- 675 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAKLAŞAN SEÇİMLERDEN ÖNCE SİYASET DEDİKLERİ KATAR RAYINDAN ÇIKAR MI....? TÜRK SİYASETİNİN OLASI YÖNÜ...
YAKLAŞAN SEÇİMLERDEN ÖNCE
SİYASET DEDİKLERİ KATAR RAYINDAN ÇIKAR MI....?
TÜRK SİYASETİNİN OLASI YÖNÜ...
Bunu cevaplamak için,kısa bir siyasal turlama yapmamız lazım...Türkiye’de siyasetin kalitesiz ve kaygan olmasının rejimin çekirdeği olan üç şeyin üzerine kurulduğunu : Birincisi ordu ,ikincisi yargı,üçüncüsü ise parlemento rejimin omurgasını oluşturan kurumlar olduğunu öncelikle bilmemiz lazım.
kapitalist devletler topluluğu olan AB kendi içinde tutarlı siyasal ahlak ve geleneksel kurumları ile oto kontrol sistemi geliştirilerek rönasanstan bu tarafa ,siyasal ahlaksızlığa pirim vermemiştir,altını çizerek belirtiyorum kendi içinde diyorum...sivil kitle örgütleri,yerel yönetimler ve eyaletler evrensel insan hakları ve oto kontrol sistemini çalıştırarak istikrarlı bir süreci yakalamışlardır...gelişmişlik düzeyide hayati rol oynamış zincirin halkaları gibidir.
Konuyu biraz açarsak yaşlı kıtanın AB omurgasını bizdeki gibi Ordu,yargı,ve parlemonto oluşturmaz,bunlar unsurdur ,asıl omurgayı evrensel değerler ve evrensel hukuk oluşturur,Bunları örnekleyecek olursak..’’...Bir zamanların İtalya başbakanı kentin sokaklarında elleriyle çöp topladı: ..’’ yine Başbakana yalan yanlış bilgi veren Alman ’’Almanya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Wolfgang Schneiderhan görevinden alındı.’’ Bunlar olağan şeyler ve basit örneklerdir...olağan duruma getiren ve basit örnek yapan evrensel değerler ,siyasal ahlak ve Hukukun üstünlüğüdür...
Türkiye için bu kriterlerin hiç birisinin değeri yoktur ,çünki otot kontrol sistemi dediğimiz sivil kitle örgütlerini,Barolar,Noterler,Yargıçlar birliği,Sendikalar,Zıraat odaları,esnaf odaları,vb bunalr çıkar ilişkisi içine sokularak emene edilmişlerdir...örneğin Derviş Günday 40 yıl söf.oto.federasyonu başkanlığı yapmış malının mülkünün hesabı yoktur,Bendevi Palandöken ben ilk okulda okurken Esnaf odaları başkanıydı ,okul bitti askerlik bitti,memuriyet biitti yine başkandı yani 50 yı yaklaşık olarak...hepsi böyle...
Ordu’ya gelelim 330 tane Şu anda şirket sahibi bu şirketlerin Gıdadan güvenliğe her dalda faliyeti var ve vergiden muaf ,ve OYAK bünyesinde finansal devası faliyeti var dünyanın neresinde belinde halkın vergisiyle silah takan ve bu silahın gücüyle vergiden muaf olan ve normal bie memur emekli olunca 50 bin ikramiye alırken Generaller 850 ikramiye ve ayriyeten Yüklü miktarda maaş alıyor...Gariban Astsubay ve diğerlerine ise çok cuzi gelir veriliyor..iyi o zaman Tapu Gadstroda emlak şirketleri kursun ve beraber iş yapsın olmaaaz niye belinde silah yok onun için.
Gelelim yargıya ,Bir gecede araba farında yaşı 70 aşmış insanı aynı gün idam ettiren,Daha 16 Yaşını doldurmuş çocuğu yaşını büyütüp ipe gönderen Erdal eren örneğinde hatırlayınız..ve yargının bakanı bir zamanlar Mahmut Esat Bozkurt ..’’Bu ülkede sadece Türklerin hakkı hukuku vardır ülkenin efendisi Türklerdir diğerleri hizmet etmekle mükelleftir..’’ ve devamla AİHM en çok kararları bozulan yargıçlardan oluşan bir yargı.
Gördüğünüz gibi rejmin çekirdeği çürümüş,İletişim ve insan çağını okuyamayacak kadar şaşıdır,Gözleri görmeyen bir insan misali yörüngesini yolunu aramaktadır,Eski yeniye direnecektir,salınan Balyoz ve Ergenokon sanığı paşalar hamle yapacaklardır ,bu kesin zaten hapiste iken yemin kasem ettiler,Muhtemelen Mart özellikle 12 Martta ,askerlerin bir şekilde darbe yapmaları ihtimali çok yüksektir...sancı devam ediyor...AB ve ABD son tutumlarıda bunu doğruluyıor...ne tarafa kıpırdasa felaket kapıda...Bunu iktidarda sezdi...çözüm olurmu asla ...sancı dahada artar...İnsan çağının iyi okunması ve evrensel değerlri şiar yapan bir parti ve lidere acilen ihtiyaç var....yarın çok geç olabilir...saygılarımla...a.a
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.