- 335 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH'IN YERYÜZÜNDEKİ HALİFESİ
HALİFE:Sözlük anlamı,bir kimsenin diğerinin yerini alması,onun selahiyetini kullanması gibi anlamlar içermektedir.
Bu çerçevede bakıldığında insan Allahın yer yüzündeki halifesi midir?
"SONRA BİZ SİZİ YERYÜZÜNE HALİFELER YAPTIK"(Yunus 14)
"HATIRLAYIN SİZİ HALİFELER YAPTIK"(Araf 69)
Bu ve benzeri ayetler çerçevesinde iki görüş belirtilmiştir.
Birinci görüş-
Buradaki hilafetin sadece HZ.Adem (A:S) ait olduğunu düşünmektedirler.
İkinci Görüş-
"SEN ORADA BOZGUNCULUK YAPACAK BİRİNİ Mİ YARATACAKSIN"(Bakara) (30)
Bu ayeti delil getirerek,hilafetin HZ:Ademin züriyetine ait olduğunu savunmaktadırlar.
İbni Mesud İbni Abbas Suddi halifelik ile Allahın mükellef kulları arasında hükmetme yetkisi olarak değerlendirmektedirler.
Delil getirdikleri ayet "MUHAKAK BİZ SENİ YERYÜZÜNE HALİFE YAPTIK,ÖYLEYSE İNSANLAR ARSINDA HAK İLE HÜKMET."
HASANI BASRİ (R.A) Allah onları birbirinin yerine geçtikleri için halife olarak isimlendirmiştir.
Görüldüğü gibi insanın Allahın yeryüzündeki halifesi olması Allah adına iş yapması değil; Allahın kulları arasında adaletle hükmetmesi emanete riayet etmesi hilafetin sınırlarını bir nevi belirlemiştir.
PEYGAMBER EFENDİMİZ (A.S.V)
"HİLAFET BENDEN SONRA 30 YILDIR,ONDAN SONRA ISIRICI SALTANAT YÖNETİMİ OLCAKTIR"
Bu hadis eğer sahih ise ki ( tecrübeyle sabit olmuştur) buradaki hilafetin siyasi bir anlam içerdiğini bilmemiz gerekir.
Peygamber efendimize kuran-ı kerimde bu isimle hiç hitap edilmemiştir.
kurandaki hitap şekli "ulul emr^" olarak görülmektedir.
selam ve dua ile....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.