- 396 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mustafa - Bölüm 1 – Tezeneli ve Tamburlu Yaşam
Soğuk bir ilkbahar sabahında çatıların üstünden güneş ışıklarının yeni yeni kırılmaya başladığı bir anda sırt çantası sırtına takılı çıktı kapının önüne. Güneş henüz bahçedeki çimlerin üstündeki kırağıyı yeni yeni çözmeye başlamıştı. Çimlerin üstünde oluşmuş su damlacıkları çimlerin bağcık boyunda kesilmiş olmalarına rağmen pantolonun paçasına sürtünmesine ve ıslaklık hissinin dizlere doğru çıkmasına neden oluyordu. Tellerle çevrili bahçede ilerlerken yıllardır dostane bir hayat süren tezeneyle tambur koşturarak Mustafa’yı yolcu edercesine bacaklarına dolanmaya başladılar. Tezene beş yaşında bir tekir cinsinde kedi. Tambursa sekiz yaşında golden retriever.
Sadece filmlerde olacağını düşündüğü bir ilişki gelişmişti gözlerinin önünde. İlk önce goldeni sahiplendi Mustafa. Kuzen Feridun’un ısrarıyla beslemeye başladı tamburu. Bir batında altı yavrusu olduğunu, hepsine birden bakamayacağını, Mustafa’nınsa gerek kişilik olarak gerek ev ortamı olarak en az bir köpeği sahiplenebileceğini belirttiğinde hiç fena fikir olarak görünmemeye başlamıştı. Eve yeni geldiğinde biberonla besleyerek büyüttü tamburu. Aşıları için veteriner, hiç aksatmadı ve beslenmesi içinse azami gayret gösterdi. Tambur şimdi sekiz yaşında. Duruşu ve tüylerinin düzenliliğine bakılırsa oldukça sağlıklı olduğu söylenebilirdi.
Bir köpek ve bir kedinin bir ortamda büyümesi konusu Mustafa’yı tedirgin etse de birçok noktadan akıl danışarak aslında çok güzel, kedi ile köpek arasında son derece uyumlu bir ortam oluşturabileceği konusunda fikrini sabitler hele gelmişti. Tezene, karlı bir kış gününün ayaza çeken gecesinde evin arkasında etrafına göre daha korunaklı kalan bir noktaya sığınmış, son derece aç ve ürkek şekilde çıktı Mustafa’nın karşısına. Mustafa kediye nasıl yaklaşacağına bir türlü karar veremeyip bir an geri dursa da sonra aklına geleni uygulamaya karar verdi. Soğuğun etkisini içinde hissetse de bir koşu eve gidererek buzdolabındaki sabahtan kalmış dilimli salam parçalarını alıp tekrar evin arkasına döndü. Atkısını iyice sıkıştırıp montunun üst düğmesini de ilikleyerek yaklaşık on beş santime ulaşmış karda ilerleyerek ağır ağır kediye yanaştı. Kedinin dikkatini elindekilere çekmeye çalışarak görebileceği bir mesafede etleri bırakıp geri döndü. Bir iki derken iyice evin o noktasını benimseyen tezeneye daima orda kalması için küçük bir barınak yapıp tezenenin daha da rahat olmasını sağladı.
Gerek tezenenin gerekse tamburun uyumlu bir şekilde yaşamasını sağlayan etkenler bahçenin biraz büyük oluşu ki bu ilk başlarda oldukça faydalı oldu. Sonraki etmenler de ortamın onlar için rahatlığı ve en fazla da Mustafa’nın ikisine de oldukça ilgili davranışı etkili oldu. Dile gelip duygularını ifade etseler söylediklerinin arasında kıskançlıkla alakalı kelimeler olmayacaktı.
Tasmalayıp dışarı gezmeleri pek yapmaz Mustafa; veteriner ziyaretleri hariç ikisi de bahçe içerisinde dolanırlar. Birbirilerine takılmaları olmazsa bahçeye inen kuşları kovalayan tezenenin oyunları hariç oldukça sıkıcı bir yaşamları da olabilirdi. Tabi bir de kurgulamış gibi evden çıkarken ve eve gelirken Mustafa’yı düşürürcesine ayaklarına dolanmaca. Sanırım oynamaktan en keyif aldıkları oyun da buydu.
Ancak bir gün işten eve dönen Mustafa onu karşılayan tezene ile tamburu göremeyince yolunda gitmeyen bazı şeylerin olduğunu anladı. Çok kısa süreçler halinde zihninde ilerleyen beklenti, merak ve olasılık durumlarının yerini duyularının uyarısıyla şaşkınlık almıştı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.