- 1129 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
KARAMAN’LI KONSTANTİN’DEN BABAESKİ’Lİ ÇİPRAS’A YUNANİSTAN’IN TÜRK(!) BAŞBAKANLARI
Yunanistanda 26 OCAK 2015de seçim sosyalist bir partinin ateist bir başkanın zaferiyle sonuçlandı ya bizim Türkiye’de bazı kesimler sanki Türkiye’de bir seçim yapılmış da kendi partileri seçim kazanmış gibi sevinç içindeler.
Aman bir yorumlar bir yorumlar sormayın.
‘’Yunanistanda zafer Berkin Elvan’ın kardeşi Aleksis’in’’ den tutun da daha nelere kadar.
Efendim Yunanistan’daki seçimler üzerine vahşi kapitalistlerin, muhafazakarların, sermaye çevrelerinin ödü bokuna karışmışmış.
Yeni solcular ( Artık her ne demekse) panik içindeymişmişler.
Emperyalistler korkularından yorganı kafalarına çekip altında tir tir titriyorlarmışmış.
Sömürgeciler panik halinde ‘’ Ulan bundan kelli ne bok yiycez?’’ diye saklanacak delik arama telaşına düşmüşmüşler.
Faşistler korkularından masa altlarına saklanıyorlar, Bozkurtları ise ‘’Abi valla ben kurt murt değilim, bildiğin alelade bir sokak köpeğiyim, kim çıkarıyor, nereden çıkarıyorlar kurt olduğumu anlayamıyorum’’ diyorlarmışmış.
Şeriatçılar ise giyim mağazalarına koşmuşlar korkulardan. Kadınlar abiye elbise kuyruğuna girerken erkekler bir taraftan berber ve erkek kuaför salonlarının önünde kuyruğa girmişler çember sakallarını kazıtmak için; bir taraftan da giyim mağazalarının önünde kuyruk olarak kendilerine spor kıyafetler alma telaşındaymışlar. Ayaklarındaki takunyaları da İstanbul’da Galata hamamına bağışlayarak. ‘’ Kardeş yak şunları külhanda, yok et bu lanet şeyleri ’ diyorlarmışmış.
Özellikle de ben gibi sokak mücadelesini küçümseyen beyinsiz geri zekalılar korkumuzdan altımıza sıçayazıyormuşsuz amma velakin diğer taraftan bu seçim sonuçları dolayısıyla kabız olduğumuz için çıkarma zorluğu sebebiyle gaz sancısından geberiyormuşmuşmuz.
İşte böyle….
Yalnız ortada çok önemli bir sorun vardı. Bu seçimi kazanan kişi bir Yunan, yani bir zamanlar bizim Anadolu’dan sürüp çıkardığımız ve İzmir’den denize döktüğümüz hainlerin soyundan biri. Sevinçten göbek atanlar ise Kuvay-i Milliye ruhunu tuz ruhu ile karıştırdıkları halde kendilerine Kuvay-i Milliyeci diyenler…Nasıl olacak? Hem ’Ne Mutlu Türk’üm Diyene’’ de hem de bir Yunan’ı alkışla yakışık almazdı.
Önce adamın adıyla başladılar işe. Neydi bu herifin adı? Çipras…Hımmm bakın bu bir Türk olabilir. Adı da bizim meşhur balıklarımızdan Çipuradan geliyordur mutlaka ki biz ona zaten Çipura da değil kısaca Çupra diyoruz. Çipras’a çok yakın.
Önce buradan girdiler konuya. Yok yani ortada kazanılmış bir zafer varsa bunu mutlaka bir Türk’ün kazanmış olması lazım.
Çupra ve Çipras benzetmesi aklıllarına oldukça yattı bizim sazanların. Çupra- Çipras isim benzerliğinden yola çıkarak Çipras’ı Türk ilan eyleyiverdiler bir anda. Lakin çok komik olduklarını kendileri de fark etmiş olmalılar ki bundan çabuk vaz geçtiler.
Evet çabuk vazgeçtiler ama zannetmeyin ki Çipras’ın Türk olduğu fikrinden vaz geçtiler. Sonunda uzun ve derin ilmi araştırmaların sonucunda Çipras’ın Türk olduğu kanıtlandı.
Edirne ÖDP il Başkanı Nevzat Çolak , Çipras’ın Kırkareli’ye bağlı Babaeski’nin bir köyünden olduğunu açıkladı.
Efendim; Kırklareli’nin Babaeski ilçesinin ‘’ Bir ‘’ diye bir köyü yok bildiğim kadarıyla ama olsun. Önemli değil. Türkiye’nin Kırklareli diye bir ili var mı? Var. Babaeski diye bir ilçesi var mı? Var. O zaman tamamdır. Al sana kesin kanıt.
Türkiyenin Kırklareli diye bir ili varsa, Kırklareli ilinin de Babaeski diye bir ilçesi varsa ve hatta Babaeski’nin de köyleri filan varsa Çipras kesinlikle Türk’tür…Bu müthiş ve deha dolu mantık karşısında şapka çıkarmam lazım ama şapkam yok. Acaba montun kapşonunu çıkarsam olur mu? Neyse bunu ilgili abilere sorarım artık.
Adam yemin ederken İncil’e el basmadı. Daha ne olsun ki…Ayrıca hani Allahsız ama şimdi Allah için konuşmak gerekirse yakışıklı adam. Kesinlikle Türktür. Başka milletten, Hele de Yunan olma ihtimali asla mümkün değil.
Şimdi size aslında hiç de şaşırmayacağınız bir haber daha vereyim:
Efendim; aslında Yunanistan’da ne zaman seçim yapılsa seçimi hep Türkler kazanır biliyor musunuz?
Hay Allah..Kulaklarım çınlamaya başladı yazarken ‘’ Oooohaaaaa’’ mı dediniz bana mı öyle geldi?
Ne derseniz deyin. İşin gerçeği bu. Örnek vereyim mi?
Mesela Konstantin Karamanlis’i ele alalım. ‘’ Karamanlis ne demek?’’ ‘’ Karamanlı ‘’ demek. Yani? Yahu daha anlamadınız mı? Yunanistan’da dört kez başbakanlık, iki kez cumhurbaşkanlığı yapmış olan Konstantin Karamanlis de bizden. Hemi de adam Karamanlı. Bildiğin halis muhlis Türk. Yani o kadar Türk ki Hayrettin Karaman bile onun kadar Türk olamaz. O derece yani. Hatta Karaman’da bir evleri bile varmış.
Peki adam Türk ise Yunanistan’a nasıl gitmiş?
Hemen açıklıyorum ama siz altından nasıl kalkarsınız bilemem.
Efendim Karamanlı Konstantin Efendi 1907 Yılında o zamanlar Osmanlı Hakimiyetinde olan Selanik’in Küp Köy adlı ( Sonra Proti ) bir köyünde bir Osmanlı vatandaşı olarak dünyaya gelir. 1913teki Balkan savaşları ve yapılan Edirne Antlaşması ile artık Selanik Osmanlı topraklarından resmen ayrılınca artık bir Yunan vatandaşı olur ve lise’yi bitirene kadar Serez’de yaşar. Daha sonra Atina’ya gider ve üniversite’yi de Atina’da bitirir.
Buraya kadar sıkıntı yok. Ancak bundan sonrasında sıkıntı başlıyor.
Karamanlis henüz Serez’de öğrenci iken 1924 yılında Karaman’dan Yunanistan’a mübadale yoluyla göç ettirilir !!! ‘’Serezde yaşayan insan Karaman’dan nasıl göç ettiriliyor? ‘’ diye sormayın. Daha da ilginci var : Mübadele denilen olayla ilgili anlaşma 1926da yapılmış olmakla beraber ilk mübadele, yani Yunanistan’daki bir kısım Türkler ile Türkiye’deki bir kısım Rumların karşılıklı olarak değiş tokuş edilmesi 1930 yılında olmuştur.
Tekrar toparlayacak olursak 1924 yılında on yedi yaşında olup Serez’de ya da bir ihtimal Atina’da öğrenim görmekte olan olan Konstantin Karamanlis aynı 1924 yılında -1926 yılında imzalanıp 1930 yılında ilk uygulaması yapılan- mübadele mucibince Karaman’dan Yunanistan’a göç etmiştir !!!! Yani olayda hem ışınlama hem de zamanda yolculuk söz konusudur )))))))))))).
Peki diyelim ki Karamanlis mübadele ile Yunanistan’a göç eden bir ailenin çocuğu değil de yüzlerce sene evvel yine Karaman’dan Osmanlılar tarafından Yunanistan’a sürülen Ortodoks Türklerden olamaz mı? Bakın bu olabilir ama ölmeden evvel mezar taşını hazırlatıp o mezar taşına ‘’ ‘‘Bu dünyaya,( Öteki alemden bahsediyor ) hayatımı Yunan halkına hizmete vakfettikten sonra geçiyorum.’’ Diyen bir adamın her tarafı Türk olsa ne yazar.
Biz bu gün Çupra-Çipras, Karamanlis - Karamanlı benzetmelerinden yola çıkarak sazanlıklar yapa duralım bize en güzel cevabı yine Kostantin Karamanlis vermiştir.
1950 yılında Kıbrıs meselesi yüzünden bir araya gelirler Adnan Menderes ile Kostantin Karamanlis…Adnan Menderes, ‘‘Talihin şu garip cilvesine bakın’’ der. ‘‘İsminiz ‘Karamanlis’, yani Türkçesi ile ‘Karamanlı’ ve siz Yunanistan’ın başbakanısınız’’.
Karamanlis, Menderes’in daha sonra ne diyeceğini anlamıştır ve cümlenin gerisini kendisi tamamlar:
‘‘Sizin isminiz de ‘Menderes’, yani Yunancası ile ‘Meandros’ ve siz de Türkiye’nin başbakanısınız’’.
Yunan başbakanı, Menderes’in yaptığını yapmakta ve Türk başbakanın ismi ile Ege’de büyük bir delta oluşturan Menderes Nehri’nin adının Yunancası arasında bağlantı kurmaktadır.
Ve, işin aslı: Bilgisizlik ve bunun getirdiği komiklik bir yere kadardır ! Adnan Menderes ne kadar Yunanlı ise, Konstantin Karamanlis de o kadar Türk’tür
Özetle: Çipras da Türk değildir beyler, bayanlar. Üzgünüm )))))))))))))
Bu arada ufak bir hatırlatma daha yapalım. Yunanistanda ilk kez yaşanmıyor sosyalist bir partinin iktidar olması. 1944 de Başbakan olan Evripidis Bakırcis, ( hay Allah’ım ya..Bu da kesin ya Bakırköy’lüdür ya da Diyarbakırlı. Soyada baksana ) 1947-1949 yılları arasında Markos Vafyadis, Yine 1949 da Nikolaos Zahariadis, 1949-1950 de Dimitrios Partsalidis ( Bu son üçüne Türkiye’den memleket uyduramadım ama kesin Türktürler.) Yunan Komünist Partisinden idiler. Yani Yunanistan ile Türkiye çok farklı. Orada Sosyalistler, Komünistler iktidara gelip gidiyorlar. Türkiye’de bu iş çoooookkkk zor.
Not: Bu yazıda Murat Bardakçı’nın ‘’ Karamanlılar boşuna sevinmesinler. Konstantin Karamanlis Türk değil ‘’ başlıklı yazıdan alıntılar vardır.
Resimler: Soldaki Karaman’lı Karamanlis, sağdaki Babaeski’li Çipras.
YORUMLAR
avrupanın şımarık çocukları...beslediler çipura şimdi dirsek çevirdi ben onu yürekten destekliyorum helal hocam hem güldür hemde düşündür...saygılarımla
sami biberoğulları
Adam öyle vaatlerle geldi ki bu vaatlerini gerçekleştirirse bence Yunanistan onu bir daha bırakmaz.
Bekleyip göreceğiz bakalım.
Selam ve sevgilerimle.
Olayın latifesi bir yana da,
gerçekten merak etmekteyim Yunanistan için neler yapacağını.
Koskoca Rusya devrilmiş gitmiş,
Sosyalizmi taşıyamamış,
batık Yunanistan bakalım ne yapacak?
İlginç bir durum.
Çok yaşayabileceğine ihtimal vermiyorum.
Yakında tembel Yunanlılar kovarlar onu başlarından.
sami biberoğulları
Bence Yunanistandaki bu seçimlerden bizim sosyalistlerin ve solcuların çıkarması gereken ders şu: Hiç kimsenin inancını aşağılamadan, hiç kimseye yobaz, gerici, çağdışı demeden de seçim kazanılabilirmiş. Ama bizdekilerin bu dersi çıkarabileceklerini hiç mi hiç sanmıyorum.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Dediğin gibi biz nedense çok seviyoruz Yunanlıları.)))))
Selam ve sevgilerimle.
"O kadar yoldan gelip ekmek almaya giden çocuğun" yakasına yapışanlardan daha ne beklenir, hocam...
Müflis bezirgan eski defterleri karıştırırken, Türklüğünü de kaybediyor anlaşılan...
Ne demişler: "Söyle bana arkadaşını, kim olduğunu söyleyeyim sana..."
Fakat siz o kadar güzel yazmışsınız ki, durumun absürdlüğünü daha isabetli kaydetmek mümkün değildi...
Tebrikler, hocam.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Böyle absürdler olmasa zaten bana yazacak konu kalmaz.)))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Kıymetli hocam
Çok hoş çok güzel bir yazı olmuş beğeni ve tebessümle ile okudum kaleminize sağlık
Gerçekten çok renkli ve çok enteresan insanlarımız var bu ülkede yaşamak özel bir ayrıcalık çünkü doğal mizaha sahip dünyanın tek ve en keyifli ülkesi
Saygı sevgilerimle
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.