- 933 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"AŞK"A DAİR
"Aşk derdiyle hoşem el çek ilacımdan tabîb
Kılma derman kim helakim zehr-i dermanındadır" Fuzulli
Aşk derdiyle mutludur aşık.İyileştiren ilaç zehirdir ona.Çünkü iyileştiği zaman aşk biter.Büyü bozulur.Aşk,edebiyata yakışır.. Dağları delmeyen,nehirleri aşmayan,uğruna ölünmeyen aşk,aşk değildir.Biraz hayal,biraz da ulaşılmaz olursa aşk olur.Aşık Veysel’in dediği gibi;sever,alırsan karın olur..Sever,alamazsan kara sevdalın olur.Böyleydi kitaplardaki aşklar..Ne kadar ulaşilmaz olursa o kadar çok yanardı eski aşıklar.Kolayca erişilen bir sevda,bir aşk,hiç olmamıştır edebiyatta..Şimdi diyorum. Mecnun bütün çölleri tüketti de günümüz sevdalarına yanacak çöl mü kalmadı? Ferhat bütün dağları mı deldi .Sevdaya dair Bütün vahalar,bütün seraplar kurudu,yok mu oldu ki eski aşklar,eski sevdalar yaşanmaz oldu.Fuzuli aşk üzre söylenecek bütün dizeleri söyledi mi ki büyülü aşk sözleri artık duyulmaz oldu. Artık kimse sevdiği için dağlar aşmıyor,ırmaklar geçmiyor,diyar diyar gezmiyor. O olmazsa,başkası olmaz diyen aşıklar yok. Şimdilerde o olmazsa öbürü Hangisi olsa uyar,fark etmez diyenler çoğunlukta.Günü birlik aşkların,seviyeli birlikteliklerin ,Sevginin ve sevgilinin harman olduğu yerde ara ki aşkı bulasın.Senede bir gün anılan,değer biçilen sevda mı olur ?Sevginin aşkın günü mü olur? Aşık her daim aşıktır.. Kimbilir belki de eskiden yaşanmışlıklar,duygular daha zarif,daha güzel dile gelirdi.Her şey aşikar olunca büyü bozuldu.
Yine de yaşanmış,güzel aşklar olsun rehberimiz.Sevgi yolunda her şeye aşk ile bakmak olsun pusulamız.Aşkın,sevdanın,sevginin kıymetinin bilindiği,değer bulduğu günler hep olsun hayatımızda. Çiçeğe,böceğe,kuşa yaşamını güzelleştiren her şeye aşk i ile bakmayı bilmeli insan. Çünkü sevgisiz geçen gün yaşanmış sayılmaz.
"Sevgi"gününüz kutlu olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.