YORUMLAR
Kadınlardır aslında evi çekip çeviren. Ekonomiyi idare eden. Nedense o alamda da hep geride kalırlar. Çok güzel bir bölümdü yine. Ailemi hatkırlattılar bana. Tebriklerimle.
Kemnur
Babalık müessesesini babamdan öğrenmek nasip olmadı maalesef. Ben 3 yaşına basmadan rahmetli olmuş. Bana da babasının oğlu olamadan, çocuklarının babası olmak düştü. Erken yaşta baba olunca da kızlarımla beraber büyüdük. Onlara nasıl davranmam gerektiğini, okuduğum çeşitli kitaplardan öğrendim. Yaşanan önemli bir durumda baba olarak alacağım tavrın, kırılma noktası olacağı bilinciyle çok dikkatli olmaya çalıştım. Çevresine duyarlı, kendi ayakları üzerinde durabilen, fikri hür vicdanı hür bireyler olmaları için bütün gayretimi sarf ettim. Şiddet, dayak vb. asla söz konusu olmadığı gibi aklımdan da geçmedi. Belki zaman zaman sesimi yükseltmişimdir, o kadar. Her zaman onların kararlarına saygı duydum, duyuyorum. Bu gün benimle her konuda tartışabilen ama içten gelen sevgi ve saygıya dayalı bir ilişkimiz var kızlarımla.
Hepsine yorum yazmasam da yazdıklarınızı sürekli, büyük bir keyifle okuyorum. Çocukluk ve ergenlik dönemini o kadar güzel anlatıyorsunuz ki, tarif edemiyorum. Yazı baştan sona kucaklıyor insanı. Hiç tanımasa da okuyucu sizi kendine yakın hissediyor. Başka gönüllerde böyle güzel anlamlara dönüşebilmek herkesin harcı değil. Bence bunun sebebi, kimseye üstten bakmadan, bir mesaj vermek için kendinizi zorlamadan her şeyi olduğu gibi anlatıyorsunuz. Böylece her okuyan kendi birikimince, kendi yorumunu çıkarabiliyor. Bu konuda sizi biraz da kıskanıyorum.
Bu arada babanızın da kendince doğru yaptığına inandığını düşünüyorum. Muhtemelen o da babasından öyle görmüş olmalı. Yoksa size olan sevgisi konusunda şüphe yoktur sanırım. O dönemin şartlarında sizin geleceğinizden endişe ile böyle bir davranışın en doğrusu olduğunu düşünmüş olmalı.
Kemnur
keyfederek okudum değerli yazar,çok beğendim şu ebe hanımın felsefik gelişiminide anlatmanız lazım,saygılarla.
Kemnur
neden bazen bazı çocuklar üvey evlat muamelesi görür ki
devamını bekliyoruz hocam
saygılar
Kemnur
Erkek çocuğu için baba örnek alınacak bir kişidir,kişiliktir.Derin izler bırakmış belli.Yazı güzeldi.Babalık yapanlara bence örnek teşkil ediyor,kutladım..Saygılar...