- 1431 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
SAPLANTILI AŞKTAN KURTULMAK
aslında aşka her ne kadar sonsuz desek de bir sonu vardır.
her insan birinden hoşlanır,bir süre beraberlik sağlanır ve herhangi bir nedenden dolayı yollar ayrılır.
normal şartlarda ayrılığın etkisinden en fazla 4 sene içinde çıkılmalıdır.
eğer ayrılığın üzerinden 4 sene geçtiği halde unutamadıysanız,aşağıdaki maddeleri uygulamanızı öneririm;
-HER İNSAN BİRİNİ SEVEBİLİR;
evet her insan birini sevebilir,bunu kabullenmeniz gerekiyor.mesela kendiniz gözlemleyin!
birine deli gibi aşıkken ve onla beraberken hiç başka birinden hoşlanmadınız mı?
toplumumuzda büyük bir baskı var,sanki biriyle beraberken başkasından hoşlanmamız suçmuş gibi algılanıyor.
bu insanın elinde olan bir şey değil.bu durum sevgiliniz içinde geçerli,sizden başka birini de sevebilir ,engelleyemezsiniz.her ne kadar kıskansanız da,o size anlatmasa da başka birinden hoşlanıyor olabilir.ve siz ne kadar sıkıştırırsanız onu ,o daha da dışarı yönelecektir!
-KENDİN OL;
hiçbir zaman sevgiliniz için kendinizi değiştirmeyin!biz bu hayata bir kere geldik,herkes bir tanedir.eğer kendimizi başkaları için değiştirirsek kendimiz olamayız ki!
-KARŞINIZDAKİNİ GÖZDEN GEÇİRİN;
ilişkinin bitişine üzülmek yerine karşı tarafı inceleyin!sizi hak ediyor mu gerçekten?aslında hiç kimse sizden üstün değildir.siz aşkınıza sımsıkı tutunmuşken o ipin ucunu rahatlıkla bırakıyorsa bunun suçlusu siz değilsiniz,bitiş nedeni ne olursa olsun.yalan mı söyledin,seni başka biriyle konuşurken mi yakaladı,giyim şeklini mi beğenmedi?
bırak sevmesin,seni gerçekten seven biri her halinle kabul ederdi seni,eğer yeterli bulmuyorsan onu bırak gitsin emin ol vardır sana da değer verecek birileri.ve bir kenara onun kötü yanlarını yazın ve her gün okuyun,göreceksiniz ki o da mükemmel biri değil!
-İHTİMALLERDEN KURTULUN;
bir ihtimal üzerine yönlendirmeyin hayatınızı.acaba döner mi diye düşünmeyin mesela,kendinizi düzeltmeye çalışmayın.siz düzelseniz bile gitmek isteyen gider.eğer gittiği halde geri geliyorsa size, başka bir amacı var demektir,size seviyormuş izlenimi verebilir,dikkat edin!ve size canımsın,hayatımsın diyorsa kesinlikle uzaklaşın,hayır demeyi öğrenin gel dediğinde gelen git dediğinde giden olmayın!bunları yapıyorsa hayatınızı talan edip gidecek demektir!uzak durun!
emin olun olayları akışına bırakmak hep en iyisidir.
-ONUNLA HAYAL KURMAYIN;
asla onunla hayallere dalmayın!sonuçta hayatınızda kalacağının garantisi yok,eğer hayalinizin merkezine alırsanız onu,gittikten sonra boşluk hissedersiniz içten içe ve bu sizi depresyona daha da yaklaştırır.
-KENDİNİZLE İLGİLİ HAYALLER KURUN;
mesela nasıl bir hayat yaşamak istediğinizi hayal edin.bu nokta da önemli olan hayallerinizi onun için kurmamak.
-HOBİ EDİNİN;
hobi edinin ama hobileriniz onu mutlu edecek bir şey olmasın.mesela spora başlayın yada odanıza her gün ayrı bir düzenleme yapın,şarkı sözleri,şiir vb. yazın.
-HAYAL KURMAYI DÜZENLİ HALE GETİRİN;
aşk dışında belli bir konuyu uyandığınızda ve akşam yatmadan önce hayal edin.bu size hayal ettiğiniz şeyi amaç haline getirir.mesela bir mesleği düşünün yada çok güzel/yakışıklı,fit,çekici biri olduğunuzu.
BUNLARI YAPARSANIZ EĞER KENDİNİZİ BAĞIMLILIKTAN BİRAZ OLSUN KURTARMIŞ OLURSUNUZ.
FARK ETTİYSENİZ BU YAZIDAKİ AMACIM SİZİ KENDİNİZE YAKLAŞTIRMAK VE ONDAN KURTARMAK.
DAHA FARKLI TECRÜBELERİNİZ VARSA VEYA GÖRÜŞ BİLDİRMEK İSTİYORSANIZ LÜTFEN YORUM BIRAKIN.
ZAMAN AYIRDIĞINI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
YORUMLAR
Hn. Efendi lütfen beni bağışlayın
Yazınıza okudum, bana göre siz mükemmel bir Hn. Efendisiniz ama hayatınız boyunca hiçbir kere bile gerçekten aşık olmadınız.
Zaten Saplantılı aşk diye bir şey yok, ama aşkın kendisi başka bir insanın içinde saplamaktır
Siz bir Hn. Efendi olduğunuz için hiçbir zaman aşk duygusunu bir erkek gözü ile bakamasınız
Erkek dedim tam hakiki erkeklerden söz ediyorum. Kısa sureli keyif peşinde olanlar değil.
Yazınız çok güzel ama dikkat etmişsınızdır 2 yönlü olmuş.
Bir ara sitemler dolu, intikam kokusu kelimeler
Başka cümlelerde bağışlayıcı ve unutkan olmak
Türk olmadığım için duygularımı doğru bir şekilde aktaramamış olabilirim, bağışlayın lütfen.
Lütfen benim mektuplarımı okuyun, ne demeye çalıştığımı yaklaşırsınız belki.
Aşık değilsiniz, aşka karşı bu kadar sert olmayın
Aşık olduğunuzda onu kayıp etmemek için sert olun
Emeklerinizi saygım sonsuz
rıza
Senden Sonra
Senden sonra: Senden sonrası yok sevgili…
Senden sonra oradan oraya savruldum!
Ne günlerim geçti, bir bilsen…
Sahipsiz köpeklere döndüm!
Kim baksa seni gördü gözlerimde
Senden sonra; Sanki ben öldüm!
Senden sonra: Kimse yüreğime sığmadı
Belkide kimseyi sevmek içimden gelmedi
Sanki sevmek duyumu yitirdim.
Her aşkta sersefil oldum
İntihar eden balinalar gibi
Kime gitsem ben hep karaya vurdum.
Senden sonra: Kendime bile düşman kesildim!
Bırak kahkahayı tebessüm bile etmedim.
Kırdım kolumu, kanadımı…
İstesem de hiç bir yere kaçamam
Sana tutsak bir martıyım ben
Uçmak istesem de, başka denizlere uçamam!
Kırk yılda bir severseniz...Dört yılda değil. kırk yılda anca unutursunuz. Yazınız pek benim için geçerli olmasa da güzeldi tebrik ederim. Baki saygılar.
Tebessüm ederek okudum yazdıklarınızı. Aslında imla kurallarına dikkat edilerek yazılsa harika bir yazı olurmuş. Sizin anlatmak istediğiniz asıl gerçek '' Biten bir ilişkinin ardından nasıl göz yaşı dökülmez?! '' :)
Şuraya takıldım; '' eğer ayrılığın üzerinden 4 sene geçtiği halde unutamadıysanız'' insan istediği sürece bir saniye içinde de unutur. Orayı şöyle düzelteyim, bkz: '' Biten bir ilişkiden 4 senedir bitmediğini ön görüyor ve acı çekerek göz yaşı döküyorsanız bu yazı tamda size göre! ''
Okudukça fark ettiğim ve eklemek istediğim son şey; Bence ayrılık acısını siz çekiyorsunuz. Başkalarına anlatmak veya uygulanması için konuşmak kolay da peki bunu siz yapa biliyor musunuz?
Sevgiler.
gece yarısı
insan o dönemlerde kendini anlaya birini ister karşısında.
elimden geldiği kadar yoldaşlarıma yardımcı olmak istedim
zaman ayırdığınız ve güzel yorumunuzu paylaştığınız için teşekkür ederim :)
Zên
Ki insan ne zaman başa dönüp '' biten ilişkide yaptığım hataları, bu ilişkide yapmayacağım '' diyerek telkin etmiyor mu. Maalesef. Bazen yazıldığı kadar uyarıcı yaşanmıyor.
sevgiler. Umarım daha iyi yazılarını da okurum...
Dört sene içinde unutmak! Sanırım ben altıncı yıldan sonra unuttum. Dediklerinizin çoğunu ben de düşündüm, yapmaya çalıştım ama olmadı. Her yönüyle ondan daha iyi birini buldum, onunla bir yıl sohbet ettim ve geçmişte kaldı aşk. Unutmama yardımcı olan insanı bıraktım. Bir teşekkür bile edemedim. Ama dolaylı yollardan öğrendi tabii ki.
Saplantılı aşktan kurtulmak genel için mümkün değildir.Aşk başlı başına bir olgudur.İnanılmaz bir güçtür !
Kimilerinin yüreğine hükmesi mümkün değildir ? Ata erkil geleneklerin pişirdiği bazı ruhlar istendiği zaman
aşktan kopamazlar.Her iki tarafta samimi olursa aşklarda problemler yaşanmaz.Aşk sanki bir hayat okulu
gibidir.İnsanın kişiliğini olgun düşüncelere doğru çeker.Kişilik meselesidir biraz da aşk ? İsteyen kopar...
Saplantı teorisi insandan insana değişir.Onun için en iyisi seçme hakkıdır.Görücüyle davet edilen aşk,
aşk değildir.Birlikte yaşamak zorunluğundan kaynaklanan tam sorumlu bir beraberlik kurumudur.
Aşklarda sorumluluğu bozana karşı terk etme hakkı vardır.Aldatma ve ihanet saplantının bitebilmesi için kişinin ruhunu kendiliğinden telkin edebilir...Seni sevene değer verip ona her fırsatta sahip çıkıyorsan
notun her zaman yüksek olur seven açısından.Kırkınlıkların telafisi çabuk bertaraf edilir o gibi birliktelik
yapan kişiler arasında.Saplantılı duygular pek girmez o şekil sevgiler yaşayan insanların ruh odasına...
Aslında çok uzun bir konu bu saplantılı aşklar konusu.Derinleri gezip dolaşmak lazım bence biraz da...
Ama yine de sizin böyle bir konuyu ele almanız güzel bir şey.İlginç reçeteler çıkabilir ortaya.Lakin o da aşklar da kronik bir yara.Dağlara bile gücü yeter kıskançlığın.Küçümsememek lazım öylesi bir hastalığı
Konu hakkında ki açmış olduğunuz parağraflarda yer yer aydınlandık.Teşekkürler !!!...
gece yarısı
Ayrılığın etkisinden kurtulmak için, bence -4- sene çok hocam. Her ne kadar en fazla parantezi açsanız da. İnsan ömrü dediğimiz süre içerisinde kişi kendisine yazık eder kanımca.
Bunun dışında önerileriniz yabana atılmaz diye düşünüyorum. Yine de, biriyle beraberken başkasından hoşlanmak biyolojik yönden imkan dahilinde olmakla birlikte etik yönden tartışılabilir. Hele ki; Evlilik bağı söz konusu ise. Peki ne engelleyecek kişileri? Elbette güçlü bir irade olması gereken bir hususiyettir derim. Hani ahlaki manevi ögeler bağlamında düşünüyorum.
Gerçi siz, yolların ayrılması halinde bunalıma düşmemenin asgarileri üzerinde durduğunuz için baştan sona da mantıklı diyebilirim.
Bir de, daha önce ki paylaşımınızda yer verdiğiniz özlü söz sizi negatif bir nokta da görmemi imkansız kılıyor. Hani "İnsan; Yaşamı boyunca bir kişiyi sever. Önceki ve sonrakiler; Birer arayış, kaçış ya da aldanıştır" sözünü diyorum.
O söz size böyle zor bir konu da oldukça sağlam bir duruş sağlıyor. Tamam diyorum Pınar hanım sıkıntı da olan insanlara yardımcı olmak istiyor.
Yüreğiniz solmasın, kaleminiz daim olsun dilerim.