- 745 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çorapların Hayatı
İnsanların yaşam tarzlarını, çoraplarda olduğu gibi düşünüyorum. Bazılarının hayatı erkek çoraplarına, kimilerinin ki de kadınların ve kızların çoraplarına benziyor.
Ama çoğu kişinin yaşamı erkek çoraplarının sürdüğü gibidir.
Zavallı çoraplar ter yüzünden pis kokan ayakları uzun bir süre tahammül ederler. On ve ya on beş günde bir banyoya hasret kalmış o ayaklara misafirperverlik ederler.
Terle kirin karışımından kalınlaşmış çoraplar, az kalsın odun parçalarına dönüşürler. Yırtılmaya doğru günlerini geçirirler, ama ayakların sahibi, dengesizin teki, onlara azıcık su değdirir mi? Hayır.
Hele siz çoraplarını yıkamasını bir kenara bırakın. Ayaklarının temiz tutmasını unutan düzensiz herif, o zaman tırnaklarının uzandığını fark eder ki, baş parmaklarının uzamış tırnakları, zavallı çorapların burunlarını delip deşmişlerdir.
Delik çoraplar rahatladıklarını tasavvur ederler ve artık o kişiden kurtulduklarını hayal ederler. Ama ne yazık ki gelecekten habersiz zavallılar, adamın bu sefer de çoraplarının sağ tekiyle sol tekini değiştirmesine maruz kalacaklar. Yani yırtık yerler bu kez de ince parmaklarının üzerine denk gelecektir. Delik deşik hayatlarını sürdüren o dilsiz ağızsız çoraplar, üzerlerinde yeni delik açılana dek kılıç gibi tırnakların sahibi ayaklara hizmet ederler.
Hele iş burada sona ermez ki. Bu sefer de sıra gelip yetişir iğne ile ipe...
Evet! Bazı insanların hayatı, erkek çorapları gibi delinir, deşilir ve yan yana dizilmiş yırtıklarına üst üste yamalar döşenilir. En sonunda da incecik iplere dönüşmüş çoraplar gibi o insanların bir deri bir kemik olmuş vücutlarını mezara atarlar.
Üzülmeyin! Hayat bu kadar de acımasız değil. Elbette ki bu dünyada mutlu çoraplar da bulunur. Pembe, mavi ve ya çehrayi renklerde hem de üzerlerinde gül, çiçek ve kalp şekilleri olan çoraplarımız da var. Bu dünya sadece ömürlerinin sonuna kadar hep koşan ve erkeklerdeki çoraplar gibi delik deşik insanlardan dolu değil ki. Kızların tertemiz ayaklarında, Barbie şekli üzerinde bulunan pembe renkte de çoraplar var etrafımızda, renkleri birazcık solunca giyilmeyen çoraplar ve ya küçük ilmeği kaçınca emekli olan insanlar. Hatta hayat acılarından yırtık yamalı insanlardan dolu bu adaletsiz dünyamızda, bazı dolaplarda halen de giyilmemiş çoraplar var, hem de üzerlerinde kalp şekli olan çoraplar.
Muhammed Ahmedizade