- 812 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMEKLİ DE ÇALIŞAN MEMURDA SOS VERİYOR!!...
Birisi bana geçen günkü Aksaray yazımdan dolayı yorumda bulunmuşlar ve siz sıkı bir yandaşsınız demişler.Birde bu yazımı oku kardeşim yandaş mıyım değil miyim kardeşim kararı sen ver.!!
İktidar,Ayasofyanın camii olarak açılmasınıda sandıkda referanduma götürse bu halk hepsi tüm dertleri ,geçimi,PKK yı unutur,oyları verirler.
Bir süprriz olabilir Bu 29 Mayısda açılsa akabinde seçimde sandıklar patlar..
Emekliye memura yüzde üç zam vereceksin,piyasaya yüzde otuz zamlar yağacak.
Emekli olunca maaşların yarıdan fazlaya yakın derecede düşmesi emekli olmanın önündeki engellerden birisidir.
Bu konuda iyileştirme yapılırsa bir çok öğretmen,idareci son ana kadar beklemeyecek,yeni gelen genç öğretmenlere sınıflarda yer açılacaktır.
Ben şu anda emekliyim gizleyecek bir durum yok bu ay itibariyle 1700 tl maaşım..
Emekli olmasam 2800 maaş,1100 ücret,imtihanlarda aldığım da cabası olacaktı,arada muazzam fark var.Bu arada bir çok öğretmende ek ders ücreti alamıyorlar özellikle il merkezlerinde,ilçe merkezlerinde.
Bu nedenle büyük şehirde idareciler ,öğretmenler hele düz memur arkadaşlar emekli olmak istememektedir,kendilerince de haklıdırlar.
Bu zamanda geçim kolay değil.
Memurla işçinin ücretleri arasındaki uçurum hayli açılmıştır.
İşçi çalıştığı maaşı emekli olunca da aldığı için hemen günü gelince almakta,memurun iki katına varan emekli ikramiyesi ile de bir ev alabilmektedir.
Emekli vatandaşımızın evinde malesef aş değil taş kaynamaktadır.
Türkiyede emekli vatandaşın durumu ortadadır.
Varlık ile yokluk arasında,aldıkları üç kuruş maaş ile geçinebilmek bir tarafa,ayakta kalabilmek için,hayatlarını sürdürebilmek için mücadele etmektedirler.
Emeklinin sorunları her geçen gün çığ gibi büyümektedir.
Artık evlerinde tencere kaynamadığı gibi,emeklinin evinde aş değil,taş kaynıyor.
Bu taş yokluk ve yoksulluk içeren çile taşı.Bu tencerede ne zaman yeniden eskiden olduğu gibi aş kaynayacak merakla bekliyoruz.
Gelişmiş ülkelerde emekli olan insanlar uygarca ve insanca yaşarken maalesef Türkiyemizde emekliler acınacak haldeler.
Çoğu emekli geçimini temin etmek için ek iş yapmak zorunda kalıyor.
Ek iş yapanlardan da %15 kesinti yapılmaktadır.Çalışmasalar aç kaldılar demektir.
Bir çok emekli Belediyelerden ve değişik kurumlardan yardım almak zorunda kalıyor.
Türkiyede emekli memurun,işçinin onurunu gururunu düşünen yok mu?
Neden AB ve bir çok gelişmiş ülkelerde emekliler yurt içi ve yurt dışı geziler yaparken,bizde emekliler ölene kadar çalışmak zorunda bırakılıyor.
Neden emeklinin maaşlarında hatırı sayılır bir zam düşünülmüyor.
800-1100 lira alan emekli büyük şehirlerde nasıl geçinsin?
Ev kirası,elektrik,su,doğalgaz,telefon ve toplu taşıma ücreti derken bir sonraki aya borçla giriyor emekliler..
Buna bir son verilmeli,yeter artık diyoruz.
Emeklinin insan olduğunu unutanlar,artık insan olduğunu hatırlasınlar.
Emekli aylıklarında bir iyileştirmeye gitsinler.
Emeklinin sabrı tükenmek üzeredir.
Seçimlerden önce emekli maaşlarında güzel bir artış emeklinin yarasına melhem olacak,hayatının son günlerini rahat geçirecektir.Yetkililerden duyarlı olmalarını,emeklinin sesine kulak vermelerini istiyoruz.Bunun ilerisi de var...
***
’Sağlıkta çalışanlar döner sermaye alıyor.Asker,polis görevde ölecek olurlarsa şehit tazminatı alıyor.
Öğretmen okulda akşama kadar,nöbet tutuyor ama nöbet ücreti almıyor.
Polisin,askerin,sağlıkçının servis hakkı var,öğretmenin ,milli eğitim çalışanlarının servisi yok...
Milli eğitimde çalışanlar üvey evlat mı?..
Belediyeden okullara gelen memurlar işçi statüsünde çalışıyor,işçi sendikalarına üyeler.
Üç ayda bir bir maaş tutarında ikramiye alıyorlar.
Milli eğitimin kendi personeli yılda bir defa 150 tl.giyim yardımı alıyor.
Okullarda aynı işi yapan bu arkadaşlardan işçi statüsünde olanlar emekli olunca daha fazla kıdem tazminatı ve daha dolgun bir maaş alıyorlar.
Bugün okulda elimden süpürge hiç düşmedi.Yan gelip yatan da Bir milyar almak için sabahın köründe beşte trene binip Ankara’ya işe giden de var.
Benim bacanağım işsiz,gün bulup gün yiyor Hocam.
Benim geldiğim okulda gelip beni görse sen buranın müdürü müsün der bana.
Dışardaki adamın işi zor.İş yazın var kışın yok,bugün var yarın yok.
Allaha şükürler olsun Hocam...
Burda Kırıkkalede iş yok,Ankaraya taşınacaklar.
Kırıkkalede hayat ucuz ama evler,kiralar pahalı..
İşin olmazsa huzurda olmuyor Hocam.
İşin olmazsa bankaya gidip de para ,kredi çekebilir misin ,verirler mi ,çekemezsin Hocam..’
Hüseyin Kahya Parkında kaydedilmiş bir söyleşi..
Devlet okulunda kadrolu çalışıyorum dedi hizmetli arkadaş..
Bir de öğretmen arkadaş aramızda konuştuk bir zaman..
Allahın bu gününe şükürde bu adaletsizliğe kim son verecek..
Biri kadrolu işe girene kadar öpmedik el bırakmaz,işe girince de işini yapmaz,biride asgari ücretli işte sabahın altısından,akşama kadar çalışır gün boyu..
Geçenlerde çağdaş kölelik diyordu bir yaşlı amcamız bu taşören işçiliğe.Doğru değil mi?,
Karın tokluğuna,simit parasına çalışmak,emeğinin karşılığını alamamak..
Onu da bulamayanlar,bulmak için yalvaranların olduğu bir Türkiyede yaşıyoruz maalesef...
***
Gıda maddeleri çok artmış,peynirin zeytinyağının,çayın,salçanın,toz şekerin yanına varılmıyor.
Gariban yoksullar bu kış gününde yalıtımsız evlerde ayda 400-500 tl doğalgaz parası veriyor yine de ısınamıyor.
Şükürler olsun biraz varidatımız var da sıkıntı çekmiyoruz.
Fakirleri de düşünmek lazım,Suriyeli leri düşündüğümüz kadar..
Bu arada iktidar yanlısı sendika diye karaladığınız,sarı sendika diye yaftaladığınız sendikanında bir organında vazifedeyim.
Biz de demokrasi var,istersek eleştirir istersek iktidarın hakkını da teslim ederiz.
Seçimden sonra memura emekliye yüzde otuz zam vereceğiz diyebiliyor
musunuz.?
Ülkenin ekonomisi madem iyi enflasyona emekliyi memuru ezdirmeyin ne olur.
Bu ülkede asgari ücretle geçinen milyonlar,bin tl.nin altında maaş alan emeklilerimiz var..
***
Ortada büyük bir çelişkili durum var.
Bu millet mi fakir,yoksa benim gözlerim mi bozuldu.Sokakta hep yeni arabalar dolaşıyor,benim eski dairede kimse oturmak istemiyor,yeni binaya astığım kiralık ilanını her gün beş kişi arıyor.Millet 400 e oturmuyor,750 lik evi versem hemen taşınacaklar.
Peki bunca insan bir havlu alacağım,bir liraya ayakkabı alacağım diye niye tırın peşinde koşar,niye sabahın köründe AVM önünde kuyruğa girer.
Bu millete bedava olsun da mezar bulsa girecek çok insan var.
Bir de on yılını bankalara ipotek etmişler,istikrarın sürmesi lazım diyeni çok duydum.
Birileri Türkiye de demokrasi mi var dedi.
Buna demokrasi denirse,bizi temsil edenleri partinin başındakiler seçiyor buna da demokrasi deniyorsa ben demokrasiyi bilmiyorum...
Ya da demokrasinin tanımı değişmiş de haberimiz olmamış...
***
ÜLKE TV yi izliyordum demin iktidara yakın görüşler savunuluyordu.
ATV Haber izledim Deşifrede yine iktidara yakın konuklar cemaaatı bombalıyordu.
STV-BUGÜN-KANALTÜRK vb.Bengütürk,Halk Tv-Ulusal Hükümeti eleştiriyordu.
Bu halkın beynini yıkıyorlar algı operasyonu yapıyorlar.
Seçimde halkımız neyi seyrediyorsa onun etkisinde kalıyor.
STV-BUGUN vs.kanalları çoktan sildim diyenleri 17 Aralıktan sonra çok işittim.
Halbuki her kanalı izleyip gerçekleri görmek lazım değil mi?.
Türkiyede ABD siz hiç bir iktidar ayakta duramaz,Türkiyede ABD nin izin verdiği ölçüde Devlet idare edilir.
O zaman bu ben sen mücadelesidir derim.
Birileri gaza getirildi erken iktidar sözü alıp oyunu oynamaya mecbur bırakıldı.
İşi eline yüzüne bulaştırdı.Vay sen misin bunu bana yapan dedi eski ortak,onu cezalandırmaya kalktı.
Oda mecburen siz şöylesiniz böylesiniz diyerek tiyatro oynamaya devam ediyorlar.
Biz de aval aval bakıyoruz.
Bu da bir yorum.
ABD de tamam benim müttefikim sizsiniz dedi bunu da anlarım.
Hoş muhalefet gelse aynı kapıyı aşındırmayacaklar mı.
ABD bizim düşmanımız diyen bir siyasi oluşum yaşayabilir mi?
***
Köylü Ahmet Ağa Paraleli ağzından düşürmüyor, niye hergün tv de karalayıp durursan oda düşman kesilir.
Algı operasyonu yapılıyor,iktidarın hakklı olduğunu isbat için bir düşman bulundu,iki tarafta birbirini suçlayıp durmakta aylardır bir kör dövüşü devam edip durmakta.
İktidar gücü elinde tutan taraf berikinin mağlup olacağı kesin gibi.
Ama niye bu kadar mücadeleye son hızla devam ediyorlar.
Sonunda ne olacak.Kim pes edecek belli değil.
Seçimi karşı taraf kazandı diyelim olur ya paralel kalır mı?Kim bu sefer topun ucunda olur bilemem.
***
Benimki sadece komplo teorisi benim yorumum.
Herşeye kuşkuyla bakarım bu aşamadan sonra.
ABD ile ilişkiler en üst düzeyde devam ediyor..
Çok karışık işler bir bilen varsa bana anlatsın...
Silivri,balyoz,Ay ışığı ile de çok seçimler kazanıldı bir zamanlar,bak askerleri hizaya getirdi demedik mi..
Hala da iyi yolda olduklarını söyleyip durmuyor muyuz..
Allah doğrunun yardımcısıdır derler.Bizde şöyle dua edelim kim doğruysa Allah ona yardım etsin.
Kim bu ülkenin zararını istiyorsa onu da ıslah etsin.Islahı kabil olmayanları da bildiği gibi etsin.
Birileri bu sitede böyle şeyler yazmayalım diyebilir ama burası bir edebiyat platformu,eleştiri diye bir bölümde olduğuna göre kimse kızmasın benimki de bir eleştiri...
14.02.2015//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.