Bulak (Mencilis) mağarası (Safranbolu)
Safranbolu’nun doğal güzelliklerinden biri olan Bulak Mencilis Mağarası, Türkiye’nin keşfedilen en uzun mağaralarından birisi.
Bulak Mencilis Mağarası Eski Çarşı olarak adlandırılan merkezinin 8 km kadar kuzey batısında, Bulak Köyü yakınında.
Toplam uzunluğu 6 km’den fazla olan mağaranın şimdiye kadar ışıklandırılan ve ziyarete açılan kısmı yaklaşık 400 metre uzunluğunda. 3 katlı olan Bulak Mencilis Mağarasının alt katında yeraltı nehri ve 15 metrelik şelale ile bir kaç göl var. Malesef o kısımları göremedim özel izin ve ekipmanlarla gitmek gerekiyormuş,ama 400 metrelik kısım bile sizi etkilemeye yetiyor.Hele en son kısım anlatılmaz görmeniz gerekir.
Bulak Mencilis Mağarası’na 100 metre kala araçtan inip 50 metre kadar yürüdükten sonra mağaranın girişine çıkan merdivenlere ulaşılıyor. Epeyce bir merdiven çıkıyorsunuz ama dinlenme bölümleri de var merdiven aralarında Merdivenlerle çıkılan giriş bir koridor gibi 20-30 metre kadar kıvrılarak gidiyor ve bu koridorun sonunda mağaranın tavanı aniden 20 metre kadar yükseliyor ve sizi muhteşem bir manzara karşılıyor. Ve tüm mağarada yankılanan ney sesi esliğinde bu muhteşem mağara sizi büyülemeye başlıyor.
Bulak Mencilis Mağarası çok güzel ışıklandırılmış ve mağara içinde yürüyüş yolları yapılmış. Mağara yazın en sıcak günlerinde dahi serin. Yaz-kış 15 derece sıcaklıkta olan Mencilis Mağarası’nın nefes darlığı, astım ve bronşit gibi hastalıklara iyi geldiği söyleniyor. Zaten mağaraya girdikten bir süre sonra, kendinizi daha rahat hissediyorsunuz.
Mağaraya Genelde özel araçlarla ulaşılıyor. Merkezden tabelaları takip ederek ulaşım mümkün. Yakın olduğu için bulmak sorun değil. Asfalt yol mağara girişine çıkan medivene kadar ulaşım sağlıyor.
Eğer ki yolunuz bu taraflara düşerse önce safranbolu’nun tarihi güzelliklerini gezin,salatasından,çeşit çeşit lokumundan yiyin ve bu muhteşem mağarayı keşfe çıkın .Bu arada Cinci hanı ve müzeleri gezmeyi ihmal etmeyin.
Hayırlı yolculuklar :)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.