- 1660 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Şu Çılgın Türkler...
Bu gün yine ülkem adına hayırlı bir iş yapmak geldi içimden.
Ülkemizin içinde bulunduğu enerji darboğazını hepimiz çok iyi biliyoruz.Ve zaman zaman da elektrik kesintileri sayesinde bunu fazlasıyla hissediyoruz.Benim önerim enerjide bu darboğazı açmak için yapılması olanaksız sayılmayacak bir proje hakkında.
Şöyle bir düşünün,İstanbul Boğazı alt ve üst akıntı sayesinde devamlı temiz kalabilen ender bir bölgemiz.Cenab-ı Allah’ın biz Türklere bir lütfu olan bu akıntıyı neden enerjiye dönüştürmüyoruz,diye hep düşünmüşümdür.Olmayacak bir iş değil.Sadece türbinlerle enerji elde edebilmek için milyonlarca dolar harcayıp,barajlar inşa edip,akan sudan hidroelektrik enerjisi elde etmeye çalışıyoruz.Nükleeer enerji zaten tehlikeli ve bizi düşünen ağabey ülkelerin izni olmadığı için uygulanamıyor! Neden? Biz eğer dışa bağımlılıktan kurtulursak,vay Dünyanın haline,bu kadar kısıtlı imkanlarla şu çılgın Türklerin yaptıklarına bakıyorlar ve müsaade etmiyorlar haklı olaraktan.
Gelin şimdi,İstanbul Boğazını enine kesen bir dev türbine inşa edelim.Boğazlardan geçecek olan gemilerin geçişini engellemeyecek derinlikte olsun bu türbin.Alt akıntıların vereceği hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürelim.Akan sudan ve esen rüzgardan elde edilecek enerji aynı zamanda,çevreye zararlı olmadığı için,Dünya insanını da ilgilendirir. Nasılsa gün gelecek,Bor madenlerini yeterince kullanmaya başladığımızda,Bor’un içine enjekte edilecek hidrojen sayesinde,(Şu anda,Vestel’in ürettiği notebooklarda (dizüstü bilgisayarlarda) bu pil kullanılamaya başlanmıştır.)Yeni bir devrim yaratılacak enerjide.Petrole bağımlılığımızda azalacaktır,bu sayede.
Dünya Bor rezervlerinin yüzde 65 i ülkemizdedir.Ş u anda ABD’yi solladık Bor Üretim ve satışında.ETİBANK’ın yapmış olduğu yeni yatırımlarla Dünyada bir numara olacağız.İşte şu çılgın Türklerin tekrar atağa kalkıp,yedi düvele boyun eğdiren İmparatorluk günlerine geri dönmemesi için elinden geleni uygulayan dış ve iç mihraklara gereken dersi verelim.Canı sıkıldıkça doğalgaz vanalarını kapatan sözde kardeş ülkelere de gereken dersi vermiş olalım.Trakya’da ki,Doğalgaz kuyularının da Maşallahı var,bu aralar.Ya nasip.
Enerjide dışa bağımlı olmayan bir ülkemin varolması için benim nacizane önerilerim,bunlar.
Olur veya olmaz.O’nu Tübitakta ki büyüklerim,bilirler.
Benden bu kadar.Okuduğunuz ve bana katlandığınız için sizlere ne kadar teşekkür etsem azdır.
www.duygulokali.com
YORUMLAR
'Şu Çılgın Türkler ' başlığını okuyunca inanın balıklama atladım yazınıza...
son zamanlarda okuduğum etkisinde kaldığım en güzel romanlardan...Turgut Özakman 'ın yüreğine sağlık ...
harikaydı...her Türk'ün okuması şart bence.
Yazınız ;
Ne ilginç fikir, hiç düşünmemiştim bu yönden...
"Muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur" M.K.Atatürk
Kim bilir belki o ruh uyanır ağır uykusundan...
uyanmalı !
Tebrik ederim...sevgilerimle
düşünceleriniz güzel ve ürettiğiniz fikirler adına sizi kutluyorum ancak Amerika gerçeğini hiç bir zaman unutmamalıyız.ülkemiz tarım ülkesiydi tarımı bitirdiler.petrol kuyuları var; doğuda güneydoğuda çıkarmamıza izin vermiyorlar.bor rezervleri bakımından dünya birincisiyiz kullanamıyoruz.bu böyle sürüp gidecek. sadece enerji değil her alanda dışa bağımlı olduk ve amerika her alanda kukla yerine koymaya devam ediyor ülkemizi ve korkarım bu böyle sürüp gidecek.artık ümidim de kalmamaya başladı.geleceğimizden korkar oldum..
sevgiler..
<mavi uçurtma>