- 481 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AFRİKADA AYAKKABI YATIRIMI YAPMAK
İnsanoğlu olarak somut bir olaya bakış açımız kendi öznel, nesnel ve sosyal koşullarımıza göre taban tabana zıt olabiliyor. Herkesin baktığı şey aynı olsa da gördüğü şey farklı olabiliyor.
Âşık Veysel
Kim okurdu kim yazardı
Bu düğümü kim çözerdi
Koyun kurt ile gezerdi
Fikir başka başk’olmasa
Derken aslında bu hususa parmak basıyor.
Fikirlerimizin başka başka olmasının en doğal sonucu istişare ederek yanlışın derin uçurumlarına yuvarlanmayı önleyen mekanizmalar geliştirmemizi imkân tamaması.
Afrika, kendisi gibi kaderi de kara bir kıta. Her nedense Afrika denilince sanki tek bir ülke imişçesine bir algı oluşmuştur zihinlerimizde. Kara kıta eşittir Afrika gibi.
Ayakkabı sektörüne yatırım yapacak bir firma, bu yoksul, kadersiz, kara kıtanın aynı anda doğusuna ve batısına birer uzman göndererek yatırım imkânları hususunda kanaatlerini bildirmelerini ister.
Afrika’nın batısına giden uzman gönderdiği raporda:
“Ayakkabı yatırımı için bulunmaz fırsatlar sunuyor bu coğrafya bizlere. Burada hiçkimse ayakkabı giymediği için herkese ayakkabı satabiliriz ve bu sayede rakip firmalara karşı büyük üstünlük sağlarız” demektedir.
Afrika’nın doğusuna giden uzman ise gönderdiği raporda:
“Ayakkabı yatırımı hususunda asla uygun bir coğrafya değil bu bölgeler. Çünkü; buralarda hiç kimsenin ayakkabı giyme alışkanlığı yok bu nedenle yanlış bir kararla buralara yatırım yaparsak hayatımızın hatasını yaparız” demektedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.