- 774 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Su gibi AZİZ olun...
Merhaba.
Bu gün sizlere torunlarımıza bırakacağımız mirasın nasıl heba edildiğini anlatacağım.İnşallah yetkililer sesimi duyar da önlem alırlar bu savurganlığa.
Geçen yıl sayın İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu,bir kampanya başlattı.Suyumuzu idareli kullanalım.Ve neticesinde %30 tasarruf yapıldı.Kutluyorum duyarlı başkanımızı.
Ancak asıl tasarruf,bu günlerde yapılmalı.Nasıl mı?Okullar kapandı.Millet evdeki halıları kaldırmaya başladı.Yazlıklara akın başlamadan evdeki halıları yıkatıp,gelecek yıla hazır hale getirmek için,onları halı yıkama fabrikalarına göndermeye başladı.
Gelelim asıl konumuza.
Halı yıkama fabrikaları ve oto kuaförleri en çok su tüketirler.Ve bu suyu yeraltından dalgıç pompalarla ve artezyen kuyularından bedava elde ederler.Benim bildiğim kadarıyla yeraltı su kaynaklarının kullanımı,dağıtımı yerel yönetimlere aittir.Öyleyse neden Sayın yetkililer bir ekip kurup,tüm halı fabrikalarını,oto yıkama atelyelerini,kahvehaneleri ve tabldot yemek fabrikalarını kontrol etmezler.Bu haksız kazanca ve torunlarımızın hakkını gasbedenlerin sularına birer saat bağlamazlar,anlamış değilim.Hem böylece su kullanımları düşer hem de Belediyelere çok büyük bir ek gelir kaynağı elde etmiş olurlar.
Ayrıca Büyükşehir Park ve Bahçeler Müdürlüğü de,parklarda şehir suyu kullanımı yerine merkezi alanlarda yeraltı suyunu kullansalar daha mantıklı değil midir?
Çiğli Organize Sanayi Bölgesinde ki fabrikalarda yeraltı su kullanımı,fabrika duvarlarında çatlama ve kaymalar nedeniyle yasaklanmıştır.Ama sadece sözde yasaklanmıştır.Bazı fabrikalar şehir suyunun onlara daha ucuza verildiği halde gizliden gizliye yeraltı su kaynaklarını kullanmaya devam etmektedirler.
Bir de,tarım sulamalarında,damlama sistemine geçmeyen köylüler nedeniyle geçen yıl Menemen ovasında çok büyük su kıtlığı çekilmiş ve köylüler birbirlerine girmişlerdir.İmkanı olmayan köylülere damlama sistemini devlet finansa etsin ve uzun vadeli kredilerle Türk köylüsü bu krediyi ödesin.Hep Başbakanların damatları mı kullanacak bu kredileri.Yoksa Unakıtan’ın çocukları mı?
İşte benden bu kadar.Top sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Aziz Kocaoğlu’nda.Siz tüm yeraltı sularına saat takın gerisi kolay.Dualarımız sizinle,su gibi Aziz olun Sayın Kocaoğlu.
Ruyabahcesi
YORUMLAR
Kesinlikle çok doğru, bu işi neden belediyler yapmıyor, işte en büyük tasarruf, hem belediye adına hem ülke adına. Yalnız sevgili dost, bu işten kazanç sağlayanlar bu yazıya baya bozulacaklar sanırım. Ne yapalım,dünya elden gidiyor. Birilerinin de bişeyler yapması gerek. Sevgimle...