"ŞİMDİ SAAT YOKLUĞUNUN ERTESİ " ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Şimdi saat yokluğunun ertesi… "
Duvarlar konuşmuyor inadıma , sanki inadıma susuyor. Ellerimde fotoğraflar avuçlarımı kanatırken, yollar yolculuğunun ilk demini yaşatıyor bana. Toprak kokan günlerden çalıyorum yağmurlarını. İlk yaza gidiyorum seninle ve yüreğin adını Berfin koyuyorum çocuğun gibi seviyorsun çünkü düşen ilk kar tanelerini.
Karlar yağacak çünkü koğuşlarına kucak dolusu karacaksın özlemimi. İçin bir dağ eteği gibi kıyılarıma yaslanacak ve doğam aykırı gelecek güneşi ilk gördüğünde sana . Güneşlerim seni aydınlık günlere değil hasretin tam göbeğine yazacak bu sefer. Özlemenin hazzı bedenini sarsacak . Korkulu yalnızlıkların kimsesiz öyküler yazdıracak sana . İçinde senin olmadığın, hani hikayenin hiçbir yerine yakışmayacak ihanetin susacaksın . Duvarında gene olacak mı o fotoğraf , bir fincan kahve benim öz suyumun yerini tutabilecek mi… Gerçekten huzur getirecek mi sana demir parmaklıklar … İnancın zafere dönüşebilecek mi…
Hadi bul artık yokluğunun saatini ve bak yüzüme şimalde parlasın siman ve hatırla her gün güneşe gebedir , sense bana . Yapamazsın sen bensiz oralarda.
Her gece soyunmak aşka ve her gün giyinmek ardından yokluğun. Yatağın soğuduğunda bir alev düşmesi içine garip bir şey bilirim. Biz aynı duyguları farklı şehirlerde yaşadık , yaşattık sevgilim.
Gözlerinde ihanetinin gölgesi bin bir rengi saklarken içerisinde ağlamaya korkacaksın sonra. Düşer mi gözbebeklerimden damla damla diye korkacaksın. Ürktüğün incitmekken yalnızca zayıf bedenimi yeni korkuların olacak. Bir yerlerde bir çocuk doğacak adı Berfin… İklimerden kış , aylardan yokluk ve günlerden bensizlik olacak bilesin. Sen gidersen gelemeyecek , ben ölürsem dirilmeyecek bu aşk. Duavrdaki fotoğrafın yarım , mektupların ucu sana hep yanık kalacak. Cevapsız soruların , hüzünbaz sevişmelerin olacak kapanıp yastığına ağlayacaksın. Gözlerinin bin bir rengi ve saklı ihanetler yastık altında kalacak pişmanlığından kurtulacaksın. Avuçların bir göğüs sıcaklığına hasret ellerinde yokluğum kanayacak. Yaralar tütün basmayla diner sevgili ardı ardına bir sigara yakacak geceyi bana yazacaksın bilirim.
Her saat sesinde gitmeler bulacak seni dön bana geri diye yalvaracaksın. Bir yerlerde bir çocuk doğacak adı Berfin…
Benim ölümüm senin kıyametin olacak.
Karlar yağacak o çok sevdiğin dağlarına karda kanım daha bir parlayacak . Kırmızının beyaza yakışmasını izleyecek korkacaksın. Bir zaman döner mi beklediğin o günler ve özgürlüğümüz kucaklar mı bizi en derinden bilmiyorum bildiğim tek bir şey var ;
Seni hala çok seviyorum…
Bir kızın olsun adını Berfin koy , bir umudun olsun içinde beni barındıran ve bir şiir daha yaz bana . Birbirimizde unuttuğumuz yalan aşkımıza yaz satırlarca…
Bir şiir daha bu da benden sana ;
Anlayamadım hangi dipsiz zamanda terkettin beni.
Anlayamadım zamana yenik seyrü seferlerini…
Yakomozlar şarkı söylerken sana ,
Yanan bendim sende kalan aklıma...
Şimdi saat yokluğunun ertesi . Hadi bul bende kalan mevsimlerini…
22 Haziran 2008 ( ya senden önce ya senden sonra )
NeNa
YORUMLAR
'bazı insanların nedense gazeteler gibi tarajları komik.... '
Taraj neyin nesidir acep?
Cahil Esseni'nin dağarcığına bir kelime daha eklemek ister misiniz!
Özgün değil eleştirilerine harbiden güzel ve zekice bir cevap olmuş
çoook özgün bir kelime sarfedilerek! Ayakta alkışlıyorum...
esseni tarafından 6/26/2008 12:43:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tırnak dışındaki muhteva harika bir eser olmuş.
Tırnak ile veveya başlık ile abesle iştigal edenler, iğne ile kör kuyu kazıyorlar.. Yazıyı okumadan başlığa takıyorlar...
Kutlarım yazarı...devam....durmak, yılmak yok....başlıksızda yazar bu yazar.....her türlü yazar...
Sevgiyle..
Olgun Ekinci tarafından 6/24/2008 2:26:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
garip bizim seçtiğimiz günün yazısı
ve amatürce yapılan yorumlara bakalım.ama şunu unutuyoruz her yeninin bir esin kaynağı vardır.yazar ve şairlerin çoğu birbirinden etkilenir imgeler ve betimlemeler
birbirlerinde tırnaksız alırlar.
basitleşmemek önemli; ortada cok güzel bir yazı ve üretkenlik varkene cımbızle bir vurguya takılmak yakışmadı.
yazar arkadaşa haksızlık bence
yazıyı bir daha beğenerek okudum
kalamine ve yüreğine sağlık
Şairler çoğu bazı şiirlerden, şarkılardan ve türkülerden etkilenip aynı başlığı kullanabilir veya ufak bir değişiklik yaparak değiştirip yazabilirler şiirle veya şarkıyla tıpatıpa yakın bir benzerlik yoksa sorun yoktur,çalıntı demek kopyacı demek abesle iştigaldir.Sevgili Nena arkadaşımızın ilhamını lütfen söndürmeyelim lakin benim gözümde şimdi ve ileride çok önemli bir şaire ve çok önemli bir yazardır kendisi...Saygılar...
Önce söylemeliğim;yazın kusursuz ve tablo kadar güzeldi.Çok severek okudum.Yoktu,ne fazlası,ne eksiği..Ayrıca hüzünlendim,bana mektubu hatırlattınız.Mektup geçmişte bizim için kutsal bir mabetti..Geceleri ben hep ona abanırdım.Yazar ha yazardım.Şimdi kimi ciltlenmiş,kimi sayfa sayfa dururlar..Dünlerime bakmak istediğimde hep onlara dönerim.Onlar benim samimiyetimdi.Çünkü benim mektuplarım hep sansürsüzdü.Ben gerçeklerimi hep o sayfalara dökerdim.Gönderirken bir haz alırdım,gelince deli olurdum.Belkide mektup bir daha dönmeyecek tek sevgilimdi..Sonradan anladım.Fazla bir şey söyleyip duygularınızın samimiyetini incitmek istemem kutlamak için uğradım.Yürekten selam,saygı...
şiir ve yazı azınlık sanatı olarak kabul edilmesine rağmen
ülkemizde bu sorun üzerinde kafa yormak şöyle dursun
bizzat ' yazar' olarak tanımladıklarımız
edebi metinin
varoluşsal niteliği olarak;
hali hazırda zati yazılmış imgelerin üzerinde tahribat yaparak, yazının pedagojisi ve mimesis 'in en önemli olan dördüncü ayağına zarar veriyorlar...
ödül enflasyonuna maruz kalan yazı( !)
arkadaslarımın hatırlatmalarına karşı hala (yazan kişide )dikine yüzen bir balık edası ...
şaşkınım ve bir o kadar da umutsuz..
saygılarımla....
Beğeni ve hayranlıkla okudum yazınızı
tekrar bizimle paylaştığınız için bilhassa teşekkür ederim
çünkü gerçekten sınırlı bir zamanı olanlar her yere ulaşamıyor
şu anda okumuş olmanın bana verdiği güzel duyguları yaşıyorum
finaldeki şiir de muhteşemdi
yürekten kutluyor
Başarılarınızın devamı mutluluk ve esenlikler diliyorum
"Şimdi saat sensizliğin ertesi
Yıldız dolmuş gökyüzü ay-aydın
Avutulmuş çocuklar çoktan sustu
Bir ben kaldım tenhasında gecenin
Avutulmamış bir ben... "
.........
Yusuf Hayaloğlu "Ayrılık Hediyesi" adlı şiirinden. (Ahmet Kaya'nın seslendirdiği)
"Şimdi saat sensizliğin ertesi"
sensizliği kelimesini yokluğunu diye değiştirince ç/alıntı olmuyor demekki ( ! )
selin yıldız tarafından 6/23/2008 1:50:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
severken ayrılıkları sevemedim ben
ne olurdu sen hiç yanımdan gitmesen
beni ne kadar mutlu edersin bir bilsen
''bildiğim tek bir şey var ;
Seni hala çok seviyorum '' desen
çok güzeldi NENA, çok içimi acıttı, severken ayrılıkları ben de hiç sevemem bu gerçekte olsa kurgu da olsa , kutluyorum canım benim , sevgilerimle .....
Bir şiir daha bu da benden sana ;
Anlayamadım hangi dipsiz zamanda terkettin beni.
Anlayamadım zamana yenik seyrü seferlerini…
Yakomozlar şarkı söylerken sana ,
Yanan bendim sende kalan aklıma...
Şimdi saat yokluğunun ertesi . Hadi bul bende kalan mevsimlerini…
hadi*bul*.**************************************************************
süperdi canım...
mükemmeldi NENA tebrikler...kalemin daim olsun...
Bir şiir daha bu da benden sana ;
Anlayamadım hangi dipsiz zamanda terkettin beni.
Anlayamadım zamana yenik seyrü seferlerini…
Yakomozlar şarkı söylerken sana ,
Yanan bendim sende kalan aklıma...
Şimdi saat yokluğunun ertesi . Hadi bul bende kalan mevsimlerini…
Şimdi saat sensizliğin ertesi, yeni doğan güne günaydın...Çok güzel bir türküyü hatırlattın bana Nena yazına gelince güzel bir roman tadındaydı aslında içinde yaşanmışlıkları ve yaşanamamışlıkları anlatan, özlemlere susamış yürekler vardı ama sevilene ulaşılamıyordu çünkü o ulaşılamayacak bir yerdeydi yüreğine sağlık kutluyorum...olurda bir gün bir araya gelmeler olursa bir de kızınız olursa adını Berfin koyun...yüreğine sağlık sevgili Nena yazılarda da şiirlerin kadar başarılısın kutluyorum...
Seni hala çok seviyorum…
Bir kızın olsun adını Berfin koy , bir umudun olsun içinde beni barındıran ve bir şiir daha yaz bana . Birbirimizde unuttuğumuz yalan aşkımıza yaz satırlarca…
Bir şiir daha bu da benden sana ;
Anlayamadım hangi dipsiz zamanda terkettin beni.
Anlayamadım zamana yenik seyrü seferlerini…
Yakomozlar şarkı söylerken sana ,
Yanan bendim sende kalan aklıma...
Şimdi saat yokluğunun ertesi . Hadi bul bende kalan mevsimlerini…
*********************************
içimi acıtıyor aşk ayrılıkları...karşılıklı severken ayrılmak niye ? hüzün sarar her okuyanı kelimeler dahi ağlar.
ellerine sağlık sevgili NENA...
kutlarım yazar ve yazıyı çok guzeldi. anlamlı hersey yerlı yerınde...
8 puan verdım..
ÖYLE BİR HAYAT YAŞIYORUM Kİ*
Öyle bir hayat yaşıyorum ki,
Cenneti de gördüm, cehennemi de
Öyle bir aşk yaşadım ki
Tutkuyu da gördüm ,pes etmeyi de.
Bazıları seyrederken hayati en önden,
Kendime bir sahne buldum oynadım.
Öyle bir rol vermişler ki,
Okudum okudum anlamadım.
Kendi kendime konuştum bazen evimde,
Hem kızdım hem güldüm halime,
Sonra dedim ki "söz ver kendine"
Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin,
Sevilmek istiyorsan, önce sevmeyi bileceksin,
Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin.
Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayati seyredersin.
Öyle bir hayat yaşadım ki,
son yolculukları erken tanıdım
Öyle çok değerliymiş ki zaman,
Hep acele etmem bundan, anladım
alıntı
aynur soysal kumcu tarafından 6/22/2008 2:20:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
uzun bir araştırma ve inceleme maratonun içinde ufak molalar verip başımı çıkardığınde;sayfanızda o mükkemel
yazılarnızı okuyunca,dugusallığın,hüznün,hasret ve özlemin
derinliklerinde kayboluyorum adeta.sizin yazınız kadar bende derin bir rıhatlatma yaratan başka bir şey yok.o derin yorgunluğun ufak molalarında imdadıma yaratıcılığınızın yetişmesi ne harika
sagılarımla
yine mükkemel ve etkileyici bir yazı.
Anlayamadım hangi dipsiz zamanda terkettin beni.
Anlayamadım zamana yenik seyrü seferlerini…
Yakomozlar şarkı söylerken sana ,
Yanan bendim sende kalan aklıma...
Şimdi saat yokluğunun ertesi . Hadi bul bende kalan mevsimlerini…
////////////
offf offf gene ne yapmışsın abla ne diyeyim bencede kusursuz işte tebrikler sevgilerimle