- 1015 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MERHABA! BENDEN SİZE ZARAR GELMEZ.
Merhaba Değerli Dostlar,
Karşılaştığım insanlara alışkanlık gereği hep "merhaba" demişimdir.
İngilizcesi Hello...
Hiç düşünmemiştim "Merhaba" ’ne anlama geliyor diye?
Çok ilginç, ilginç olduğu kadar da çok hoş anlamı varmış meğer.
Merhaba, aslında Farsça kökenli olup "benden size zarar gelmez" anlamına geliyormuş.
Bugüne kadar "merhaba" kelimesinin gerçek anlamını bilmeden tamamen amacına uygun olarak çok güzel kullanmışım.
Aslında karşılaştığım insanlara "Merhaba" diyerek, içtenliğimi, samimiyetimi ve iyi niyetimi hissetirmek istemiştim.
Anlamını öğrendikten sonra karşımdaki insana "MERHABA" demek daha çok önem kazanmaya başladı benim için...
Bu mesajı okuyan herkese benden MERHABA...
İngiliz dostlarımıza Hello...
Benden size zarar gelmez....
Bugün sizlere bir babanın oğluna yaptığı nasihatten bahsedeceğim.
Baba, oğlu ile sohbet ederken der ki:
-Oğlum, senin boynuna, temiz lekesiz bir kolye şeklinde tahta takacağım.
Her gün akşam düşün, yaptığın kötülük veya kırdığın bir kalp olmuşsa buraya bir küçük çivi çak...
Oğlu da babasının bu ricasını kırmamış.
Her gün yatmadan önce o günü gözden geçirmiş, nerde hata yaptım? kimin kalbini kırdım? diye.
Hata yapmış, kalp kırmışsa, o tahta kolyeye bir çivi çakmış.
Aradan günler geçmiş.
Baba oğlunu çağırmış;
-Oğlum, kolyede kaç çivi oldu ?
Oğlu da;
-Yedi tane oldu baba, üzgünüm ama oldu... demiş.
Baba oğluna;
-Oğlum, bu sefer de her yaptığın iyilik karşılığında bu kolyeden bir çivi çıkart... demiş.
Aradan günler geçmiş.
Bir gün oğul babasının yanına varmış ve kolyede hiç çivi kalmadığını söylemiş.
Baba kolyeyi almış ve oğluna doğru uzatarak;
Oğlum bak, tahtadaki çivi izlerini görüyor musun? Önemli olan kötülük yapmamaktır. Kalp kırmamaktır.
Sonradan ne kadar iyilik yaparsan yap bu izleri silemezsin...
Allah herkesi iyiliksever kullardan eylesin.
Herkesin iyiliksever arkadaşları, dostları, komşuları olması dileğiyle...
Hoşça Kalın... Mutlu Kalın....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.