UMUT VE DÜŞ
UMUT ve DÜŞ-DENEME
Bu iki sözcük eş anlamlı gibi görünür çoğunlukla.Sözlükler de anlamlarını yakın olarak tanımlarlar.Bence bu iki sözcük taban-tabana zıttır.UMUT; beklenti,demektir.DÜŞ;hayal etmek,yapabilirim ya da uygulayabilirim,demek.
Umut,bir beklenti olduğuna göre,umutla yaşamlarını sürdüren bireyler,her şeyi başkalarından beklerler.Hazırcıdırlar.Bilhassa güç ve güç otoritelerinden çok şey beklerler.Bu tip insanlar oldukça tembeldirler.Bütün gereksinimlerini bedava karşılamak isterler.Tanrı’dan rahmet-bereket.Bedava bir cennet.Yiyecek,içecek,giyecek,hizmet-huriler bedava.Umut verenler,umut edenleri sürekli korur.Kendilerine onlardan bir sürü yaparlar.Çünkü bu sürüden beslenirler.Düşçüleri ise gözlerini kırpmadan öldürürler.Çünkü onlar sürüye katılmaz.
Bir düşçü ise,geleceğini kendisi düşler,planlar ve uygular.Asla tembel değildir,çalışkandır,üretkendir.Bu tip insanlar genellikle toplumcu,paylaşımcı ve sanatçı ruhlu bireylerdir.Dünya’yı da onaranlar ve güzelleştirenler zaten bu insanlar değil midir?Bu gün yaşadığımız çağı aydınlatan verdikleri ya da yaptıkları eserler değil mi?
Bir düşçü olmaya ne dersiniz?Uçuruma bir gül atalım,yankısı gelecektir.
DEDE İRFAN ÇELİK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.