- 662 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
FARKINDALIK SİSTEMATİĞi
FARKINDALIK SİSTEMATİĞi
60 yıldır hayattayım, ilk kez dün bir şeyin ciddi anlamda dikkatsizlikten kaynaklandığını ve ne kadar şapşal olduğumun farkına vardım.
Sabah yataktan kalkınca, uykumu almış isem şayet, ilk işim elimi yüzümü yıkamak olur. Daha sonra giyineceğim, işte bu aşamada başlıyor bu dalgınlık ve dikkatsizliğim. Ne yapıyorum, önce altımdaki eşofman ya da pijamayı çıkarıyor, pantolonu çekiyorum, düğmeliyorum. Düğmelemez isem ayağımdan düşecek!
Sıra üst pijamaya ya da eşofmana geliyor, onu da çıkarıp, yerine tişört ya da gömlek giyiyorum. Eee, ya gömleğin eteği pantolonun dışında mı kalacak, çöz bakalım yeniden düğmeleri Şaban, ey aklısız başım ve gömleğin eteğini pantolonun içine yerleştir! yeniden kemerin tokasını aç, pantolonun düğmelerini çöz ve gömleği iiçine yerleştir!
Tüm bunlar olup biterken acaba aklım nerede oluyor?! Neden şimdiye dek bunu beynim sistematik bir kalıba sokup da önce gömleğimi giyip, sonra pantolonumu giymeyi öğretmedi acaba? Ha zaman zaman elbete önce gömleğimi giyip sonra pantolonu giydiğim de oldu; bu benim için şimdi dalgınlık mı yoksa ayıklık mı telâkki edilecek:) Gülüyorum kendime?!
Bu konu ciddi anlamda psikolojik bir araştırma ve merak konusu oldu bende. Bu konuda daha yazacağım başkaca görüşler de var, bu davranışım ile arasında bir bağ kuracağım. Derli toplu bir makaleye dönüştüreceğim umarım.
Fakat bir arkeolog arkadaşımız; ’İnsanın bir elinde taş, bir elinde sopa var iken, ikisini bağlayıp da birbirine baltaya dönüştürmesi için 50.000 yıl geçti’ demişti. Bu sözün ne kadar yerinde olduğunu bir kez daha idrak ettim şimdi.
Bazı koşullanmışlıkları, alışkanlıkları değiştirebilmek için hep bu kadar uzun zaman mı geçmesi gerekir: Yoksa eğitim ile bu süreç kısaltılabilir mi? Bu anlamda sosyolojik boyutta ciddi anlamda kafa yormak gerekecek.
Şaban AKTAŞ
10.02.2015
YORUMLAR
’İnsanın bir elinde taş, bir elinde sopa var iken, ikisini bağlayıp da birbirine baltaya dönüştürmesi için 50.000 yıl geçti’ demişti.
Sorun taş ve sopada değil; uygun ipi bulamamışlar diyeceği geliyor insanın.
Sorununuzun bir çözümü var: Sabah güne duş alarak başlayın. Duş sonrası kesinlikle önce gömleği giyiyorsunuz. Saygılarımla.
Şaban Aktaş (Homerotik)
Batı toplumlarında böyle bir alışkanlık var. Bizde yaygın değil, yani alışkanlığa dönüşmedi henüz. Ben bornozu çıkarmadan külodumu giyerim. Daha sonra yine atlet ve ve pantolaonu daha sonra gömlek aklıma gelir sanırım sıralamam genelde böyle??
İp de üstünde düşünülecek bir faktör. Doğadan ipi elde etmesi de bir süreç.
Teşekkürler İlhan Kemal bey...
Saygılar...
İhtiyaç bilmenin kokusunu oluşturur. Koku yakınlaştıkça, bilmekte yakalanır. Bu durumda keşif ayrı, icat apayrı. Düşünülerek yapılan davranışla, ezberlenen davranışlar gibi.
İnsan davranışları hem evrensel, hem de bu davranışlar ilk ve son insan arasında pekte fazla değişim göstermez. Fizyolojik ihtiyaclar temelde hep aynı. Çok fazla değişmeyen psikoloji, sadece çoklukla karşı karşıya gelebiliyor. Bence bazı ezber davranışlar, vucudun ihtiyacını gidermekle görevli. Bunları duşünme farkına ikinci bir denemede yani, ğömleği pantolonun içine koyarken düşünürüz. Aksi halde ğömlek giyinene kadar kemer bağlanmazdı. Haksız mıyım ?
Saygılar
Şaban Aktaş (Homerotik)
İş yoğunluğu ve kafanın sürekli bir şeyler ile derinden meşgul olması, yapması gereken işlerin birbirine karışmasında önemli. Bu şuna benziyor. Bir Prof.öğle yemeği yiyecekmiş gelmiş bakmış ki tabaklar boş; ''A demekki ben yemeğimi yemişim!'' deyip işine koyulmuş tekrar: ) Oysa yediği tabaklar bir gün önceden masada kalan tabaklar imiş...
Başkaca insanlar hayatlarında ne tür benzer dalgınlıklr yapıyorlar?
Bu dalgınlık nedeniyle her gün diyelim ki bir dakika zaman kaybettim, ömür boyu ne kadar zaman yapar hiç bnunun muhasebesine neden düşmedim? Çok tyazılacak konu var aslında. Not aldım burada kısaca... Devamı tartışmalar ile de açınımlanır.
Katkınız için teşekkürler...
Selamlar..
Selamlar.
Şaban Aktaş (Homerotik)
CaNMaYBuLL
Ar duygusuda öğrenilmiş ve sonrasında yer ve zamana göre sekil degiştirmiştir,