ama kadın da,erkek de sosyal yaşamında toplum içindeki davranış biçimlerine dikkat etmelidir. Toplumun değer yargılarını da göz önünde tutmalıdır. bu en azından bir görgü kuralıdır dostluk arkadaşlık vs gibi diyaloglarda samimi, yakınlaşmalarda mutlaka iletişim kontrolü kurulmalıdır. asılında bu sadece kadın-erkek diyalogları için değil tüm insani ilişkiler içinde geçerlidir yani saygı esası alınmalı ve mutlaka korunmalıdır.Çünkü insan çok,komplike ve karmaşık yaradılışa sahiptir.insanın davranış,düşünce ve duygu biçimini şekillendiren cinsel iç güdüler de çok karmaşıktır. Bireyin bunu kontrol edilmesi aklının sosyal etkileşim düzeyine bağlıdır.İzninizle yorumumu bir küçük örnekle noktalayacağım.
Sosyal çevremden tanıdığım bir aile kızlarına çok güveniyorlardı. Buraya kadarı güzel ancak bu aile kızlarına güvenle, güvenlik bağlamında iletişim kontrolünden koparmışlardı. Kızın annesi sıklıkla şu ifadeleri kullanıyordu ‘’ben kızıma güvenirim gece üç te bile erkek arkadaşıyla çıkabilir benim kızım özgürdür’’ derdi uzatmayayım bir zaman sonra kimden olduğu belli olmayacak şekilde hamile kaldı dahada kötüsü bir süre sonra kızın uyuşturucu da kullandığı tespit edildi sorunlu bir doğum yaptı birkaç ay sonra bebek öldü. Kızlarıyla ilgilenmek yerine akıllarınca arkadaş ortamından koparmak için kızlarını yurt dışına bir tanıdıklarının yanına okuması için gönderdiler.
Bundan sonrası aldığım duyumdur doğruluğunda mutlak emin değilim. Kız o ülkenini vatandaşlığın geçmiş okulu bırakmış olumsuz arkadaşlar edinmiş uyuşturucu kullanımına devam etmiş ve ahlaki anlamda dibe vurmuş porno filmlerde oynamaya başlamış aldığım bu duyum ne kadar doğru bilmiyorum ama sanırım benzer duyumu ailesi de almış olmalı ki kızın on altı yaşında ki erkek kardeşi birkaç yıl önce banyoda kendini asmak suretiyle intihar etmiş ve maalesef ölmüştü.
Sonuçta ;kız yada erkek, çocukların beden ve ruh sağlıklarına önem vermeliyiz çocukları özgür bir birey olarak yetiştirip sağlıklı gençler olarak hayata hazırlamalıyız ama bilgi ve ilgiyle, örneğini verdiğim bu aile gibi saldım çayıra misali özgürlük anlayışıyla değil. Ooo yorum uzamış hemen sustum.))
Kaleminize ve duyarlılığınıza sağlık
Saygı selamlarımla.
Serhat BİNGÖL tarafından 2/16/2015 6:51:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
glenay
Ben de kızımı serbest bıraktım ama onun yetiştirilme tarzı aşırı davranışlara
yol açmadı. Birey ailede yetişir.
Bu kadına şiddet nedense son yıllarda katlanarak arttı. İktidar her ne kadar
suyun yüzüne çıkmak istese de istatistik rakamlar bunu söylemiyor.
Erkek çocuklarımızı erkek adam istediğini yapar diye yetiştirir, kızları bir gül
kadar narin yetiştirip bu acımasız düzene salarsak, daha çok kurbanlar veririrz. Sorun toplumsal. Daha derin incelenmeli.
selâm ve saygılarımla..
Serhat BİNGÖL
Merhaba Nazik Hanım
Öncelikle şunu gönülden söylüyorum ki sizin gibi bir hanım efendinin yetiştireceği kız yâda erkek çocuk yetişkinliğe adım atan çok sağlıklı bir genç olur bundan eminim
Toplumdaki cinsel kökenli ruhsal rahatsızlıkların hükümetlerle ne kadar ilgisi vardır doğrusu bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla bu tip sapkınlık eğilimleri ya aşırı baskıcı toplumlarda yâda tam tersi ilgisiz başıboş toplumların fertlerinde daha çok öne çıkan bir olgudur.
Sağlıklı bir cinsel yaşamı yaşayacak gençleri yetiştirmek için onlarla ilgili alakalı olup, doğru diyaloglar kurmalıyız. Genç olan kız yâda erkekler sağlıklı bireyler olarak yaşamlarının daha sonraki bölümlerinde olgunluğa geçer ve dengeli bir şekilde yürütecek özgüvene sahip olurlar dolayısıyla yaşamla ilgili tecrübeler edinmeye başlarlar.
Saygı sevgilerimle.