- 795 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLERE iNTERNET TUZAĞI
Numan DİNGİL
Çarşı Pazar, dolmuşlarda gençlerin ellerinde avuçlarına sığmayan cep telefonlarını ve tabletleri ben dahil her insan görüyoruz. Önceleri hoşumuza giden bu yeni gelişim son yıllarda kaybolan gençlerin akıbetini sorgularken, şu günlerde evini terk eden veya kaçırılan kadın ve erkeklere de tanık oluyoruz.
Geçenlerde dolmuşta yolculuk yaparken yanımda oturan bir genç kıza gelen bir videoya tanıklık ettim, kızcağız videoyu benim de gördüğümü fark etti, hemencecik telefonu kapattı. Telefonda kızcağız erkek pornosu gönderilmiş, banyoda çekilmişti, tüylerim diken diken oldu, kızcağızın namına çok üzüldüm.
Son günlerde konuyu inceledim: karıştırdım; porno sayfalarının inine derinlerine indim, önceleri gençleri, çocukları yokluyorlar, inançlarına göre, İslami olarak İnternette ilişki kuruyorlar, inançlarına katkılar sağlarken, sigara ve uyuşturucu ile gençleri kontrol altına alarak aileden koparıyorlar.
Tehlike çanları çalıyor: Sıkı bir ilişki ve sitelerine pornoları gönderiyorlar; hani ne olur canım gibi dalgalarla uyuşturucuya tam anlamıyla bağımlı hale geliyor.
Gençleri böyle hale getiren örgütler veya mafya cemaatlere pazarlıyor. Gençleri ayrıca uyuşturucu kuryeliği yaparak önceleri kazanç sağlıyorlar, geriye dönüşü olmayan yola itiyorlar. Ailelerinden kopan gençler daha sonra porno ve uyuşturucu alışkanlığına esir oluyor.
Isıd benzeri örgütler gönderiliyor, intihar gurupları arasına veya savaşmak üzere Orta doğu’ya gönderiliyorlar, biraz eğitim sorası ellerine silah verilerek, bir amaç ve hedef için savaşıyor. Gençler zaten isteseler de bir daha ailelerini göremiyorlar.
Kaybolan çocuklarımızın maalesef düştüğü durum bu: burada ailelerin yapacağı gençlere sahip çıkmak; gençleri başıboş, bırakmamak yalnızlığa düşürmeden yakın ilgi göstermek, dertlerini ve sorunlarını paylaşmaktır.
Gençlerin ellerindeki tablet telefonları; doğru şekilde kullanmaları ve teknolojide bir şeyler kazanmaları tavsiye edilmelidir, sürekli kontrol altına tutarak gençleri çok sıkboğaz da yapmayalım.
Çocuklarımıza ve gençlerimize, teknoloji de son yenilikler ne ise o konuda, uzmanlardan bilgi konusunda yardım isteyebilirsiniz, bu uğraş sayesinde gençleri tuzaklardan koruyabiliriz. Işıd gibi namert örgütlerin ellerine düşmesini engelleriz.
Allah gençlerimizi korusun.
Numan DİNGİL