- 868 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT DEDİĞİN...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Hayat” dediğimiz bu beş harfli iki heceli sihirli sözcüğün ne anlama geldiği sorusuna her insan kendince bir yanıt vermiştir vermesine de, ancak bu güne değin bu gizemi çözene rastlanmadığı da bir gerçek.
Asırlardır bilimsel dinsel felsefi ve daha pek çok şekliyle ele alınıp, hakkında en fazla yorumlar yapılmış ve yazılar kaleme alınmış olan “hayat” kavramı, her insanın yaşam sürecindeki yaşanmışlıklarıyla değerlendirilip özdeşleşmiş sonunda.
Kimimiz renk renk coşkulu, kimimiz koyu kasvetli renklere fırça sallıyor olsak da, kim vazgeçmek ister yaşamdan gene de…
Koşullar çok zor hatta acımasız da olsa. Yaşam savaşında tek kürek seyrediyor da olsak…
Amansız kışlara meydan okuyan, karlı tepelerde çiçek açan, eylül güneşi gibi yürek ısıtan bir kardelen çiçeği olmayı başarabilmek değimlidir yaşamda asıl olan.
Yoksa ömür dediğimiz nedir ki…
Kimimiz için bir kum taneciği avucumuza sıkıştırdığımız.
Kimimiz için bir umman kucaklayamadığımız.
İster ilim/bilim mucit insanı olun. İster adınız en güzel ifadelerle anılsın. Hiç biri, elinizi tutan sıcacık bir elin. Gözünüze sevgi ve şefkatle bakan bir çift gözün. Kulaklarınıza yayılan efsunlu bir sesin. Yüreğinizden geçenleri okuyabilen bir ruhun. Ve sizi sizden daha çok seven koruyan gözeten ve sahip çıkan birinin varlığı kadar mutlu edemez hayatta.
Bunların farkında olabilmek ise gene hayatın bir armağanıdır size.
Gerçekler acı veriyor yürek burkuyor gönül incitiyor çoğu kez. İnsanoğlunun yaptığı kötülükler haksızlıklar yanlışlar dönüp dolaşıp kendisine geri dönüyor katlanarak.
Oysa çocukluğumda belleğimde yer etmiş olan bir cümlenin anlamı, her geçen gün daha da çok anlamlaşıyor ve büyüyor yüreğimde.
“Dünyada bütün güzellikler bedavadır”
Dağarcığınızdan güzellikler eksik olmasın.
YORUMLAR
bende bu yetkinlik olmasa da filozof gibi yaşamalı ve sonsuzluğu avuç avuç içmeli,güzeldi.
Hayat dediğin ne ki?..Beş harf ama tahribatı çok ağır.
Güzellik ve güzel için yazdığın temenniler de çok güzel.
Selamlarımla..
DEVRİM DENİZERİ
Selam ve teşekkürlerimle.
Hayat dediğin bir tutam çiçek gibi güzel ve bir o kadar da kıymeti bilinmeyen süre...Nasıl yaşadığınız ve ne kadar gaye edindiğiniz size bağlı.Asıl önemli olan farkına varmak ve değerlendirmek değil mi güzelliği? Hayatı iyimserlik gözlüğü ile seyredenlere ne mutlu!.Kutluyorum efendim.Anlamlı ve güzeldi.Hiç sıkılmadan okudum.Güne yakışmış,sevgiler
DEVRİM DENİZERİ
Hayat işte...
Selam ve sevgilerimle.
Ve son söz benden !
(...)
Dünya kusursuz bir şekilde insana hazırlanmış,kusurlarıyla dünyaya gelen insanoğlu,iyi ve güzelli dünya ile ne kadar çok paylaşırsa,dünyaya yapacağı katkı,edebiyat dünyasının bulunmaz bir parçası olacaktır.
(...)
DEVRİM DENİZERİ
Her iki yorum içinde çok teşekkür ederim. Doğrusu bu ya, şiir de edebiyatta ilgi alanıma pek girmemiştir. Ben daha çok kendi dünyamla ilgiliyim.:)
Selam ve esenlikler..
Üç düğüm, üç işaret, üç günlük bir hayatın sarhoşu biz. Sonsuz bir bağlanmanın soysuz iskencesi yine giz. Giz düşunce, o kadar büyük ki ( sis ) ! Kaybolmak, ölüme rağmen ! Hayatın sarhoşluğu bu ! Sis benim içimde ki, ömürsüz duygulara kanat çırpan hayat, kelebek misali !
Aşk sarhoş, aldanmışlık bin kez ! . Bir nefes kadar kısa hayat . Zaman ,yığınla coçuk büyütuyor.
Ölüm ,sus...! diyorum. Oysa ne güzel gülüyorsun hayat. Susma konuş benimle, konuş !
(...) En büyük sırlar en kolay yaşananlardır. Her canlının şahit olduğu hayat, zananın içinden doğan, bize sunulan ömür. İyi ve güzelin en güzel eseridir hayat.
Saygılar, Sevgiler
“Dünyada bütün güzellikler bedavadır”
Orhan Veli'nin "Bedava" adlı şiirini de anımsamadım değil.
Yazının, yaşamı tanıyan bir insanın kaleminden çıktığı anlaşılıyor. Özlü anlatım belirgin kılıyor bunu.
Kutlarım efendim.
Saygı ve selamlarımla...
DEVRİM DENİZERİ
Esenlikler.