- 669 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
50. YIL KUTLAMASI..TEŞEKKÜRLER, ŞEBİNKARAHİSAR../ Hikmet OKUYAR
İSTANBUL, Zeytinburnu ABDİ İPEKÇİ Tesislerinde, 17. Ocak . 2015 günü gerçekleştirilen Şebinkarahisar Yardımlaşma Derneği 50.Yıl Etkinlikleri kutlu olsun.. Etkinlikte, ŞEBİNKARAHİSAR SEVDASI, ŞİİRLERLE ŞEBİNKARAHİSAR, GİRESUNLU ŞAİRİN ŞİİR ŞENLİĞİ, AMASYA SEVDASI, KARADENİZ SEVDASI, TÜRKİYE SEVDASI tanıtım sohbet ve imza etkinliklerimiz için tesislerin en merkezi yerinde tahsis edilen yerleşkede ve tesislerin genelinde binlerce hemşeri hısım akraba sanatçı eş dost güzel sanatlar hayranı ile bire bir görüşüp Şebinkarahisar ve Civarını Mahalle ve Köylerini, İşsizliği, üretim düşüklüğünü, emeklilerin perişanlığını, Eğribel Tünelinin bilmem kaçıncı ihalesini, Şebinkarahisar Kılıçkaya Baraj Gölüne bırakılacak teknenin HAMUR TEKNESİ olup olamadığını sorguladık.. Şeb Der Öğrenci Yurdu hizmete sokulması ile Şebinkarahisar Tekışık Vakıf Üniversitesinin kurulması konusunu konuştuk.. Şebinkarahisar topraklarındaki Şebincevizi, Şebindutu Şebingülü, Aslıkara Kirazı, Şebingülü Eriği, Alişar Armudu, Çiğit Elması ile irtibatlı ağaçlandırmayı, Hayvancılığı, Tarımı, Bağ Bahçe arazilerini, Altın Tepsi Ovasını, Şebinkarahisar Havaalanı kumpasını konuştuk. Tamzara İlköğretim Okulu ile Kınık İlköğretim Okulu durumlarını değerlendirdik. Hesleri ve Belediye AVM İşletmelerini konuştuk. 195 dönemeci, yolların çilesi ile Şebinkarahisar Heyelan Felaketi ve Şehir Yapılaşması çarpıklığını konuştuk..
Ebedi aleme göç eden sanatçılarımız, vakıf ve dernek üyelerimiz, iş adamlarımız ve üretici hemşerilerimiz için dualar ettik..
ŞEBİNKARAHİSAR MUSİKİ DERNEĞİ kuruluşunu Ali YOLCUBAL ve Orhan ÇUKURTAŞ ile birlikte kutladık.. Çok SEVİNDİM.. ŞEBİNKARAHİSARLI ALUCRALI ÇAMOLUKLU GİRESUNLU GENÇLERİN eserlerimle yakından ilgilenmeleri; beni süper duygulandırdı..
Ali Yolcubal’ın KAVAL DİNLETİSİ dikkat çekiciydi..
Giresunlu Medya Mensubu meslektaşlarımızla bire bir konuşma imkanı bulduk.. Başkan Av. Hakan ÖZBAY ile DERNEK YÖNETİMİNE, Köy ve Mahalle Derneklerimizin Başkanlarına ve temsilcilerine, Muhtarlar Birliği Üyelerine, Alucra Çamoluk Başta olmak üzere Giresun ilçeleri yöneticilerine ve temsilcilerine, Türkiye genelinde mesaj ile tel ile arayıp tebriklerini bildiren TÜRKİYE SEVDASI dostlarımıza ve medya mensubu arkadaşlarımıza TEŞEKKÜR..
*
50. KURULUŞ YILINDA; ŞEBİNKARAHİSARLILAR YARDIMLAŞMA DERNEĞİNİN KURUCULARINI; Suat AKYÜZ, Kazım AYDINALP, Polat SABUNCU, Yener ÖZGÜN, Müslim ERİŞ NEZDİNDE; BİR KEZ DAHA SAYGIYLA SELAMLIYORUM.. Sebahattin TÖNÜK, Selahattin ZEREN, Süleyman EFE, Kadir ŞEKER, Kemal SARIÖZ ve Halim İNAN GİBİ MUHTEŞEM ŞEBİNKARAHİSAR SEVDASI ÖNCÜLERİNİ RAHMETLE YAAD EDİYORUM.. MEKANLARI CENNET OLSUN.
*
Hikmet OKUYAR
ŞÜSİYAD Başkanı
......
Bir Şebinkarahisar Türküsü Söyle.. / Hikmet OKUYAR
*
Yanık türkülerle yanıp tüterim..
Virane damların her köşesinde.
Mazlumun dostuyum dostça tutarım..
Acılı gününde ve neşesinde.
*
Dert ortağın kimdir diye sorsalar
Bülbül derim gülüm derim gül derim,
Küp dolusu altın gümüş verseler..
Arzulara köklü çözüm bul derim.
*
Gelinkaya eteğine yaslansam,
Erenlerden akıl alsam uslansam,
Dostlarıma hasret ile seslensem..
Duyanlara ’yeter artık gel’ derim.
*
Kılıçkaya gözyaşımı tut sakla,
Kabarınca etrafını sor yokla,
Kara Mehmet ile şafakta bekle..
Hayallerim gerçek olsun bil derim.
=
Muhacirler gelmiş kucak açmışız,
Seferberlik olmuş candan geçmişiz,
Yangında depremde zehir içmişiz..
Ele karşı şurup derim bal derim.
*
Tamzara ’da Hasan Tahsin OKUTAN,
Süleyman Dost gönül bağında yatan,
Abdi Beğ bizlere özü anlatan..
Yunus ’ca sevmeli gerçek kul derim.
*
Kırmayan dökmeyen dil aranırsa,
Sağlam tutup saran el aranırsa,
Aydınlığa varan yol aranırsa..
Hakk’ın yolu en hakiki yol derim.
*
Yıllardır ortada bir dert, bin sızı,
Boşuna ağlatıp inletmen bizi.
Hakkımızı verin görelim sizi..
Coşkuyla selamlar size gül derim.
*
Kelkit Vadisi ’nde tüten ocaklar,
İçinde birikmiş özlemi saklar.
Bizim Hikmet şimdi netice bekler..
Ben olsam bekletmem ’ Buyur al..’ derim.
=
Hikmet OKUYAR
ŞÜSİYAD Başkanı
13 Eylül 1990, Kütküt / ŞEBİNKARAHİSAR
...........
Not : BU ESER, Beni AĞLATAN deyişlerimden BİRİSİ,..
Kelkit Vadisi Cazibe Merkezinde 5 il ve 9 İLÇE ile İRTİBATLI olarak 1920 - 1933 YILLARI ARSINDA il Merkezi KONUMUNDA süper kapsama ve hizmet alanına sahip olmuş halen yeraltı yer üstü zenginlikleri ile 1378 km2 alana sahip olan ve TAŞI TOPRAĞI ALTIN ŞEHİR diye bilinen ŞEBİNKARAHİSAR; 82 YILLIK TRAJİKOMİK bir KARARA; şiirsel TEPKİ şeklinde yansıtılan milyonlarca SESSİZ ÇIĞLIĞIN TÜRKÜSÜ..HEYELAN, DEPREM, SEL, YANGIN, TUSUNAMİ FELEAKETLERİNİN HEPSİNE BEDEL bir YANIK TÜRKÜ.. Tıpkı ’ yolların çilesi / hikmet okuyar ’ deyişimdeki paylaşımlar gibi..
Bir Şebinkarahisar Türküsü Söyle / Hikmet OKUYAR
Hikmet OKUYAR / DAĞLARIN ve ÇOBANLARIN ŞAİRİ Bizim HİKMET
.....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.