- 721 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sahi aşk nedir?
Sizce aşk nedir?aşk sanıldığı üzere bir karşı cinse olan bağlılık bir arzu bir şehvi istek midir?
aşk hani denilir ya Ferhat ın uğruna dağları deldiği aşk....
bizim bahsetmek istediğimiz aşk bu değildir belkide gönlümü den geçen musa nın tur dağındaki aşkımı güzel Yüzlü pür u nur yusuf(a.s) ın günaha kaçarak temizliğe iffete hayaya namusa Allah yoluna yürüyüşü aşığızda ondan olmasın...bizce ilahi aşka İki şekilde ulaşılır:birincisi ve bizim için artık imkanı Kaf dağlarınında ardında olan bir şey bir Allah dostu veli evliya olup silsile i sadata mensup olabilme şerefine nail olmak ve o mertebeyle Şereflenmek artık bizce olabilecek ki bir mevlana bir yunus Emre olabilmek de zorlarında zorrudur.bu olgunluk sahibi büyüklerin daha bebeklik dönemleri bile başlı başına bir kerametdir. İkincisi çoğu edebi eserimize konu olmuş Züleyha aşkıdır.Züleyha mısır azizi nin tabiki beşeri güzellikteki karısı.zaten daha Yusuf (a.s) gelmeden önce de Züleyha rüyasında yusuf görüp ona aşık olmuştur. Yûsuf büyür ve Allahın nuru o güzel yüzünde çoktan tecelli etmiştir(doğduğunda)onun nur u ilahi yansıyan dolunayın parlaklığını görünce kıskançlık yüzünü görüpte gönlünü kaptırmamak mümkün müdür?Züleyha tabiki şehvi yönden onu çok ister ve arzu edemez yusuf Rabbine aşık Rabbine sadık bütün günahlardan saf ve arındırılmış.züleyha gurura kapılar ve bilindiği üzere zindan kuytu diplerinde yusufun yeni bir imtihanı başlar.
O zindan başlangıçtır tebliğe başlangıç aşka başlangıç varlığa başlangıç vuslata başlangıçtır zindandan çıkar ve mısıra sultan olur Züleyha ise tüm güzelliğini malı ve mümkün yusuf yolunda harcamış bir aşık.bir ama olmuştur ama yusuf a olan aşkı ona Rabbini bulunmuş ve ilahi aşka aşk ile ulaşılır yusuf onu bir mucizeyle âlemlerin Rabbinin izniyle gençliğine döndürür.züleyha ömrünü yusuf yoluna harcamış Allah ona yeni bir ömür bahsetmiştir . yusufa Züleyha yla evlenmesi emredilmiştir yusuf Züleyha ya bunu söyler ve evlenme teklif eder.lakin Züleyha gerçek aşkını bulmuştur..
Aşka aşka
Fatm ı aşk
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.