- 708 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SUYU ASLA BİTMEYECEK NEHİRLER
Bir okuyucu bir şiir, roman, öykü vb.ürünü okurken onun hakkında yorum yapmalıdır. Şiirin vb ürünlerin boşluklarını doldurmaya çalışmalıdır. İyi bir okumanın gerçekleşme ortamı da budur zaten.
Teoriyi izleyen pratik teoriyi de anlamlı kılar.Yaşatır.
Bu durum şiir vb ürünler içinde gereklidir. Teoride halledilirse, pratiği kalkınabilir ürünlerin. Kuram ve eleştiri eksikliği, yeni ürün önerilerinin ve akımlarının önünü tıkar.Ürünleri teoride çözmenin yanında kalemle çözme gerekliliği de açıkça görülmektedir doğal olarak!
Okuduğumuz ürünleri, yürekten duyumsamalı ve eleştirirken ussal yöntemlerden ayrılmamalıyız.
Tamam bizler profesyonel değiliz ancak içimizde profesyonelce ürünler yazan çok yetenekli arkadaşlarımız olduğu açıkça görülüyor.
Değerli arkadaşlarım sorun ‘’çözümleme’’ ya da ‘’özümleme’’ ayrımı olsaydı, bir tek "ç" harfinin atılmasıyla sorun kolayca çözülürdü.
Sorun değerler sorunudur.Değerler, yaşama verdiğimiz anlamların altkümesidr. Onların bir parçasıdır. İnsan değerlerle yaşar. Şair de yazar da. Şairin şiirini,yazarın romanını ve öyküsünü;şiir,roman ve öyküsüyle dünyasını oluşturma çabasında gerekli olan değerle, anlam yapı taşlarının bir bölümünü de çözümlemelerimizle bizler oluşturmalı yeni teorilerin ve buna bağlı pratiğin(şiir,roman,öykü)keşfinde, şiirlerini vb yazılarını bizimle paylaşan arkadaşlarımıza ,BULUŞ ARKADAŞI da olmalıyız.
Buluş arkadaşı olduğumuzda : şiir ,roman ve öykü gemilerinde belki birinci kaptan olmayız ama,bazen ikinci kaptan,bazen de tayfa olabiliriz.Hatta ve hatta miço olsak ne yazar.
Fakat ne olursa olsun o gemide korsan olmamalıyız.
İŞTE O ZAMAN ŞAİRLERİMİZ VE YAZARLARIMIZ SUYU ASLA BİTMEYECEK BİR NEHİR OLURLAR!