- 1563 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
ADIMI SEN KOYDUN
“Hey yy gel bakayım sen şöyle”
“Bana mı dedin”
“Evet, sana dedim”
“Tanıdın mı beni”
“Tanımam mı”?
“Bu gün sen bana on iki kere ayı iki kerede ayı oğlu ayı dedin”
“Hiç farkında değilim”
“Tek bildiğiniz sıkışınca kıvırtmak”
“Samimi söylüyorum farkında değilim”
“Metro da inecekleri beklemeden binene çüş ayı demedin mi?
“Otobüste ayakta giden bayan yolculardan birini taciz eden terbiyesize: ormanını yakanın Allah belasını versin terbiyeni takın ayı oğlu ayı demedin mi?
“Arabanla giderken önündeki araçtan yola çöp atana ayı ailesi inlerine yaklaştı galiba demedin mi?
“Evde maç seyrederken rakip oyuncunun yaptığı sert harekete de bağırarak yavaş ol ayının dölü demedin mi?
“Trafik lambalarını hiçe sayanlara, bağırarak telefonda konuşanlara, sigarasını fincan veya yemek tabağında söndürenlere, engellilere mahsus mahalleri görmezden gelenlere,
Uzatmayayım velhasıl olumsuz her harekette hemen aklına ben geliyorum. Üç harfli ismimde diline yapışmış.
Tüm nefretin le ağzın dolu, dolu ayııııı diyor, rahatlıyorsun.
İnan ben bunları yapmıyorum. Git gide daralttığınız yaşam alanlarımda var olma savaşı veriyorum.
Yavru iken yakaladığınız bizleri kızgın sac üstünde darbuka sesi ile eğitiyor dunuz.
Burnumuza takılan hızma nın zinciri elinizdeydi dediğinizi yapmaya geç kalsam hemen var gücünle çekiyor en hassas yerim olan burnuma tarifi mümkün olmayan acılar veriyordun.
Yok, efendim hamamda koca karılar nasıl çimer. Gelinler nasıl oynar diye üç beş kuruş karşılığında yarı aç yarı tok mahallelerde gezdiriyor dunuz. Sizler kral bizler soytarıydık.
İnsana yakışmayan tüm kötü davranışlarda aklınızda ben, dilinizde ben varım.
Yavrularımla gezerken postum için acımasızca beni avladınız.
Başımı doldurup derimi işleyip şöminelerinizin önüne serdiniz.
Kırsalda yaşamayı beceremediniz. Barajlar yollar yapıp doğanın dengesini bozdunuz. Şehirler kurdunuz birbirinizi tanımıyorsunuz. Durmadan savaşların içindesiniz katliamlar yapıyorsunuz.
Küçücük kızlarınızı evlenmeye zorluyorsunuz. Dişilerin ize son derece saygısızsınız. lafın kısası aşırı derecede bencilsiniz. Senin tabirinle her geçen gün daha da ayılaşıyorsunuz.
Birde unutma bana kocaoğlan veya düztaban isimleri daha çok uyuyor değil mi?
Şimdi söyle bakalım o üç harfli isim sana mı yakışıyor yoksa bana mı?
YORUMLAR
Utandıran gerçekleri öyle guzel sıralamışsınız ki,
okurken of puf neden böyle, niçin böyle, niye böyle, sesli konuşmaya başladım, cağmı atladık , çagdan mı atladık, bu haliyle yalnızca geri kalmış ülkelerde olabilecek birsey diye düşünmeye baslarken . birden aklıma Barış Manço nun okuduğu bir şarkının sözlerinı anımsadım, oku bakıyım ''A YI,, İnsan olmak ayrıcalıklıdır aslında , son günlerde dört ayaklılar bizlere çok dersler verir oldular efendim...
Tebriklerimle kıymetli komutanımız...
Saygılarımla...
Medeniyet ilerledikçe insanlar bence geriye dönüyorlar. Tam tersi olmalıydı aslında. Abim iki gündür ateşler içinde yattım. Ne biçim grip anlamadım. Sanki on kişi bir oldular beni dövdüler. Neyse ki yazını okuyabildim. Çok güzel bir paylaşımdı. Anlayana tabii ki. Sevgi ve saygılarımla
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Kemnur
tacettin yıldırım
Çok güzel, çok anlamlı bir yazı.
Galiba,
şapkamızı önümüze koyup,
bir bukle daha düşünmemiz gerekli.
Ayı kimdir diye hani...
Hocam,
ben mi size rastlayamıyorum buralarda, siz mi arayı açtınız?
Bu sayfanın önemli bir lezzeti olduğunuz kesin.
Hoş geldiniz diyeyim.
En azından benim bakışlarımın önüne.
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Değerli abim.
Bu gün bütün gün ev dışındaydım. O bakımdan yazına ancak yorum yapabiliyorum. Face bookta da görmüş ve okumuştum zaten.
Değerli abim.
Çocukkan oldukça iriyarıydım. ( Hoş şimdi de öyle sayılırım ya ) O bakımdan en yakınlarım bile ayı derdi bana. Önceleri çok kızardım buna. Sonra öğretmenlerim olsun komşularımız olsun okulun, mahallenin en efendi çocuğu demeye başlayınca benim için anladım ki ayılar efendi varlıklar. Aslında bazı kaba, görgüsüz, vurdumduymaz insanlar için söylenen bu söz de onlar için hakaret değil tam tersine mükafat oluyor.
Bence mesela yola tüküren, balgamını atan, engelli insanların bineceği asansöre herkesten önce koşan, trafikte yol vermeyen ve daha pek çok pisliği yapanlara hakaret olarak ayı oğlu ayı yerine insanoğlu insan demek lazım.
Selam ve sevgilerimle.
tacettin yıldırım
Şimdi söyle bakalım o üç harfli isim sana mı yakışıyor yoksa bana mı?
bence bize daha çok yakışıyor..yine harika bir yaklaşımla bizleri bir kez daha sorgulamaya sevk ettiniz..tebrik ve saygılarımla sayın KOMUTAN ım..sağlıcakla kalınız..
tacettin yıldırım
Ders alınacak bir yazıydı
kutlarım duyarlı yüreğini Tacettin Ağabey
her dem saygı ile
tacettin yıldırım
Uzun bir ayrılıktan sonra aramıza tekrar hoş geldiniz değerli arkadaşım.
Yasaklanmadan önce,Akhisar'da o dediğiniz türden ayı oynatanlarını çok iyi hatırlıyorum.
Beli ağrıyanlar, yere yüzükoyun yatar,ayıya çiğnetilir di.
Kutluyorum kaleminizi.
Sağlıcakla kalınız...
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Orman kalmayınca memlekette,
Ayılar inmiş ne yapsınlar şehire...
Tebrik ederim saygılarımla.
tacettin yıldırım
Utandım Komutan, sahiden de utandım...
Belki diyeceksin ki, sen "ayı" değilsin, kimseye "ayı" demezsin. Eee, o zaman neden utandın?
O insan denilen yaratıklarla bana aynı kimlikleri veriyorlar, sonlara seçimlerde ülkemde aynı sınıflarda yer alıyoruz.
Gerektiği zaman aynı metrolara biniyoruz. Bir engelli de metroya binse(dilim varmasa da bizde söylem bu) ben yerimden kalkıp kendisine yer veriyorum, diğeri oturuyor.
Hatta bazen içkili olup kendinden geçiyor, papazla arkadaşlık etmek istiyor sevgili ayı: Hayırdır arkadaş; öteki ayağını evde mi unuttun? Keh keh keh.
(Şimdi gel de metronun rayına iki bacağını sokma sarhoş ayının.)
Elinde oyuncaktan tespih çekiyor da, çekiyor.
Ben ona o tespihin taşlarını tek tek yuttururum aslında, zor tutuyorlar yanımdakiler. Diğer yana dönüyor.
"Pişştt Abla, bu güzel bebek kimden, keh kek keh."
Koca ülkede illâki bir kaç dört ayaklı çıkacak işte. Huzuru bozmamak için, yakalayıp içeri atmak.
Başka çare yok.
Tebriklerimle Komutan.
tacettin yıldırım
Sayın Tacettin Yıldırım.
Yazınızı beğenerek okudum.
Tebrik eder, selam ve saygılarımı sunarım.
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Eveeettttt nihayet döndü efsane( komutan )....
Ne dönüş ama ..
Kızınca ,Ayı oğlu ayı,eşek oğlu eşek diyen insana AYNA tutan ve kendini gösteren muhteşem bir yazıyla çağdaş LAFONTEN edasıyla hem de ...
Ama bu arada yerinde kullanmış adam .hakkını da vermek gerek ...
Özlemiştik sizi ve yazılarınızı değerli komutanım .
iyi ki varsınız iyi ki döndünüz aramıza .
İkinci kitabın ilk tohumları atılıyor burda ..
Ufkumuzu aydınlatan ,bizi bize sorgulatan koca yürekli komutan
kutladım alkışladım sizi yürekten .selam sevgi ve saygılarla ....
tacettin yıldırım
Kitabın ortasından ulu orta yazmışsınız, helalın var abi.
Bizden(benden) iyi ayı olur...
Anlayana sivri sinek saz,anlamayana davul zurna az...
Selam ve saygılarımla...
ayhansarıkaya tarafından 1/19/2015 12:22:32 AM zamanında düzenlenmiştir.